• 0

Bestanden met e-mailadressen

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als je lijsten aan wilt schaffen en werken met een opt-out-functie zal je niet snel legale of 100% frisse leveranciers vinden in Nederland. Opt-in is tegenwoordig verplicht (en gelukkig maar).

 

Wel zijn er bedrijven die je van hun bestanden gebruik laten maken (zonder dat jij de adressen in je bezit krijgt). Ze maken daarbij gebruik van mensen die hebben aangegeven op de hoogte te willen blijven van relevante aanbiedingen van derden. Bekende bedrijven zijn MailMedia, Tapps, WegenerDM, Listbroker.nl.

 

Zoek op "list broker" en "list manager" als je op het web verder wilt zoeken.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

Dat zijn interessante leveranciers. Ik ga contact met ze opnemen.

 

Je stelt dat Opt-in verplicht is tegenwoordig. Dat is nieuw voor mij. Waar haal je dat vandaan.

 

Zover ik weet is het alleen maar extra netjes maar niet werkelijk zo!

 

Groet, Remo

Amadeos, inspireert ...

 

 

Met vriendelijke groet,

 

 

Remo Natali

PS: http://www.penprinter.nl

PPS: http://www.3ddirect.nl

Link naar reactie
  • 0

Zie OPTA: Over Spam -> Wettelijk verbod

 

Spam versturen is verboden

Op grond van de Telecommunicatiewet is het versturen van ongevraagde elektronische boodschappen in of vanuit Nederland niet toegestaan, tenzij u daar zelf als ontvanger toestemming voor hebt gegeven.

 

(...)

 

Europa hanteert het opt-in beginsel

In alle Europese landen geldt net als in Nederland het opt-in beginsel: zonder voorafgaande toestemming van de ontvanger is de verzending van elektronische berichten niet toegelaten.

 

Dit gaat overigens alleen op voor natuurlijke personen (consumenten). Rechtspersonen (bedrijven) mogen juridisch gezien wel zonder opt-in benaderd worden.

 

Zie ook WebWereld: Eerste Kamer stemt in met 'spamverbod' (april 2004).

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

Je moet alleen nog even afvragen of e-mailmarketing uberhaupt nog wel werkt. Het heeft zo zijn redenen dat SPAM voor bedrijven nog legaal is, maar denk je dat dat is omdat bedrijven zo graag SPAM lezen? Inderdaad, ik ook niet!

Edwin

Bratpack internetdiensten & internet marketing

www.bratpack.nl

Link naar reactie
  • 0

Beste Remo,

 

Ik weet niet precies wat je bedoelt als je zegt dat je de Opt-out functie gaat hanteren. Feitelijk moeten e-mailadressen opt-in worden aangeleverd wil je er überhaupt iets mee kunnen. Met andere woorden dient de ontvanger van de e-mail van tevoren aangegeven hebben open te staan voor commerciële boodschappen (van bepaalde bedrijven). Sommige instanties pleiten zelfs voor dubbel opt-in (dus eerst een bevestigingsmail getekent retour hebben van de ontvanger), maar zo ver is het (gelukkig) nog niet. De materie is echter dermate complex dat slechts enkele organisaties vrije opt-in e-mailadressen leveren.

 

Wij zijn zelf erkend listbroker (=makelaar in adressen) wereldwijd, maar kunnen je om bovengenoemde reden geen e-mailadressen leveren. Wel kan ik je doorverwijzen naar onze collega's bij bijv. Wegener DM te Nieuwegein. Je kunt daarbij contact opnemen met de heer Van Noord via j.vnoord@dm.wegener.nl

 

Mocht je verdere vragen hebben of besluiten om je marketingactiviteiten via (reguliere) post of media-inserts te laten lopen, dan houd ik me uiteraard aanbevolen!

 

Meer info vind je sowieso op www.pro-vista.nl

 

Met vriendelijke groet,

Olaf Hoedemaker

;)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 255 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.