• 0

Leverancier in China

Beste allemaal,

 

Ik ben bezig met het opstarten van een webwinkel voor de verkoop van houten speelgoed. Dit speelgoed wil ik graag importeren vanuit China. Nu is het zo dat er via sites als alibaba.com voldoende levernaciers te vinden zijn. Echter hanteren de meesten een minimum besteleenheid per produkt en deze zijn vaak dusdanig groot dat dit voor mij niet haalbaar is. Is er iemand die mij wellicht verder kan helpen? Maw, ik ben op zoek naar een leverancier die ook in kleine hoeveelheden per produkt wil leveren. Het is uiteraard wel de bedoeling dat ik bij deze leverancier een heel assortiment wil bestellen en niet één artikel.

 

Alvast bedankt voor reacties en hulp

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste AJKaal,

 

De MOQ van de meeste bedrijven op Alibaba ligt aardig hoog inderdaad, dit komt doordat meestal de wat grotere producenten hier op te vinden zijn. Wij krijgen vaak sourcing aanvragen voor kleinere aantallen. Als je meer informatie over het speelgoed kunt sturen zal ik eens voor je rondkijken!

Link naar reactie
  • 0

Waarom begin je niet gewoon met NL leveranciers? Minder marge,maar ook minder gedoe en gezeur. En als je dan de aantallen kan gaan doen die nodig zijn voor China kan je altijd nog de stap wagen.

 

Besteed je tijd niet aan het zoeken naar die leveranciers in China, je zal je tijd hard nodig hebben om bezoekers/kopers te trekken in de volle markt van houten speelgoed.

 

Succes!

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Beste allemaal,

 

Ik ben bezig met het opstarten van een webwinkel voor de verkoop van houten speelgoed. Dit speelgoed wil ik graag importeren vanuit China. Nu is het zo dat er via sites als alibaba.com voldoende levernaciers te vinden zijn. Echter hanteren de meesten een minimum besteleenheid per produkt en deze zijn vaak dusdanig groot dat dit voor mij niet haalbaar is. Is er iemand die mij wellicht verder kan helpen? Maw, ik ben op zoek naar een leverancier die ook in kleine hoeveelheden per produkt wil leveren. Het is uiteraard wel de bedoeling dat ik bij deze leverancier een heel assortiment wil bestellen en niet één artikel.

 

Alvast bedankt voor reacties en hulp

 

Probeer het eens bij de Aldi of Macro.

 

Ik denk dat je de fout maakt die velen maken; geen verschil zien tussen leverancier en producent. Waarbij de producent in jouw zoektocht ook de fabriek (meestal) is.

 

Je kan geen fabriek runnen met lage kosten als de klanten 5 van die en 10 van die willen.

 

Hiervoor moet je (eigenlijk) gewoon naar de groothandels in Nederland. Aldi of Marco is ook meer een grapje maar soms denken de mensen dat men in China nog op de knieen valt van dankbaarheid voor een order van nog geen 100usd.

Link naar reactie
  • 0

Beste allemaal,

 

Ik ben bezig met het opstarten van een webwinkel voor de verkoop van houten speelgoed. Dit speelgoed wil ik graag importeren vanuit China. Nu is het zo dat er via sites als alibaba.com voldoende levernaciers te vinden zijn. Echter hanteren de meesten een minimum besteleenheid per produkt en deze zijn vaak dusdanig groot dat dit voor mij niet haalbaar is. Is er iemand die mij wellicht verder kan helpen? Maw, ik ben op zoek naar een leverancier die ook in kleine hoeveelheden per produkt wil leveren. Het is uiteraard wel de bedoeling dat ik bij deze leverancier een heel assortiment wil bestellen en niet één artikel.

 

Alvast bedankt voor reacties en hulp

 

Probeer het eens bij de Aldi of Macro.

 

Ik denk dat je de fout maakt die velen maken; geen verschil zien tussen leverancier en producent. Waarbij de producent in jouw zoektocht ook de fabriek (meestal) is.

 

Je kan geen fabriek runnen met lage kosten als de klanten 5 van die en 10 van die willen.

 

Hiervoor moet je (eigenlijk) gewoon naar de groothandels in Nederland. Aldi of Marco is ook meer een grapje maar soms denken de mensen dat men in China nog op de knieen valt van dankbaarheid voor een order van nog geen 100usd.

 

Ben er totaal mee eens,

Maar dat sluit niet uit dat je een paar goedkope producten uit China kunt halen (bij aliexpres te vinden).

Importeren uit China kost een hoop tijd en natuurlijk veel geld, als starter heb je het laatste niet.

