Via zoekwerk op google ben ik op deze site gekomen bij een topic uit 2010 over een product configurator. Na de berichten van toen te hebben gelezen heb ik nog geen goed antwoord gevonden op mijn eigen vraag. Ook een ander topic over een product configurator voor een fiets was interessant maar bood geen oplossing.
Ik probeer een product configurator te vinden die:
- goedkoop is
* geen hoge maandelijke kosten
- makkelijk te onderhouden is voor mensen zonder veel computerervaring
* niet afhankelijk blijven van programmeurs
- online beschikbaar via de browser (indien het ook offline kan draaien op een tablet is dat een pluspunt)
Deze opdracht is een deel van mijn stage en voor mij dus van groot belang.
De configurator hoeft in tegenstelling niet voor de klant beschikbaar te zijn, maar voor de verkoop in dit bedrijf. De bedoeling is dat uiteindelijk op basis van deze configuraties een "mooie" werkbon gemaakt kan worden die in de productiehal en bij de montage gebruikt kan worden.
Het is dus belangrijker dat het functioneel is dan dat het er goed uit ziet.
Zelf heb ik gekeken naar mogelijkheden van SugarCRM. Aangezien de verkopen ook gekoppeld moeten worden aan klanten en uiteindelijk waarschijnlijk ook aan het administratieprogramma. Maar ik ervaar nog een en andere problemen hiermee (het zoeken naar een passende module / koppeling).
Ik zou graag tips ontvangen. Tegenwoordig is een product configurator niets speciaals meer, dus er moet toch vast wel een goede oplossing zijn. Zelf ben ik in ieder geval niet in staat om iets te schrijven, aangezien ik veel te weinig kennis heb van programmeren.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Evolta
Evolta
Via zoekwerk op google ben ik op deze site gekomen bij een topic uit 2010 over een product configurator. Na de berichten van toen te hebben gelezen heb ik nog geen goed antwoord gevonden op mijn eigen vraag. Ook een ander topic over een product configurator voor een fiets was interessant maar bood geen oplossing.
Ik probeer een product configurator te vinden die:
- goedkoop is
* geen hoge maandelijke kosten
- makkelijk te onderhouden is voor mensen zonder veel computerervaring
* niet afhankelijk blijven van programmeurs
- online beschikbaar via de browser (indien het ook offline kan draaien op een tablet is dat een pluspunt)
Deze opdracht is een deel van mijn stage en voor mij dus van groot belang.
De configurator hoeft in tegenstelling niet voor de klant beschikbaar te zijn, maar voor de verkoop in dit bedrijf. De bedoeling is dat uiteindelijk op basis van deze configuraties een "mooie" werkbon gemaakt kan worden die in de productiehal en bij de montage gebruikt kan worden.
Het is dus belangrijker dat het functioneel is dan dat het er goed uit ziet.
Zelf heb ik gekeken naar mogelijkheden van SugarCRM. Aangezien de verkopen ook gekoppeld moeten worden aan klanten en uiteindelijk waarschijnlijk ook aan het administratieprogramma. Maar ik ervaar nog een en andere problemen hiermee (het zoeken naar een passende module / koppeling).
Ik zou graag tips ontvangen. Tegenwoordig is een product configurator niets speciaals meer, dus er moet toch vast wel een goede oplossing zijn. Zelf ben ik in ieder geval niet in staat om iets te schrijven, aangezien ik veel te weinig kennis heb van programmeren.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/43225-online-product-configurator/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag