Verhalen over de opstart van je bedrijf

Aanbevolen berichten

Elke ondernemer is ooit een keer gestart. Dat is, soms of misschien wel vaak, gepaard gegaan met vallen en opstaan.

 

Ik ben bezig alle verhalen op te tekenen over de opstart van bedrijven en daarom wil ik hierbij medewerking vragen aan mede-forummers. Ik bedoel echt de allereerste periode na de inschrijving bij de KvK. Doel is, als er voldoende verhalen zijn, om er een leuk boekje van te maken met inspiratie voor startende ondernemers. Met onmisbare tips om vooral door te zetten met ondernemen.

 

Stuur me, als je jouw verhaal wilt vertellen, een persoonlijk bericht met het e-mailadres waarop je te bereiken bent of een telefoonnummer. Dan neem ik contact met je op.

 

Alvast bedankt voor de moeite.

LeanZ ondersteunt bij arbeidsconflicten & verzuim.

http://www.leanz.nl

Link naar reactie

Dank je! En ook bedankt voor je tip. Dit topic is ook min of meer wel bedoeld om te peilen of er animo voor is. Via andere kanalen heb ik al een flink aantal "aanmeldingen", maar omdat dit een uitgelezen ondernemersforum is, denk ik hier ook wel een aantal ondernemers te kunnen bereiken. Vandaar mijn directe vraag om medewerking.

LeanZ ondersteunt bij arbeidsconflicten & verzuim.

http://www.leanz.nl

Link naar reactie

Elke ondernemer is ooit een keer gestart. Dat is, soms of misschien wel vaak, gepaard gegaan met vallen en opstaan.

 

Ik ben bezig alle verhalen op te tekenen over de opstart van bedrijven en daarom wil ik hierbij medewerking vragen aan mede-forummers. Ik bedoel echt de allereerste periode na de inschrijving bij de KvK. Doel is, als er voldoende verhalen zijn, om er een leuk boekje van te maken met inspiratie voor startende ondernemers. Met onmisbare tips om vooral door te zetten met ondernemen.

 

Op HL deel ik regelmatig mijn ervaringen als ondernemer. Goede & slechte tijden over een periode van bijna 30 jaar. (volgens mij heb ik die soap dus uitgevonden ;D) En doe dat vooral in topics over BBZ.

 

Wat dat betreft zou je over mijn leven als ondernemer een dik boek kunnen schrijven. Ben alleen bang dat mijn privacy te veel in het geding komt.

 

En hoe anders wordt het als dit boek?

Link naar reactie

Ook op dit forum staan vele video-interviews met (startende) ondernemers, zie hiervoor de video-sectie.

 

Aangezien deze video's tussen intussen vele andere staan, neem ik hier de vrijheid om ook een linkje te plaatsen naar de Youtube playlist, zodat je een eenduidig overzicht hebt. Dit is uitdrukkelijk niet bedoeld als self-linking of spam, louter om het de vraagsteller makkelijk te maken. Zie:

. vooral de onderste 25 video's.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Zeker interessante video's ter inspiratie voor Nicoline.

Maar nu kan ik mij zo voorstellen dat Nicoline die mensen niet "zomaar" kan benaderen voor haar boek. Dat zou wel heel dicht tegen spam liggen ;)

 

Vandaar ook (zo vermoeid ik) dat Nicoline een oproep hier doet en men zich bij haar aan kunnen melden.

 

Lijkt mij als ondernemer trouwens meer dan leuk om in een boek vermeld te staan. Maar... Als je bang bent voor privacy dan uiteraard niet. Alhoewel... Hoeveel privacy heb je eigenlijk nog als ondernemer ;D

 

En trouwens... Als ondernemer ben je toch juist trots op je bedrijf! Dan wil je toch juist óveral in vermeld staan!?!

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

En hoe anders wordt het als dit boek?

 

Het betreffende boek ken ik niet, daarvoor zou ik het moeten lezen. Als ik de inhoudsopgave bekijk, denk ik dat het wel een andere insteek zal hebben. Meer een makkelijk te lezen boekje met ervaringsverhalen met daarin o.a. verwerkt wat de drive is geweest om door te gaan en niet op te geven in die eerste (misschien) moeilijke tijd.

 

LeanZ ondersteunt bij arbeidsconflicten & verzuim.

http://www.leanz.nl

Link naar reactie

@ Edo; dank je voor de link. Het zijn inderdaad inspirerende verhalen. Maar die kan ik niet zomaar, zonder meer gebruiken. Ik zou kunnen uitzoeken hoe ik bepaalde mensen zou kunnen bereiken, maar liever heb ik dat ze zich zelf aanmelden. Dan weet ik zeker dat ze er zelf voor hebben gekozen om mee te werken.

