• 0

Via zoekwerk op google ben ik op deze site gekomen bij een topic uit 2010 over een product configurator. Na de berichten van toen te hebben gelezen heb ik nog geen goed antwoord gevonden op mijn eigen vraag. Ook een ander topic over een product configurator voor een fiets was interessant maar bood geen oplossing.

Ik probeer een product configurator te vinden die:

- goedkoop is

* geen hoge maandelijke kosten

- makkelijk te onderhouden is voor mensen zonder veel computerervaring

* niet afhankelijk blijven van programmeurs

- online beschikbaar via de browser (indien het ook offline kan draaien op een tablet is dat een pluspunt)

Deze opdracht is een deel van mijn stage en voor mij dus van groot belang.

De configurator hoeft in tegenstelling niet voor de klant beschikbaar te zijn, maar voor de verkoop in dit bedrijf. De bedoeling is dat uiteindelijk op basis van deze configuraties een "mooie" werkbon gemaakt kan worden die in de productiehal en bij de montage gebruikt kan worden.

Het is dus belangrijker dat het functioneel is dan dat het er goed uit ziet.

Zelf heb ik gekeken naar mogelijkheden van SugarCRM. Aangezien de verkopen ook gekoppeld moeten worden aan klanten en uiteindelijk waarschijnlijk ook aan het administratieprogramma. Maar ik ervaar nog een en andere problemen hiermee (het zoeken naar een passende module / koppeling).

Ik zou graag tips ontvangen. Tegenwoordig is een product configurator niets speciaals meer, dus er moet toch vast wel een goede oplossing zijn. Zelf ben ik in ieder geval niet in staat om iets te schrijven, aangezien ik veel te weinig kennis heb van programmeren.

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/43225-online-product-configurator/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

• 0

Hallo Evolta,

Ik heb zelf in het verleden goede ervaring opgedaan met Sofon (www.sofon.com). Idee is dat de organisatie zelf de modellen moeten kunnen maken zonder hiervoor diepgaande programmeerkennis te hebben. Ik heb geen ervaring met hun webtool, ik heb alleen met de client applicatie gewerkt. Was toen (paar jaar geleden) al wel een web module. Verder ontwikkeling stond toen nadrukkelijk op de roadmap.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Groet, Arjen

• 0
Deze opdracht is een deel van mijn stage en voor mij dus van groot belang.

Beste Evolta.

Higherlevel biedt geen ondersteuning voor studie- en stagevragen. Zie het vermelde daarover in de gebruikersvoorwaarden van dit forum (die je bij registratie hebt gelezen en voor akkoord hebt verklaard)

Dat is een bewuste keuze vanwege de enorme aanzuigende werking van dat soort vragen op ons zeer goed geïndexeerde forum. Gaarne jouw begrip hiervoor. Dit topic gaat daarom op slot.

Desalniettemin veel succes met stage en studie!

Groet,

Norbert Bakker

HL modetator

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar