• 0

Communicatie: wij zijn geen ZZP-ers! Maar hoe?

Hallo allemaal,

 

Wij zijn een team van ecologen die allemaal vanuit huis werken. Het is mijn bedrijf, mijn collega's zijn allemaal in loondienst van mijn BV. Maar, omdat we vanuit huis, verspreid over het land werken denken mensen dat we een club ZZP-ers zijn. Daardoor zien ze ons niet als een volwaardig ecologisch adviesbureau. (Ik ben van mening dat ook een club ZZP-ers als volwaardig adviesbureau zou kunnen opereren, maar blijkbaar denken opdrachtgevers daar wel eens anders over.)

 

Oftewel: die gedachte moet de wereld uit. Aan jullie de vraag: hoe zouden jullie dat doen?

 

Zelf denk ik aan twee communicatie momenten waarop ik iets kan doen: onze website (zie handtekening, Regelink Ecologie & Landschap) en onze nieuwsbrief die we eens per jaar aan het begin van het jaar versturen.

 

Jullie oplossing mag lekker creatief zijn: graaf zelfs!

 

Groeten,

 

Johannes

 

Nieuwsgierig naar mijn kijk op organiseren? Lees: Organiseren als spreeuwen: www.terogroep.nl/organiseren

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

22 antwoorden op deze vraag

  • 0

Website

Standaard handtekening onder alle emails

Voorbedrukt briefpaper

Standaard opnemen met 'Goedemorgen, Regelink Ecologie met Jaap / Hans / Koos...

Bedrijfskleding

(magneet)stickers op auto's

Dank voor je reactie. Alles hiervan doen/hebben we al!

 

Ik kan op de website wel schrijven: we zijn geen ZZP-ers, maar dat lijkt me niet de meest effectieve manier om dat ook bij onze opdrachtgevers te laten landen. Maar op welke manier wel?

Nieuwsgierig naar mijn kijk op organiseren? Lees: Organiseren als spreeuwen: www.terogroep.nl/organiseren

Link naar reactie
  • 1

Misschien moet je je afvragen hoe het idee bij potentiele klanten ontstaat dat jullie een club ZZP-ers zijn en geen "echt" kantoor.

 

Ik zie dat je op de website (bij "Over Regelink") het kantoor-aan-huis al vrij expliciet vermeldt. Dat zou ik dan ook achterwege laten. Ik zou er gewoon van maken dat Regelink opereert vanuit 7 locaties in Nederland.

Daarnaast staat er een heel verhaal over een platte organisatie waarvan de meeste medewerkers een vast arbeidscontract hebben. Dat komt op mij ook niet professioneel over. Je klanten hebben toch niks te maken met hoe jij je personeel verloond. Gewoon over zwijgen en gewoon heel consistent professioneel overkomen op je website. Het stukje over kwaliteitbewaking (want daar gaat het om - niet of ze een vast dienstverband hebben, dat zegt ook al niks meer) is wat dat betreft wel weer een stap in de goede richting - ook omdat daar de thuiswerkfilosofie vanuit een professionele invalshoek omschreven wordt.

 

Je hebt het bijvoorbeeld vaak over "team", wissel dit eens af met "de medewerkers van Regelink BV".

Ook gebruik je de term "postadres" voor je eigen kantooradres - daarmee creëer ook al het idee dat je als klant daar dus niet op bezoek kunt komen. Maak daar gewoon "Adres" van.

Als je een beetje een representatieve woning/kantoor hebt: maak daar een goede foto van en fotoshop het Regelink logo erop en plaats dit op je website bij "Over Regelink". Als je het helemaal goed wil doen haal je al je medewerkers eens bij elkaar en maak je een groepsfoto bij het pand (of een willekeurig ander pand dat een goede zakelijke uitstraling heeft).

Je wilt niet weten hoeveel bedrijven hun logo photoshoppen op een foto van het bedrijfsverzamelgebouw of Regus-kantoor waar ze een flexplek huren.

 

Bij de "Team" pagina springen me pas echt de tranen in de ogen. Jij als directeur zou bovenaan moeten staan en er zou niet vermeldt moeten worden dat je vanaf je 12e van zoogdieren houdt maar hoe lang je dit bedrijf al succesvol managed en hoe het gegroeid is. Daarnaast is je kennis en ervaring natuurlijk van belang maar dat mag wel wat professioneler omschreven worden. Dat geldt ook voor sommige andere medewerkers.