 

Leidend groothandels- en inkoperbedrijvengids - netwerkadressen voor het zoeken en vergelijken van groothandels, leveranciers, importeurs en fabrikanten uit Nederland, Belgie en Europa. Met TradeBadge Leveranciersgoedkeuring. - www.itru.nl

Link naar reactie
  • 0

Nog wat ideeen:

 

- Denk erover om een grotere hoeveelheid in te kopen en de rest in bulk door te verkopen - bijvoorbeeld aan de Makro of de Aldi ;-)

- Google "wooden toys small batch" en dergelijke combinaties. Misschien krijg je ze niet uit China, maar uit andere landen waar men allerlei origineel speelgoed met de hand maakt. Duurder maar origineler.

- Er zijn wat schandalen geweest over Chinees speelgoed dat een te hoog loodgehalte had in de verf. Het is dus zaak garanties te vragen en/of te testen want de normen die in Europa gelden zijn daar niet van toepassing. Ook andere landen (buiten Europa) hebben vaak teveel lood in de verf.

 

Sukses ermee!

Project and Business Manager with global experience, looking for a new role in Asia, Latin America or the Middle East. For example starting new company branches, developing new markets, or a global operations management position in any field with a technology component.

Link naar reactie
  • 0

Probeer focalprice.com eens als je perse uit China wil importeren. Daar kun je al zeer kleine hoeveelheden uit China laten komen. Check wel even goed de kwaliteit voor je iets doorstuurt want mijn ervaring met dit soort sites is dat deze leveranciers hun producten niet voor niets zo snel mogelijk naar de andere kant van de wereld willen sturen ;)

Online op Maat - Dropshipment Webshops en Online verkopen

http://www.onlineopmaat.nl

Link naar reactie
  • 0

Probeer focalprice.com eens als je perse uit China wil importeren. Daar kun je al zeer kleine hoeveelheden uit China laten komen. Check wel even goed de kwaliteit voor je iets doorstuurt want mijn ervaring met dit soort sites is dat deze leveranciers hun producten niet voor niets zo snel mogelijk naar de andere kant van de wereld willen sturen ;)

 

???

 

Je adviseert een site om producten te bestellen waarvan je zelf aangeeft ervaring mee te hebben dat de kwaliteit dramatisch is?

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Oke mijn reactie is wat gekleurd, ik heb er één of twee slechte ervaringen met deze website gehad maar deze sites zouden niet al jaren succesvol zijn als ze alleen maar troep verkochte. Zoals ik al aangaf, test de producten(wat ik destijds helemaal niet deed) voor je ze zelf verscheept. Zoals bij iedere vracht kan een op de zoveel gebreken vertonen, laat je er dus niet door verassen.

Online op Maat - Dropshipment Webshops en Online verkopen

http://www.onlineopmaat.nl

Link naar reactie
  • 0

Beste Paul,

 

Ik heb zeker niet de illusie dat ze in China op hun knieën liggen van dankbaarheid voor een order van 100 USD. Ik begrijp je reactie ook best. Het is alleen niet zo dat ik perse moet slagen in China. Ik wil in elk geval de mogelijkheden die er zijn (of niet zijn) onderzoeken. Mocht blijken dat wat ik voor ogen heb niet haalbaar is (om wat reden dan ook, te duur, te ingewikkeld etc.etc.), dan niet..... Ik zal dan aangewezen zijn op leveranciers dichter bij huis.

 

 

Beste allemaal,

 

Ik ben bezig met het opstarten van een webwinkel voor de verkoop van houten speelgoed. Dit speelgoed wil ik graag importeren vanuit China. Nu is het zo dat er via sites als alibaba.com voldoende levernaciers te vinden zijn. Echter hanteren de meesten een minimum besteleenheid per produkt en deze zijn vaak dusdanig groot dat dit voor mij niet haalbaar is. Is er iemand die mij wellicht verder kan helpen? Maw, ik ben op zoek naar een leverancier die ook in kleine hoeveelheden per produkt wil leveren. Het is uiteraard wel de bedoeling dat ik bij deze leverancier een heel assortiment wil bestellen en niet één artikel.

 

Alvast bedankt voor reacties en hulp

 

Probeer het eens bij de Aldi of Macro.

 

Ik denk dat je de fout maakt die velen maken; geen verschil zien tussen leverancier en producent. Waarbij de producent in jouw zoektocht ook de fabriek (meestal) is.

 

Je kan geen fabriek runnen met lage kosten als de klanten 5 van die en 10 van die willen.

 

Hiervoor moet je (eigenlijk) gewoon naar de groothandels in Nederland. Aldi of Marco is ook meer een grapje maar soms denken de mensen dat men in China nog op de knieen valt van dankbaarheid voor een order van nog geen 100usd.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 127 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.