• 0

Waar liggen mijn kansen?

Beste forum leden,

 

In Januari van dit jaar ben ik de trotse eigenaar van een webshop. Op dit moment werk ik fulltime bij de overheid als BBL-er niveau 3 ICT (werken en leren).

 

In de avonduren en in het weekend besteed ik al mijn vrije tijd aan de webshop, zie het als een bijbaan.

 

in eerste instantie heb ik de webshop opgezet met het idee "ik zie wel wat het wordt", ik vond het leuk om producten in te kopen en weer te verkopen, hierdoor is het idee ontstaan om een webshop te beginnen.

 

Sinds april sta ik officieel ingeschreven bij de kvk, inmiddels heb ik een leuke omzet uit 970 bestellingen gehaald.

 

in mei loopt mijn contract bij de overheid af, ik twijfel alleen wat ik moet gaan doen, moet ik me volledig gaan focussen op de webshop? Een lening aanvragen, en daarmee een winkel openen? Hoe liggen mijn kansen? Een studie gaan volgen voor "ondernemen? Webshop combineren met een opleiding? etc etc.

 

Tevens ben ik druk bezig met een 2e webshop, die wat specifieker producten gaat verkopen (mode, fashion etc) hiermee hoop ik de omzet nog hoger uit te kunnen laten komen.

 

Ik hoop dat jullie wat tip(s) voor me hebben, wat zouden jullie bijvoorbeeld doen?

 

Alvast bedankt,

 

Wouter

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik zou oppassen met webshop url en omzet vermelden, hoeven concurrenten niet te weten.

Wat de beste keuze is is lastig te zeggen met deze info....het scheelt als je net afgestudeerd bent en nog bij ouders woont (dus nauwelijks kosten) of al met hypotheek en kinderen zit en inkomen dus heel belangrijk is.

Misschien voor jezelf uitrekenen hoeveel meer omzet je moet halen om hier voldoende salaris uit te halen, en dan inschatten of dat haalbaar is?

 

Link naar reactie
  • 0

Ik zou oppassen met webshop url en omzet vermelden, hoeven concurrenten niet te weten.

Wat de beste keuze is is lastig te zeggen met deze info....het scheelt als je net afgestudeerd bent en nog bij ouders woont (dus nauwelijks kosten) of al met hypotheek en kinderen zit en inkomen dus heel belangrijk is.

Misschien voor jezelf uitrekenen hoeveel meer omzet je moet halen om hier voldoende salaris uit te halen, en dan inschatten of dat haalbaar is?

 

 

Url is verwijderd, bedankt voor de tip. Qua woonsituatie woon ik nog bij me ouders, ik ben 20, maar hoop over een x aantal jaar wel het huis uit te kunnen natuurlijk.

Link naar reactie
  • 0

Nadenken over de toekomst kan nooit kwaad, een leuke omzet is aardig maar feitelijk niet zo relevant. De kernvraag is hoeveel winst (en dus inkomen) hou je eraan over. Die winst is toch wel een vrij belangrijke beslisfactor om te kunnen zien of je ervan kunt leven en die berekening zou ik dan wel maken op basis van of je al op jezelf woont en niet op basis van de kosten die je nu hebt omdat je nog bij je ouders woont.

 

Ook als ik kijk naar je bestelvolume zeg even 1000 orders in 10 maanden is 100 per maand, dan praat je dus over ca 5 bestellingen per dag. Dus teveel werk lijkt me ook nog geen echte reden om je baan (in mei) te gaan opzeggen.

 

Als ik de gemiddelde 20 jarige moet samenvatten is het meestal energie teveel en geld te weinig.. dus energie genoeg om fulltime te werken / studeren en daarnaast een webshop erbij te doen en dan is het geld probleem ook meteen opgelost.

 

Geld lenen omdat je gestopt bent met werken en dus geen geld meer hebt om te investeren maar wel wilt groeien is een extra risico. Schulden maken zooo 2005 ;D Het grote voordeel van de online economie vind ik dat je het juist veel makkelijker rustig kunt opbouwen zonder grote schulden te hoeven maken.

Bekijk het eens van deze kant: Zolang jij naast je onderneming erbij werkt kun je vrijwel alles wat je verdient met je webshop(s) direct terug investeren in je de groei van je onderneming (voorraad opbouwen, wat extra promotie of wat dan ook nodig is). Je groeit dan rustig in 1, 2 of 3 jaar naar een niveau dat je er wel van kunt leven (hopelijk)

Dus als je contractverlenging op de agenda komt zou ik hooguit eens bespreekbaar maken dat je een dag (of 2 gaen als de groeihard blijft gaan) minder gaat werken.

 

Verder heb je het ook over een opleiding naast je webshop en dan specifiek noem je een studie voor ondernemen. Welke studie heb je dan op het oog? Ik ken zo geen studie waar je ondernemer mee kan worden maar misschien bedoel je het anders. bijvoorbeeld een studie die in het verlengde van je huidige bedrijf ligt.

 

Als ik het totaal probeer te overzien zie ik voor jou in grote lijnen 2 opties

 

1. Na afronding van je BBL leer-werktraject, (parttime) blijven werken en dan je webshops verder uitbouwen tot je er van kunt leven.

2. Starten met een BBL niveau 4 of een andere (hbo?) studie en dan daarnaast je webshops verder uitbouwen. Als je webshops heel succesvol zijn kun je voor je studie over 1 of 2 jaar overstappen naar een deeltijdopleiding zodat je meer tijd hebt om aan je onderneming te besteden.

 

Het lijkt mij na 10 maanden ondernemen (en ook over een half jaar in mei na krap 1,5 jaar ondernemen) onnodig al zo'n grote beslissing te nemen tussen (fulltime) ondernemen en blijven werken dan wel doorstuderen. Als je webshops namelijk echt een doorslaand succes gaan worden kan je op elk moment tussentijds besluiten alsnog te stoppen met ofwel het erbij werken ofwel de studie die je volgt. Dat moment zou in mei volgend jaar kunnen zijn maar misschien ook pas over 2 jaar.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik zou zo 123 niet hier een full time job van maken. Hoe denk je de klanten te behouden? Zo te zien bestel je vrijwel alles via aliexpress, dat is niet erg, maar klanten kunnen dat met een beetje googlen ook zelf vinden, je gebruikt zelfs dezelfde foto's. Op den duur lijkt mij het dan ook geen winstgevend, of niet dusdanig winstgevend om je huidige zekerheden ervoor op te zeggen.

 

Doe je dit via dropshipping? Of heb je je eigen voorraad? Heb je reeds over productaansprakelijkheid etc nagedacht? Zeker met die china import wil nog wel eens wat mis zijn.

logo & grafisch design

Link naar reactie
  • 0

...Die winst is toch wel een vrij belangrijke beslisfactor om te kunnen zien of je ervan kunt leven en die berekening zou ik dan wel maken op basis van of je al op jezelf woont en niet op basis van de kosten die je nu hebt omdat je nog bij je ouders woont.

...

Klopt, maar het is wel tijdje werken en investeren voordat je het bereikt. En als je bij je ouders woont en dus weinig kosten heb kan je er bv fulltime tegenaan gaan met de hoop na 'n jaar mooie salaris te bereiken, ipv avonduren/weekenden door te gaan en pas na jaar of 3 alles goed op de rails te hebben. En als je het dan beetje slim aanpakt kun je heel ver komen zonder leningen ervoor af te sluiten.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 211 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.