Vermeldt bij de overige medewerkers hoe lang ze al voor Regelink werken en een referentieproject.

 

Succes!!

vriendelijke groet,

 

Jean

 

Importeur van Adler en Pasian pelletkachels en Ariterm pellet-CV.

www.ecogeneration.nl · www.pasian.nl · www.adlerpellet.nl · www.ariterm.be

Link naar reactie
  • 1

Goedemorgen Johannes,

 

een aantal tips die ik zo kan bedenken:

 

1. Ga eens praten met andere eigenaren van ondernemingen zonder kantoor met een vergelijkbare business en personeelsbestand.

2. Verlies je onderscheidend vermogen t.o.v. andere adviesbureau's niet, maar bekijk hun 'labeling' of naamgeving eens. Team kan bijvoorbeeld ook adviesteam of ecologisch adviseurs worden. Benoem (thuis)kantoor als hoofdvestiging en nevenvestigingen. Verbind de huidige teamleden aan een plaats of provincie (streek).

 

Inhakend op tip 2 is dichtbij de opdracht werken MVO en geeft dit ongetwijfeld ook een voordeel op het gebied van lokale/regionale kennis en samenwerking. Vanwege de BV met personeel ben je feitelijk geen netwerkorganisatie, maar zo lijkt het e.e.a. wel georganiseerd. Benadruk het moderne werken en de gereedschappen en vermeld ook iets van een geregelde centrale bijeenkomst. Geen idee hoe beroepsorganisaties op dit gebied heten i.v.m. verwarringsgevaar, maar 'landelijk netwerk (adviesbureau) van decentraal gevestigde ecologisch adviseurs' is een mondvol, maar vertelt wel hoe het zit.

 

Weekendgroet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Misschien moet je je afvragen hoe het idee bij potentiele klanten ontstaat dat jullie een club ZZP-ers zijn en geen "echt" kantoor.

Eigenlijk is dat de vraag aan jullie.

 

Ik zie dat je op de website (bij "Over Regelink") het kantoor-aan-huis al vrij expliciet vermeldt. Dat zou ik dan ook achterwege laten. Ik zou er gewoon van maken dat Regelink opereert vanuit 7 locaties in Nederland.

Daarnaast staat er een heel verhaal over een platte organisatie waarvan de meeste medewerkers een vast arbeidscontract hebben. Dat komt op mij ook niet professioneel over. Je klanten hebben toch niks te maken met hoe jij je personeel verloond. Gewoon over zwijgen en gewoon heel consistent professioneel overkomen op je website.

Dat heb ik er juist vanochtend in gezet om duidelijk te maken dat het een vast team van medewerkers is en geen los verband met mensen die als ZZP-er of op nul-uren basis bij ons werken.

Het stukje over kwaliteitbewaking (want daar gaat het om - niet of ze een vast dienstverband hebben, dat zegt ook al niks meer) is wat dat betreft wel weer een stap in de goede richting - ook omdat daar de thuiswerkfilosofie vanuit een professionele invalshoek omschreven wordt.

Dank, dan ga ik wat meer vanuit die lijn communiceren.

 

Je hebt het bijvoorbeeld vaak over "team", wissel dit eens af met "de medewerkers van Regelink BV".

Ga ik doen.

 

Ook gebruik je de term "postadres" voor je eigen kantooradres - daarmee creëer ook al het idee dat je als klant daar dus niet op bezoek kunt komen. Maak daar gewoon "Adres" van.

Goeie tip, ga ik doen.

 

 

Als je een beetje een representatieve woning/kantoor hebt: maak daar een goede foto van en fotoshop het Regelink logo erop en plaats dit op je website bij "Over Regelink". Als je het helemaal goed wil doen haal je al je medewerkers eens bij elkaar en maak je een groepsfoto bij het pand (of een willekeurig ander pand dat een goede zakelijke uitstraling heeft).

Je wilt niet weten hoeveel bedrijven hun logo photoshoppen op een foto van het bedrijfsverzamelgebouw of Regus-kantoor waar ze een flexplek huren.

Tja, dat past mij niet. Ik ga niet doen alsof, danwel bewust een indruk wekken die niet klopt.

 

 

Bij de "Team" pagina springen me pas echt de tranen in de ogen. Jij als directeur zou bovenaan moeten staan en er zou niet vermeldt moeten worden dat je vanaf je 12e van zoogdieren houdt maar hoe lang je dit bedrijf al succesvol managed en hoe het gegroeid is.

Wat betreft mijzelf bovenaan zetten: daar houdt ik niet van. We zijn een gelijkwaardig team, ik heb welliswaar een iets andere functie dan de anderen, maar dat maakt nog niet dat ik bovenaan moet staan.

 

Daarnaast is je kennis en ervaring natuurlijk van belang maar dat mag wel wat professioneler omschreven worden. Dat geldt ook voor sommige andere medewerkers.

Mee eens, daar was ik al mee bezig.

 

Vermeldt bij de overige medewerkers hoe lang ze al voor Regelink werken en een referentieproject.

Dank, twee goede tips. De referentieprojecten per persoon had ik nog niet aan gedacht, maar ga ik uitvoeren.

 

1. Ga eens praten met andere eigenaren van ondernemingen zonder kantoor met een vergelijkbare business en personeelsbestand.

2. Verlies je onderscheidend vermogen t.o.v. andere adviesbureau's niet, maar bekijk hun 'labeling' of naamgeving eens. Team kan bijvoorbeeld ook adviesteam of ecologisch adviseurs worden. Benoem (thuis)kantoor als hoofdvestiging en nevenvestigingen. Verbind de huidige teamleden aan een plaats of provincie (streek).

 

Inhakend op tip 2 is dichtbij de opdracht werken MVO en geeft dit ongetwijfeld ook een voordeel op het gebied van lokale/regionale kennis en samenwerking. Vanwege de BV met personeel ben je feitelijk geen netwerkorganisatie, maar zo lijkt het e.e.a. wel georganiseerd. Benadruk het moderne werken en de gereedschappen en vermeld ook iets van een geregelde centrale bijeenkomst. Geen idee hoe beroepsorganisaties op dit gebied heten i.v.m. verwarringsgevaar, maar 'landelijk netwerk van decentraal gevestigde ecologisch adviseurs' is een mondvol, maar vertelt wel hoe het zit.

 

Dank. Ik ga kijken hoe ik hier concreet handen en voeten aan kan geven. Ik denk dat de opmerkingen van Jean erg goed passen bij jouw opmerkingen.

 

Ik ga er nu mee aan de slag, over 2 uur heb ik eea aangepast.

Nieuwsgierig naar mijn kijk op organiseren? Lees: Organiseren als spreeuwen: www.terogroep.nl/organiseren

Link naar reactie
  • 0

Ter inspiratie?

 

Ga uit van de kracht van zelfstandigen door verbintenis en het een collectief te noemen? Zoals bijvoorbeeld een blueleopard.nl het doet?

www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp

www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio

Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame

Link naar reactie
  • 0

Ter inspiratie?

 

Ga uit van de kracht van zelfstandigen door verbintenis en het een collectief te noemen? Zoals bijvoorbeeld een blueleopard.nl het doet?

Bij een collectief krijg ik juist meteen het idee dat het om zelfstandige ZZP-ers gaat. En dat willen wil ik er juist uit hebben. (Overheden zoeken naar zekerheden, die denken ze niet te vinden bij ZZP-ers, maar bij wat grotere bedrijven. Dat zijn we inmiddels: dus zo moeten ze ons ook zien.)

 

Onze teampagina en contactpagina heb ik aanzienlijk aangepast. Op de teampagina voeg ik binnenkort nog foto's van alle teamleden toe.

 

Op andere plekken heb ik zo her en der het woord teamleden vervangen door medewerkers.

 

Als jullie nog andere creactieve ideëen of tips hebben hoor ik het graag!

Nieuwsgierig naar mijn kijk op organiseren? Lees: Organiseren als spreeuwen: www.terogroep.nl/organiseren

Link naar reactie
  • 0

Bij de "Team" pagina springen me pas echt de tranen in de ogen. Jij als directeur zou bovenaan moeten staan en er zou niet vermeldt moeten worden dat je vanaf je 12e van zoogdieren houdt maar hoe lang je dit bedrijf al succesvol managed en hoe het gegroeid is.