 

@Mikky; die gedachte had ik ook, dat het wellicht ook weer een leuke vorm van publiciteit is voor ondernemers. Zeker als starters het lezen en op zoek zijn naar bepaalde zaken of diensten.

LeanZ ondersteunt bij arbeidsconflicten & verzuim.

http://www.leanz.nl

Link naar reactie

@ Edo; dank je voor de link. Het zijn inderdaad inspirerende verhalen. Maar die kan ik niet zomaar, zonder meer gebruiken. Ik zou kunnen uitzoeken hoe ik bepaalde mensen zou kunnen bereiken, maar liever heb ik dat ze zich zelf aanmelden. Dan weet ik zeker dat ze er zelf voor hebben gekozen om mee te werken.

 

Je kunt ze gewoon vragen hoor. ik denk dat de meeste best mee willen doen.

Mocht je telefoonnummers of email-adressen willen, laat me weten.

Of direct benaderen via twitter, dat is vaak het snelst.

 

Succes!

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie

Maar nu kan ik mij zo voorstellen dat Nicoline die mensen niet "zomaar" kan benaderen voor haar boek. Dat zou wel heel dicht tegen spam liggen.

 

Dat heeft niks met spam te maken. En ook een beroep op privacy is tevergeefs, want je begeeft je als ondernemer in het maatschappelijk verkeer dus mag een ander daar verslag van maken. Nicole wil waarschijnlijk een boek met ondernemers schrijven en niet alleen over.

 

Goh, dat doet me denken aan die incasso-gast die ondernemers aan het bullyen was en vervolgens bezwaar maakte toen zijn naam op HL genoemd werd. ;D

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

En hoe anders wordt het als dit boek?

 

Het betreffende boek ken ik niet, daarvoor zou ik het moeten lezen. Als ik de inhoudsopgave bekijk, denk ik dat het wel een andere insteek zal hebben. Meer een makkelijk te lezen boekje met ervaringsverhalen met daarin o.a. verwerkt wat de drive is geweest om door te gaan en niet op te geven in die eerste (misschien) moeilijke tijd.

 

 

Met jouw plannen voor een boek kan ik het zeker aanraden. Het is niet diepgaand maar er staan best wel interessante tips in.

En Mikky heeft me toch aan het denken gezet, wordt vervolgd ;)

Link naar reactie

Met jouw plannen voor een boek kan ik het zeker aanraden. Het is niet diepgaand maar er staan best wel interessante tips in.

En Mikky heeft me toch aan het denken gezet, wordt vervolgd ;)

 

Dank je voor de tip, ik heb hem erbij gezet op het lijstje. En ik ben dan benieuwd op welk gebied Mikky je aan het denken heeft gezet, maar zoals je al zegt: wordt vervolgd. Ik wacht het af.

LeanZ ondersteunt bij arbeidsconflicten & verzuim.

http://www.leanz.nl

Link naar reactie
En ik ben dan benieuwd op welk gebied Mikky je aan het denken heeft gezet,

 

Eigenlijk om deze reactie van Mikky: Op wat ik nu bereikt ben ik best trots. Maar op de achtergrond speelt altijd nog wel de gedachte mee of het allemaal wel gaat lukken. de eerste keer de handdoek in de ring gooien heeft me toch onzeker gemaakt.

 

En trouwens... Als ondernemer ben je toch juist trots op je bedrijf! Dan wil je toch juist óveral in vermeld staan!?!
Link naar reactie

De opstart van je eigen bedrijf…….ik draai nu 3kwartjaar en pff wat vind ik mezelf groen als ik terug kijk naar een half jaar geleden, maar wat zal ik mezelf wederom groen vinden als ik over een jaar terug kijk naar nu.

 

Hoe lang zit je eigenlijk in de opstart? Wat voor verhalen zoek je dan?

 

kan het me voorstellen wat je schrijft Henk, maar je moet maar zo denken: jij neemt de kennis mee van waar het de eerste keer mis ging en daarmee heb je nu een voorsprong!

Link naar reactie

Hoe lang zit je eigenlijk in de opstart? Wat voor verhalen zoek je dan?

 

Het eerste jaar, tweede jaar ga je groeien en 3de jaar genieten van de bereikte resultaten. :)

 

Mijn eigen ervaring uit het verleden. Deze keer heb ik de groeispurt al in het eerste jaar. ;)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 258 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.