• 0

Eenmanszaak naar V.O.F. mogelijkheden KOR

Heren,

 

Ik heb van Mei tot medio September een eenmanszaak gehad welke is overgegaan in een V.O.F.

Mijn belasting aangifte KW3 moet ik nog afronden maar stuit op wat fiscale zaken ontrent de KOR. Door mijn kosten en baten heb ik recht op kor. Ik heb minder dan € 1300,00 aan btw ontvangen op mijn verkopen. Echter kom ik door mijn kosten en de daarom te verrekenen btw op een saldo van € 660,00 aan BTW wat ik in eigen zak mag houden en bij mijn resultaat mag optellen. Daar ben ik natuurlijk blij mee.

 

Mijn vraag:

Ik heb in de eenmanszaak voor zeg even € 1000,00 kosten gemaakt voor een laptop, printer en hostingkosten. Mag ik die toevallig factureren aan de VOF, zodat het BTW bedrag wat ik mag houden daarmee hoger wordt (ik ontvang het van de VOF, feitelijk factureer ik alles dan door). Dit zou dan een factuur met terugwerkende kracht 1-9-13 moeten zijn. Nu heb ik met mijn vennoot bedacht dat we deze zaken deels buiten vennootschappelijk inbrengen. Maar als dat anders kan is dat geen probleem.

 

Het lijkt me dat dit niet verboden is, aangezien alle spullen nu volledig door de VOF worden gebruikt.

 

Feiten:

De VOF investeert flink in oa auto's waardoor de onderneming (waarschijnlijk) dit jaar meer BTW terugkrijgt dan dat er afgedragen moet worden.

Belasting aangifte KW3 is al door de VOF gedaan. Mocht het mogelijk zijn om de activa toch te factureren, kan dit dan KW4 geboekt worden?

 

 

Dank voor jullie aandacht!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Haha, uiteraard ook gericht aan de dames. :P

 

Oke, bedankt voor je reactie Joost. Jammer maar helaas dan. Ik heb bijvoorbeeld wel een aangekochte auto in de OB van de VOF mee laten gaan terwijl deze een week ervoor gekocht is op naam van de eenmanszaak. Misschien een vreemd verhaal maar dat was het antwoord van de belastingdienst na veel correspondentie. Overige kosten heb ik ook via de VOF gedaan zoals telefoonrekening e.d. Deze drukken expres niet op de eenmanszaak. Anders had ik helemaal niets aan kor kunnen opstrijken om het maar even zo te zeggen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 198 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.