Wat betreft mijzelf bovenaan zetten: daar houdt ik niet van. We zijn een gelijkwaardig team, ik heb welliswaar een iets andere functie dan de anderen, maar dat maakt nog niet dat ik bovenaan moet staan.

Het gaat niet om waar je zelf al dan niet van houdt: het gaat om wat de klant verwacht van een professioneel bedrijf. En als ik een dergelijk bedrijf zoek dan ben ik vooral geinteresseerd in de DGA/management: dat zijn namelijk de mensen die mij moeten garanderen dat de kennis van de medewerkers voldoet en dat de continuiteit van mijn klus geborgd is, Ik wil ook weten dat het management de kennis die jullie bedrijf van mijn casus opdoet niet weer verloren laat gaan als een teamlid vertrekt.

Daarom wil ik eerst iets lezen over de personen die daarvoor verantwoordelijk zijn, want het verschil tussen een professioneel bedrijf en een team van gelijke experts is dat ik bij een "echt" bedrijf het idee heb dat de kwaliteit en continuiteit bewaakt wordt door het management en daar betaal ik graag een premie voor. Dat gestructureerde/bedrijfsmatige mis ik dus nog wat in je website.

 

Prima verbeteringen op je site trouwens!

vriendelijke groet,

 

Jean

 

Importeur van Adler en Pasian pelletkachels en Ariterm pellet-CV.

www.ecogeneration.nl · www.pasian.nl · www.adlerpellet.nl · www.ariterm.be

Link naar reactie
  • 0

 

Een ziekenhuis bestaat ook uit een centraal geleide organisatie waarin een heleboel zelfstandige professionals hun diensten geclusterd aanbieden. Dat gebeurt in één pand omdat de facilitaire technologie beter geclusterd kan worden. En het is voor klanten wel handig dat ze niet bij de chirurg in de schuur geopereerd worden.

 

Volgens mij kan je ook in een virtuele opzet met een team van zelfstandige professionals nog steeds de indruk geven dat er sprake is van centrale sturing. Door bijvoorbeeld samen te kiezen voor een herkenbare collectieve aanpak, door samen een blog te schrijven, door samen events te organiseren, door samen nieuwe producten te ontwikkelen. Dus zelfs als je geen 'leiding' wil geven aan dat collectief, is enige sturing wel mogelijk.

 

Waarom is het trouwens een nadeel dat de de indruk ontstaat dat het zzp'ers zijn? Misschien zit de oplossing wel in het gesignaleerde probleem....

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
(...) En als ik een dergelijk bedrijf zoek dan ben ik vooral geinteresseerd in de DGA/management: dat zijn namelijk de mensen die mij moeten garanderen dat de kennis van de medewerkers voldoet en dat de continuiteit van mijn klus geborgd is, Ik wil ook weten dat het management de kennis die jullie bedrijf van mijn casus opdoet niet weer verloren laat gaan als een teamlid vertrekt.

Daarom wil ik eerst iets lezen over de personen die daarvoor verantwoordelijk zijn, want het verschil tussen een professioneel bedrijf en een team van gelijke experts is dat ik bij een "echt" bedrijf het idee heb dat de kwaliteit en continuiteit bewaakt wordt door het management en daar betaal ik graag een premie voor. Dat gestructureerde/bedrijfsmatige mis ik dus nog wat in je website.(...)

Dank! Hier ga ik nog mee aan de slag.

 

(...)

 

Volgens mij kan je ook in een virtuele opzet met een team van zelfstandige professionals nog steeds de indruk geven dat er sprake is van centrale sturing. Door bijvoorbeeld samen te kiezen voor een herkenbare collectieve aanpak, door samen een blog te schrijven, door samen events te organiseren, door samen nieuwe producten te ontwikkelen. Dus zelfs als je geen 'leiding' wil geven aan dat collectief, is enige sturing wel mogelijk.

Ik geef zeker wel leiding en sturing. Juridisch gezien ben ik natuurlijk de werkgever: en de verantwoordelijkheden die daarbij horen pak ik met beide handen aan. Echter wel op basis van gelijkwaardigheid: Ik maak net als anderen fouten, schat het effect van ideeën of acties verkeerd in (zowel positief als negatief) enz. Oftewel: Ik voel me niet beter of hogerstaand dan dat zij zijn.

 

Waarom is het trouwens een nadeel dat de de indruk ontstaat dat het zzp'ers zijn? Misschien zit de oplossing wel in het gesignaleerde probleem....

Veel (potentiële) opdrachtgevers zijn overheden. Overheden zijn op zoek naar zekerheid en zijn vaak van mening dat ZZP-ers die zekerheid niet kunnen bieden. Een bedrijf bestaand uit 9 personen kan hen die zekerheden wel bieden.

Nieuwsgierig naar mijn kijk op organiseren? Lees: Organiseren als spreeuwen: www.terogroep.nl/organiseren

Link naar reactie
  • 0

 

Als je een beetje een representatieve woning/kantoor hebt: maak daar een goede foto van en fotoshop het Regelink logo erop en plaats dit op je website bij "Over Regelink". Als je het helemaal goed wil doen haal je al je medewerkers eens bij elkaar en maak je een groepsfoto bij het pand (of een willekeurig ander pand dat een goede zakelijke uitstraling heeft).

Je wilt niet weten hoeveel bedrijven hun logo photoshoppen op een foto van het bedrijfsverzamelgebouw of Regus-kantoor waar ze een flexplek huren.

Tja, dat past mij niet. Ik ga niet doen alsof, danwel bewust een indruk wekken die niet klopt.

 

 

Je kan wel een bord laten maken met de naam van het bedrijf en die bij de ingang van de oprit plaatsen en daar een foto van maken met je woning/kantoor op de achtergrond.

Retail Markt - & BedrijfsAnalist

Link naar reactie
  • 1

Zelf denk ik aan twee communicatie momenten waarop ik iets kan doen: onze website (zie handtekening, Regelink Ecologie & Landschap) en onze nieuwsbrief die we eens per jaar aan het begin van het jaar versturen.

 

Ik zou proberen om nog veel meer communicatie-momenten mee te nemen in je analyse. Op welk punt ontstaat de indruk 'clubje zzp'ers'? Komt het voor dat mensen wel bellen of mailen voor meer informatie maar naar aanleiding van telefoongesprek of email toch afhaken? Het mooiste zou natuurlijk zijn als je hier een paar 'afgehaakte' opdrachtgevers over kunt spreken.

Misschien haken mensen wel af naar aanleiding van het verhaal dat je doet bji een kennismakingsgesprek, ik weet het niet.

 

Op 20 juli 2016 ontvingen wij het trieste bericht dat Marcel is overleden.

Marcel was een meer dan gewaardeerd deelnemer aan ons forum ! We zullen hem missen!

Link naar reactie
  • 1

Hoi Johannes,

 

Met alle respect, ik heb nu even alleen de homepage bekeken en eerlijk gezegd vind ik deze tekstueel tenenkrommend:

 

Van de eerste alinea zou ik sowieso de laatste zin schrappen.

 

Verder:

 

Quote:

Het bureau onderscheidt zich door het bieden van een duidelijke meerwaarde aan een breed scala van opdrachtgevers. Zo worden kwalitatieve hoogstaande adviezen gegeven die ontstaan door innovatief en meedenkend te werk te gaan met gedegen kennis als achtergrond. Het team dat u bij een project adviseert heeft maar een doel: door kwalitatief hoogstaand werk u verder helpen.

Unquote

 

Kwalitatieve hoogstaande adviezen wijzigen in kwalitatief hoogstaande adviezen (dit staat verderop in dezelfde alinea wel correct). Ik zou bovendien niet 2x in 1 korte alinea de term kwalitatief hoogstaand gebruiken.

 

Quote

Met behulp van innovatieve toepassingen zoals FloraFaunaCheck.nl en “out-of-the-box”-denken worden adviezen vaak voorzien van creatieve maar werkende oplossingen! Enerzijds past een plan vaak beter bij het doel van de initiatiefnemer maar bovenal wordt op ecologisch gebied meer bereikt.

Unquote

 

Dit (door het woordje "maar") wekt de suggestie dat creatieve oplossingen in de regel niet zouden werken?

En wat wil je eigenlijk zeggen met die laatste zin?

