• 0

Webshop tijdens reizen, wat te doen...

Beste ondernemers,

 

Hellup, ik zit even met de handen in het haar. Ik heb sinds 2 maanden een eenmanszaakje met een btw-nummer met een eigen webshop. De reden hiervoor is dat ik wat geld kan verdienen terwijl ik reis, wat ik vanaf januari voor onbepaalde tijd ga doen.

 

Echter, ik heb niet zoveel informatie opgedaan als ik in de eerste instantie dacht en ik weet even niet helemaal wat ik nu het best kan doen. Dit is de situatie:

 

Ik woon bij mijn ouders, voor de KVK heb ik dan ook hun adres gebruikt. Ik ga een aantal maanden op 1 plek verblijven, mijn idee was dus om van daaruit (in China de eerste maanden) spullen te importeren naar Nederland. Daar blijft het alleen een beetje bij want nu ik er goed over ben gaan nadenken en wat meer ben gaan researchen zie ik dat ik over een hoop dingen heen heb gekeken.

 

Voor mij zou het 't makkelijkst zijn om artikelen direct te versturen naar een klant maar ik had niet echt aan retours gedacht, die zouden dan weer helemaal terug moeten naar mijn tijdelijke adres. No go dus.

 

Ik heb een vriend die hier in NL verblijft en me wil helpen met opslag en verzenden. Maar die zal zich dan ook moeten inschrijven bij m'n zaak, of hij begint een eigen eenmanszaak of....?

 

Een alternatief dat ik kan vinden is dropshipping, wat mij dan een stuk minder last geeft... Maar ik weet niet of dat de beste keus is.

Het leek mij dat ik als voordeel heb dat ik op zo'n locatie zit dus misschien een makkelijker te bereiken persoon ben dan een Chinees bedrijf.

 

Zoals ik al zei, ik ben aardig de weg kwijt. Aan geld heb ik het eerste jaar geen gebrek, 't gaat dus meer om een financiële toevoeging tijdens het reizen om de reisduur wat te rekken.

 

Vast bedankt voor alle input en de besteedde aandacht.

 

TB

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik doe zelf veel met dropshipment alleen het retouren probleem is daar niet mee opgelost. Wellicht even Googlen op Full-fillment bedrijven, deze kunnen je met dit soort logistieke problemen vast wel helpen. Lees bijvoorbeeld eens het verhaal van Mitchel van Duuren op internetmilionair.nl. Hij heeft een succesvolle website en heeft deze een half jaar geloof ik vanaf de andere kant van de wereld gerunt met behulp van een fullfillment partner.

Online op Maat - Dropshipment Webshops en Online verkopen

http://www.onlineopmaat.nl

Link naar reactie
  • 0

... 't gaat dus meer om een financiële toevoeging tijdens het reizen om de reisduur wat te rekken.

 

Aan optimisme geen gebrek als je verwacht meteen geld mee te verdienen. ;-)

E-fulfilment lijkt me erg duur als je nog niet veel bestellingen heb.

Op zich kan je iemand in Nederland laten helpen voor het verwerken van retourzendingen, het betekent niet meteen dat die dan ook eenmanszaak moet beginnen. Je moet nadenken hoeveel werk de persoon ongeveer zou hebben en wat je daar tegenover moet bieden. Voor hetzelfde geld gebeurd het zeer zelden en hoeft de persoon daar niet voor betaald te worden.

Link naar reactie
  • 0

Hartstikke bedankt Danny en Remco, die term kende ik nog niet. Daar ga ik zeker wat meer over opzoeken.

 

@Sandra: En als ik het hem naast retours ook een kleine voorraad geef, gaat dat dan ook op? Scheelt natuurlijk wat verzendtijd als hij wat in Nederland heeft liggen. Verder bedankt voor je tip!

Link naar reactie
  • 0

Het is maar net hoeveel hij voor je over heeft....ik bedoel, het staat niet in wet dat als een vriend vrijwillig een steentje bijdraagt je toch verplicht in dienst moet nemen. Mijn ouders hadden ook aardig wat uren vrijwillig gewerkt toen ik net begon. Ik zou zeggen brainstorm keer samen hoe je eruit kan komen. Stel het wordt toch veel werk en je wilt toch wat geven, dan kan je het hier voorleggen om rond te vragen wat zoal mag. Het zou bv kunnen dat je een percentage provisie afspreekt en dat hij het dan gewoon onder 'overige inkomsten' mag melden. Als je hem de vrijheid geeft zelf te bepalen wanneer in te pakken (en er dus geen 'gezaghebbende relatie' is) kan hij volgens mij ook op provisie basis meewerken. Ik ben geen expert dus zoek dit wel nog even verder uit, maar ik bedoel iig denk even na wat voor jullie ideale oplossing zou zijn en leg het dan voor zodat je advies kan krijgen.

Link naar reactie
  • 0

Nog even een ideetje waarvan ik de zinvolheid niet precies kan inschatten omdat ik al jaren uit NL weg ben (dus weet niet wat er zoal en zoal niet te koop is tegenwoordig), maar ik reis veel en woon in verschillende landen en:

 

Ik gebruik al jaren een Amerikaans bedrijf waar je post naar kan (laten) sturen en die post voor je kunnen vasthouden (zowel snail mail als pakketten). Je bestelt wat, stuurt het daarheen, ze houden het vast of ze sturen het door al naar gelang je aangeeft via de website. Je kunt het laten doorsturen naar waar dan ook ter wereld. Dus als de retour zendingen niet te regelmatig zijn, zou je het via die toko kunnen doen.

 

Er zijn vrij veel verschillende bedrijven in deze branche in Amerika dus google het even maar het bedrijf dat ik gebruik is earthclassmail.com

 

Ik meen dat UPS ook een dergelijke service heeft via hun shops in de States en ik meen dat Swiss Post ook een dergelijke service heeft in Europa als ik me goed herinner (van een aantal jaren terug toen ik het onderzocht). Dus als je niet te gek veel business hebt kan het zinvol zijn met zo'n toko te werken, ook al lijd je dan verlies op het item/de bestelling in kwestie, de kosten overall zijn toch lager dan als je iemand moet aanstellen om dit te doen.

 

Sukses.

 

Project and Business Manager with global experience, looking for a new role in Asia, Latin America or the Middle East. For example starting new company branches, developing new markets, or a global operations management position in any field with a technology component.

Link naar reactie
  • 0

Beste travelbug,

 

op mij komt het allemaal weinig logisch over. Als ik zou kunnen gaan reizen, dan zou ik geen fysieke goederenstroom en direct klantcontact willen managen. Probeer voor aanvang wat (extra) te werken en geniet ervan!

 

Kun je schrijven? Dan zijn affiliate marketing of bloggen een veel vrijere tijdsbesteding.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Je kunt dit ook regelen via Amazon.com en dan Europese tak hiervan. Je moet dan alleen wel je artikelen ook aanbieden op Amazon.

 

Link: meer info

 

Je zet bijvoorbeeld je artikelen op Amazon.de en vervolgens kun je eigen webshop hieraan koppelen. Amazon verstuurt dan netjes je artikelen naar Nederland. Ik weet het niet helemaal zeker maar de verzendkosten via Amazon zijn zeer aantrekkelijk (lees: laag) ook bij een kleine omzet.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 135 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.