Sinterklaas versus Zwarte Piet

Aanbevolen berichten

Sinterklaas legio hulppieten geven lijkt me inderdaad een goede oplossing.

 

Wat ik verder weinig respectvol vind, is dat deze heilige elk jaar maar neergezet wordt als verdwaalde grijsaard, die steeds weer in een andere plaats aanbelandt. ;)

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie

Dat schreef ik niet! ;)

 

Vrijheid van godsdienst zal het wel niet houden, als we allemaal blijven beweren dat we in sinterklaas geloven.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie

Doelgroep sinterklaas: kinderen.

 

Kinderen die zwarte piet en de sinterklaasviering associëren met slavernij: nul!

 

Dus wat wil Sheperd (of is het zeperd): kinderen een feest ontnemen omdat er een mogelijke link bestaat tussen de naam van een fictief figuur met slavernij en racisme, een link die die kinderen zelf niet eens zien.

 

 

Rings a bell? Ja, ik ga even bellen met Sponge Bob, de vermeende homofiele spons. Waar gaaaaaat dit over ???

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie

Tijd om het Sinterklaas-ritueel rijp te maken voor de 21e eeuw*?

 

Ik post vanuit Engeland en had dus niet door dat het in Nederland al breed bediscussieerd wordt. Zullen we de discussie aan andere fora overlaten en weer gaan ondernemen?

 

(ik doe 'm dicht)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

 

Dat zo'n VN consultant niks te vertellen heeft, is al wat langer bekend. Er lopen wel meer van die halfgare oud-politici rond met een adviesrolletje die dan heel gewichtig gaan doen in de media. Ligt ook aan de media die dat vuurtje maar wat graag opstoken.

 

Als we dan toch doorgaan, is dit artikel in de Volkskrant wel interessant. Ik ben het helemaal eens met Elmer Kolfin: het is gewoon simpel fatsoen dat zwarte piet geleidelijk verdwijnt en vervangen wordt door een eigentijdse assistent. Hoeft niet van de ene dag op de andere, maar net zoals die kindslaaf ooit door iemand bedacht is kan-ie nu weer wegbedacht worden.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 68 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.