 

Quote

Regelink Ecologie & Landschap is een “platte” organisatie. Medewerkers krijgen zoveel mogelijk bevoegdheden en werken uitermate zelfstandig. Het merendeel van de teamleden heeft een vast arbeidscontract. Dit zorgt ervoor dat uw aanspreekpunt beloftes kan doen die nagekomen worden. Ook heeft u contact met de persoon die het onderzoek daadwerkelijk uitvoert, waardoor misverstanden voorkomen worden. Oftewel: een ecologisch adviesbureau waarmee prettig

samen te werken is.

Unquote

 

Tekstueel drama: Medewerkers krijgen zoveel mogelijk (hoeveel is dat dan??) bevoegdheden en werken uitermate zelfstandig (is dat zelfstandiger dan gewoon zelfstandig?).

En:. Ik heb nog nooit meegemaakt dat een vast arbeidscontract ook betekent dat er mandaat is om toezeggingen te doen….

Die laatste conclusie over samenwerken zou ik aan de klant over laten, hier naar mijn mening iets te kort door de bocht.

 

Vergeef me mijn kritische opmerkingen, ik hoop dat je er iets mee kunt.

Veel succes en ik zie je 15 november in Amersfoort (vleermuizen) als het goed is.

 

Groet,

Marjan

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
  • 1

Bij 'over regelink' staat heel wat tekst die er voor kán zorgen dat bedrijf niet gezien wordt zoals je graag zou willen:

 

Het bureau bestaat sinds 2005 en werkt met een team van deskundige en bevlogen ecologen. Alle medewerkers werken vanuit een grote passie voor flora en fauna en

 

Onze medewerkers zijn deskundige en bevlogen ecologen die werken vanuit een grote passie ...

 

Alle teamleden werken zeer zelfstandig, maar zijn in loondienst bij de Besloten Vennootschap.

 

Helemaal weglaten m.i.

 

Regelink Ecologie & Landschap is een “platte” organisatie. Medewerkers krijgen zoveel mogelijk bevoegdheden en werken uitermate zelfstandig. Het merendeel van de teamleden heeft een vast arbeidscontract. Dit zorgt ervoor dat uw aanspreekpunt beloftes kan doen die nagekomen worden. Ook heeft u contact met de persoon die het onderzoek daadwerkelijk uitvoert, waardoor misverstanden voorkomen worden

 

Pfoeh.. dit komt vreemd over... geeft reden tot twijfel. waarom niet iets als:

Tijdens uw project werkt een vast team en heeft u een vast aanspreekpunt. blablabla

 

Ons team werkt vanuit decentrale locaties verspreid over het land. Van Zuid-Limburg tot Groningen, Zuid-Holland tot de Achterhoek: we zitten er lokaal.

 

Met medewerkers in... zitten wij altijd bij u in de buurt..

 

Team

 

Het team van Regelink Ecologie & Landschap bestaat uit acht vaste medewerkers die ieder vanuit kantoor aan huis verspreid door Nederland werken. Alle teamleden werken zeer zelfstandig, maar zijn in loondienst bij de Besloten Vennootschap. Het merendeel van de medewerkers heeft een vast arbeidscontract.

 

Zie hierboven, schetst een beeld wat je niet wilt.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dag allemaal,

 

Dank voor de reacties.

 

Voor mij is het duidelijk: ik moet niet zelf proberen het aan te passen: daar wordt het niet goed genoeg van. Ik zal onze tekstredacteur naar dit topic verwijzen en haar vragen de website door te lopen en eea aan te passen.

 

Groeten,

 

Johannes

Nieuwsgierig naar mijn kijk op organiseren? Lees: Organiseren als spreeuwen: www.terogroep.nl/organiseren

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Dag allemaal,

 

Dank voor de reacties.

 

Voor mij is het duidelijk: ik moet niet zelf proberen het aan te passen: daar wordt het niet goed genoeg van. Ik zal onze tekstredacteur naar dit topic verwijzen en haar vragen de website door te lopen en eea aan te passen.

 

Groeten,

 

Johannes

Gewoon de tekstredacteur de opdracht geven dat het duidelijk moet zijn dat een bedrijf is, met een directie en medewerkers.

