• 0

Buitenlandse koper vastgoed komt koopovereenkomst niet na

Na een vrij korte onderhandeling heb ik een akkoord voor de verkoop van een hotel in Vlissingen waar ik als makelaar bij betrokken ben. Koper is iemand uit Maleisië die zegt te handelen in naam van Felda, de grootste palmolieproducent van de wereld. Conform NVM de koopovereenkomsten (ook in Engels) laten tekenen en deze afgegeven bij de notaris.

Helaas blijven betalingen uit en krijg ik geen contact met mijn koper en niet met Felda. Er schijnt een bestuurswissel te hebben plaatsgevonden na een rumoerige periode in het land. De vraag is hoe ik Felda kan bewegen tot betaling. Mijn koper is regelmatig in Nederland voor andere zaken, maar meld zich natuurlijk niet bij mij. Is er een mogelijkheid, dat hij bij de douane wordt aangesproken voor oplichting wanneer hij Nederland in komt. De ambassade kan niets voor me doen, ook het ministerie van buitenlandse zaken niet.

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

• 0

Nee niet door de douane. Deze gaan immers over het goederen verkeer. de KMAR zou eventueel wel kunnen maar alvorens ze iets doen lijkt het mij dat er eerst aangifte gedaan moet worden en dan nog zal er een aanhoudingsbevel moeten zijn?

Ben geen expert op dit gebied maar lijkt mij dat dit de te bewandelen weg is?

Maarten Versluis

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

• 0

Waarom denk je dat eender welke justitiële instantie jouw civiele probleem (het niet nakomen van een overeenkomst) op zou willen lossen?

Als een overeenkomst niet nagekomen wordt, is de geëigende weg een (civiel) vonnis verkrijgen en daarna de tenuitvoerlegging ter hand nemen.

#ICT #Legal #manufacturing #sustainability

• 0

Ik ben blijkbaar beter in verkopen dan in procedures, want naïef gedacht; heb je voor een vonnis geen aangifte nodig?

In deze lijkt het me niet wijs een langdurige procedure op te starten. Deze zal snel te kostbaar worden en te onzeker qua uitkomst.

• 0

heb je voor een vonnis geen aangifte nodig?

Voor een vonnis in een strafbaar feit wel. Maar er wordt bedoeld een vonnis voor het bedrag om daarna harder op te kunnen treden op civielrechtelijke vlak. Betere incasso en invorderingsmaatregelen zijn dan haalbaar.

Danny

• 0

Ok, zal niet makkelijk worden in Maleisië.

Niet alleen dat maar heb je bewijs dat koper echt uit naam van Felda handelde? je zegt:

Koper is iemand uit Maleisië die zegt te handelen in naam van Felda, de grootste palmolieproducent van de wereld.

Lijkt me dus niet dat je Felda moet hebben maar de bemiddelaar.

Danny

• 0

Klopt, Felda heeft niet getekend maar de bemiddelaar. Een contact bij Felda zou welkom zijn om daar te vragen naar hun interesse. Zo zijn we destijds begonnen met de onderhandelingen. Mochten zij geen interesse hebben, weten we ook waar we staan.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar