• 0

Zaken doen in FR: Een BV, SARL of Ltd?

Als binnenkomer (ben nieuw hier) de discussie over BV of Ltd. deels gelezen en ik heb een gerelateerde maar toch andere vraag die ik graag wil voorleggen.

 

Binnenkort ga ik ondernemen in Frankrijk. Er zal in FR zakelijk onroerend goed gehuurd worden. Deze zal inclusief samenhangende diensten verhuurd worden aan Nederlanders, Belgen, Duitsers en Engelsen. Details hierover zijn denk hier niet op hun plaats en doen er ook niet toe maar het zijn dus geen vakantiehuisjes.

 

Met name omdat de Fransen, eh laten we zeggen wat 'eigenzinnig' zijn, met name ten opzichte van zaken doen met buitenlanders, dacht ik geen flauwekul, een SARL gaat huren in FR. Aangezien we met NL klanten gaan beginnen ook een BV.

 

De discussie over BV of Ltd. zet mij toch (weer) aan het denken of een Ltd. mogenlijk is ipv een SARL.

 

Een Ltd. ipv een BV functioneerd denk ik prima in NL maar hoe zit het met een Ltd. in FR? Iemand gedachten/ervaringen over zaken doen in FR met een Ltd? Aanname is dat de Ltd. in FR ook in het Franse fiscale regime valt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0
Weet je zeker dat je een bedrijf in frankrijk wil beginnen? Een vriendin van mij heeft daar een bedrijfje en wordt gek van alle belastingen, sociale zekerheidsregeltjes en ander geneuzel.

 

Ah, fijn om te weten dat het wat dat betreft hetzelfde vertrouwde gezeur is als in NL. Maar tja, dat hoort er nou eenmaal bij. Als oud belastingadviseur schrik ik niet zo van belastingen. Sociale regeltjes zijn wel lastig. Maar daar huur je toch expertise voor in? Heeft je vriendin niet wat tips voor me? Wat voor rechtsvorm heeft ze?

Link naar reactie
  • 0
Ah, fijn om te weten dat het wat dat betreft hetzelfde vertrouwde gezeur is als in NL. Maar tja, dat hoort er nou eenmaal bij. Als oud belastingadviseur schrik ik niet zo van belastingen. Sociale regeltjes zijn wel lastig. Maar daar huur je toch expertise voor in?

 

Vraag eens een telefoonlijn aan! Daar wordt zelfs een belastingadviseur sip van :-\

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Is het niet zo dat een persoon / bedrijf gewoon bezittingen of onroerend goed kan huren of bezitten waar ook ter wereld, en bezittingen gewoon kan verhuren?

 

Op deze manier houd je gewoon een Nederlandse BV of Ltd aan, verhuurt vanuit Nederland, factureert vanuit Nederland.

 

Of is dit te kort door de bocht??

Link naar reactie
  • 0

In aansluiting op trebla en De Witte kan ik je – van horen zeggen - vertellen dat het werken met oproepkrachten al een lastig probleem is in frankrijk. Een voorbeeld van vrienden die een hotel in Frankrijk hebben. Vroeger waren zij van april tot november geopend en organiseerden jaarlijks een kerstarrangement. Omdat dit erg druk is en zij dan maar een paar dagen open zijn, maakten zij gebruik van oproepkrachten. Dit kan sinds vorig jaar niet meer. Naar het schijnt staat de ww-wetgeving het niet toe dat mensen die een uitkering genieten slechts enkele dagen worden ingehuurd.

 

Voor wat betreft de vraag of je met een Ltd. in Frankrijk vestigen kan ik je niet met zekerheid antwoord geven, maar ik vermoed dat dit mogelijk is.

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 226 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.