 

(overigens: de klanten die langs andere weg dan de website bij je komen zien dit probleem helemaal niet ;) )

Link naar reactie
  • 0

Waarom niet gewoon overal structureel "Regelink BV" vermelden ipv "Regelink ecologie en landschap"

 

BV wordt automatisch als "bedrijf" gezien dus vooral over hanteren.

 

Frans

We heten statutair gezien alleen geen Regelink BV maar Regelink Ecologie BV.

 

Bovendien heb ik graag dat mensen de naam Regelink Ecologie & Landschap gebruiken en niet iets korters. Dan moet ik niet zelf op de website het slechte voorbeeld laten zien denk ik.

Nieuwsgierig naar mijn kijk op organiseren? Lees: Organiseren als spreeuwen: www.terogroep.nl/organiseren

Link naar reactie
  • 1

Interessant topic!

Als je iets niet wilt communiceren, moet je vooral niet vertellen wat je niet bent.

Veel mensen vergeten het woord 'niet' namelijk heel snel en dan blijft ZZP-er hangen.

 

Er zijn al heel veel goede tips gegeven.

1 ding kwam in mij op: dat de teamleden vanuit het eigen huis werken, kun je ook als ecologisch verantwoord 'verkopen'.

Dat scheelt een hoop heen en weer rijden. Bovendien is het 'nieuwe werken' allang niet meer nieuw, dus je hoeft er niet veel aan uit te leggen.

Ik zie dat jullie verspreid over het land wonen, dat zorgt er eigenlijk alleen maar voor dat jullie makkelijk overal kunnen komen.

 

Het belangrijkste is gewoon dat, zoals door anderen al gezegd is, dat de communicatie een eenheid uitstraald.

En daarvoor hoef je geen kantoorpand te photoshoppen, volgens mij.

Ik snap de voors en tegens van die suggestie.

Ik zou er niet voor kiezen, want de klant komt er ooit achter dat je daar alvast over gelogen hebt. Waar lieg je dan misschien nog meer over?

 

Als je het 'eenheid-verhaal' rond heb, kun je misschien overwegen om een video te laten maken, om die uitstraling te versterken (en het bedrijf te promoten natuurlijk). Voordat dit te veel als zelfpromotie klinkt: als je als het gehele team 'optreedt' in de video, zal men minder snel denken dat het een 'zooitje zzp-ers' is. Want sporadisch ingehuurde krachten duiken bijna nooit op in een bedrijfsfilm.

 

Een kleine after-thought:

1x per jaar een nieuwsbrief en dan ook nog in de periode dat bijn iedereen er 1 stuurt is wel wat weinig.

Ik zou voorstellen om het op te schroeven naar minsten 2x per jaar.

(Maar dat heeft niets met 'we zijn geen zzp-ers te maken.)

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
  • 0

Als je iets niet wilt communiceren, moet je vooral niet vertellen wat je niet bent.

Precies daarom vraag ik me af: waarom vertel je zo duidelijk (en snel) dat je medewerkers overal in het land wonen? Is het relevant om te vertellen? Anders laat je het gewoon weg...

 

Daarnaast lees ik :

=====

Regelink Ecologie & Landschap werd in 2005 opgericht als een eenmanszaak met een focus op vleermuisonderzoek. Vrijwel direct daarna zette een groei in in zowel het aantal medewerkers als het bestreken werkveld. Momenteel bestaat het team van Regelink Ecologie & Landschap uit een directeur, een financieel medewerker, een redacteur, acht ecologen en zes goed opgeleide oproepkrachten die ons in drukke tijden bijstaan.

=====

 

Vertel niet eerst waar je begon, maar vertel vooral wat je nu bent. Dus bijv.:

====

`Regelink E&L bestaat uit een team van 10 mensen, met daarnaast nog zes goed opgeleide oproepkrachten die ons in drukke tijden bijstaan. Sinds 2005 werken wij voor partijen als X en Y vanuit een sterk verbredend werkveld....`

====

 

Heel simpel werkt het noemen van grote namen (als je die tenminste als klant hebt of hebt gehad) altijd goed om aan te geven dat je grote opdrachten aankan. (namedropping). Moet je niet te veel doen, dan wordt het opscheppen :).

Startup coach | Pitchtrainer | Spreker | Presentator | www.arthurtolsma.nl

Schrijver van Startups & Downs. Fouten, successen en lessen van een ambitieuze ondernemer

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 217 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.