GertjanB Geplaatst: 24 oktober 2013 GertjanB 2 0 Geplaatst: 24 oktober 2013 Hallo Allemaal, Even voorstellen. Ik ben een man van 61 jaar. Per 1 augustus 2013 werkloos geworden. Mijn netwerk zit hoofdzakelijk in de technisch beveiliging. Ik heb al een BV omdat ik hoop adviezen te kunnen gaan geven en die dan te factureren. Ik heb een WW uitkering nodig want zo hard loopt dat niet! Omdat ik een ontslag vergoeding heb gehad kan ik pas m.i.v. 1-11-2013 een WW uitkering aanvragen Info UWV is zeer onduidelijk voor mij zowel mondeling als via het net. Je schijnt de uren op te moeten geven bij het UWV ongeacht wat je verdient. De uren worden dan permanent in mindering gebracht op je uitkering. Wie weet raad? Groet, Gertjan Biersteker Link naar reactie
0 ronaldinho Geplaatst: 24 oktober 2013 ronaldinho 3,8k 296 Geplaatst: 24 oktober 2013 Het ligt wat genuanceerder dan dat. In de eerste plaats is "Omdat ik een ontslag vergoeding heb gehad kan ik pas m.i.v. 1-11-2013 een WW uitkering aanvragen" wat te kort door de bocht. Die ontslagvergoeding op zich is niet relevant, het gaat om het al dan niet inachtnemen van de opzegtermijn. Vervolgens geldt in beginsel dat alle uren die je na het ontslag werkt, in mindering komen op de WW-uitkering. Daarop geldt echter een uitzondering voor uren die je aantoonbaar al werkte (naast de uren die je bent kwijtgeraakt door het ontslag). Die worden niet gekort, tenzij je die werkzaamheden door het (aangekondigde) ontslag zijn ingegeven. Een andere mogelijkheid is 'starten vanuit de WW', wat je in overleg met de werkcoach kunt doen. Je wordt dan automatisch gekort op de uitkering, maar niet (meer) volledig. Vraag expliciet om opheldering bij je werkcoach, want die moet dat gewoon kunnen uitleggen. Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden". Link naar reactie
0 GertjanB Geplaatst: 25 oktober 2013 Auteur GertjanB 2 0 Geplaatst: 25 oktober 2013 Beste Ronald, Bedankt voor dit uitgebreide antwoord. Link naar reactie
GertjanB
GertjanB
Hallo Allemaal,
Even voorstellen.
Ik ben een man van 61 jaar.
Per 1 augustus 2013 werkloos geworden.
Mijn netwerk zit hoofdzakelijk in de technisch beveiliging.
Ik heb al een BV omdat ik hoop adviezen te kunnen gaan geven en die dan te factureren.
Ik heb een WW uitkering nodig want zo hard loopt dat niet!
Omdat ik een ontslag vergoeding heb gehad kan ik pas m.i.v. 1-11-2013 een WW uitkering aanvragen
Info UWV is zeer onduidelijk voor mij zowel mondeling als via het net.
Je schijnt de uren op te moeten geven bij het UWV ongeacht wat je verdient.
De uren worden dan permanent in mindering gebracht op je uitkering.
Wie weet raad?
Groet,
Gertjan Biersteker
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag