• 0

Post van NL naar BE, maar dan goedkoper /grens adres?

In Nederland zijn de kosten voor verzenden naar Belgie BELACHELIJK hoog geworden. Zo kost brievenbuspost tot 2 kg 9,60 (en een pakketje tot 2 kg dan zelfs goedkoper 9,00). Daarom ben ik op zoek naar een betrouwbaar adres in NL dat zich vlak bij de grens bevind, en waar post/pakketjes heen gestuurd kunnen worden richting Belgie. De bedoeling is dat de persoon/ ondernemer dan vervolgens met het pakketje naar de BE post gaat en het daar doorstuurt.

 

Ik zie namelijk, zeker als het om brievenbuspost gaat het gewoon goedkoper is voor brievenbuspost tot 500 gram om hier in NL 3 euro te betalen om het naar een grensadres te sturen en dan alsnog kosten te betalen voor het verzenden in Belgie - die vragen voor diezelfde gewichtsklasse 2.01 (tot 350gr) of 3.35 (tot 1kg).

Zelfs als de persoon die dit regelt netto 1 euro per zending zou vragen, is dat altijd nog goedkoper.

Hoe dat voor een pakketje zit heb ik (nog) niet uitgezocht.

 

Nu heb ik wel online grensadres mogelijkheden gevonden om post te kunnen ophalen, maar niemand die het vervolgens weer doorstuurt verder Belgie. Wie kent iemand die dit doet en kan deze recommanderen? De gegevens zijn van harte welkom!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Nieuw soort ondernemer: postsmokkelaar!

 

Hier heb ik serieus al eens over na zitten denken..

En dan met name om als dienst voor lokale bedrijven met pakketten bestemt voor de duitse markt de grens over te rijden en die bij dhl te droppen.

Zou dit mogen? Persoonlijk zie ik niet in waarom niet.

Link naar reactie
  • 0

En dan 20 minuten in de rij staan in het lokale Belgische postkantoor :-\

 

Daar hebben ze in ieder geval nog postkantoren ;)

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Wij als webshop doen zaken met MCS Fulfilment. Ze zitten vlakbij de Belgische grens en werken samen met onder andere Bpost. De verzendkosten zijn op deze wijze aanzienlijke lager.

 

Een link plaatsen mag waarschijnlijk niet maar je kan ze natuurlijk gewoon even googlen.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Nieuw soort ondernemer: postsmokkelaar!

 

Valt er over na te denken.

 

Fulfilment maar net iets anders :)

 

En vergeet niet dat ook BE ondernemers pakketjes versturen naar NL

Leidend groothandels- en inkoperbedrijvengids - netwerkadressen voor het zoeken en vergelijken van groothandels, leveranciers, importeurs en fabrikanten uit Nederland, Belgie en Europa. Met TradeBadge Leveranciersgoedkeuring. - www.itru.nl

Link naar reactie
  • 0

 

Nieuw soort ondernemer: postsmokkelaar!

 

Hier heb ik serieus al eens over na zitten denken..

En dan met name om als dienst voor lokale bedrijven met pakketten bestemt voor de duitse markt de grens over te rijden en die bij dhl te droppen.

Zou dit mogen? Persoonlijk zie ik niet in waarom niet.

 

Ik zie het probleem ook niet in, dat 'smokkelaar' was ongetwijfeld grappig bedoeld en niet als smokkel in de zin van verboden goederen de grens over helpen.

 

An sich denk ik dat het gewoon mag, de vraag is hoogstens hoe je het rendabel kunt krijgen. Wil je er wat aan verdienen moet je toch flinke volumes maken, en die 1 voor 1 verwerken is nogal arbeidsintensief.

 

Feitelijk zou je een soort dubbel adreslabel moeten gebruiken: bovenop het nederlandse drop adres, en eronder het uiteindelijke adres in duitsland of belgie. Dan hoef je slechts het bovenste label te verwijderen en het te frankeren voor duitsland of belgie.

 

Een andere mogelijkheid zou een soort online inchecken zijn waarbij iemand een barcode op de zending plakt, en de hele bups dan naar het het drop adres stuurt. Op basis van die barcode kun je vervolgens een buitenlands label printen (incl frankeren), dat lijkt me een proces dat best te automatiseren is. Dit kan feitelijk plaatsvinden met bestaande systemen voor verzending van grote aantallen post, het vergt slechts wat slimme software. Het nederlandse drop adres kan een antwoordnummer zijn, facturatie kan online, waardoor de klant het gewoon in een brievenbus kan gooien zonder postzegels te hoeven kopen oid.

Link naar reactie
  • 0

Wij hebben jarenlang voor een bestelling naar België 3.8€ betaald via PostNL.

Na afloop van ons contract hebben ze dit nu verhoogd naar 4.95€ voor een pakket tot 30kg.

 

Als je een beetje volume hebt en goed onderhandeld zijn deze prijzen haalbaar!

 

 

Wel zijn we op zoek naar een goede prijs voor pakketten tot 2.00m lengte (maximaal 5kg)

PostNL is hier niet geschikt voor.

Iemand een tip?

 

Link naar reactie
  • 0

Graag wil ik hierop reageren als belg met een webshop en dus ervaring met verzenden in België.

 

In België een postkantoor binnenlopen met een pakketje te versturen naar een Belgisch ontvangst adres kost iets van een 6,xx euro.

 

Prijzen van DHL, TNT liggen in dezelfde lijn.

 

Pakjes sturen in België is nu eenmaal duur. Dus als je vanuit nederland voor 9,xx bedrag kan versturen naar een Belgisch adres dan doe je een goede zaak.

 

Voor de volume verzenders, lees ik dat je in NL een bedrag van 4,xx kan onderhandelen. Dit is al helemaal supper.

 

ik zie geen mogelijkheid om goedkoper te werken door de pakketten de grens over te rijden. Voor Duitsland weet ik niet.

Link naar reactie
  • 0

Inmiddels hebben we iets geregeld met een kennis in Belgie. Schijnbaar toch de enige manier om bij iemand een doos spullen neer te zetten die dan voor je naar de post gaat, als je niet genoeg volume hebt voor postnl.

Wat mij betreft mag de discussie gesloten; de oplossing is binnen :)

Link naar reactie
  • 0

Topic verplaatst van het board 'Commercie en marketing' naar 'Operationeel en logistiek' en dit blijft open voor verdere ervaringen en tips. Volumes zullen wel enorm verschillen gezien het verschil in standaardtarief en sommige genoemde aanbiedingen, nog afgezien van gewichtsklassen en afmetingen van zendingen.

 

Modgroet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 213 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.