• 0

e-marketing via gekochte/'gevonden' lijsten

Ik ben recent door een e-marketingbureau benaderd of ik geinteresseerd ben in een geautomatiseerde kerstmailing via e-marketing. Ook zie ik hier een aantal posts acher elkaar over het via mail benaderen van nieuwe klanten. De kostenvoordelen vn e-marketing spreken voor zich, dus vanuit het standpunt van de ondernemer is het een begrijpelijke stap, Maar wat vinden jullie, als klant er bijvoorbeeld zelf van?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Juridisch bestaat "spam" alleen voor particulieren. Ongevraagde reclamemail naar bedrijven is gewoon toegestaan.

 

Zelf ben ik wel geïnteresseerd, maar dat is omdat e-mailmarketing tot mijn vakgebied behoort en niet zozeer vanwege de boodschap. Mits bedrijven goed uitgezocht zijn denk ik echter dat een treffende mailing wel zijn voordelen kan hebben. Of een kerstmailing daar nou onder valt betwijfel ik zeer sterk. Stuur je relaties gewoon een "prettige kerst"-email, nieuwe klanten trek je toch niet net voor de kerst. Iedereen is bezig met het afronden van lopende zaken om pas twee weken later weer met nieuwe dingen bezig te gaan.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

Juridisch bestaat "spam" alleen voor particulieren. Ongevraagde reclamemail naar bedrijven is gewoon toegestaan.

 

Moet je binnen een gekochte/gevonden lijst wel het onderscheid kunnen maken. Ik vraag me af of een zakelijk aanbod aan een gevonden particulier adres niet toch ook spam is...

 

Bij mij gaat alles van onbekende afzenders linea recta in de prullebak. Tenzij ze in de aanhef heel duidelijk refereren aan iets dat me bekend voorkomt. Dat hoeft de verzender er overigens niet van te weerhouden om te proberen door de 'ruis' heen te breken. Maar dan moet je dus wel met een hele slimme subject-line komen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Juridisch bestaat "spam" alleen voor particulieren. Ongevraagde reclamemail naar bedrijven is gewoon toegestaan.

 

De vraag of iets toegestaan is wil nog niet zeggen dat iets geaccepteerd is. Het moet we erg ludiek zijn wil ergenis over ongevraagde boodschappen omslaan in waardering. Persoonlijk moet ik er niet aan denken dat iedere relatie ongevraagd mijn mailbox vol stopt met e-greetings of kerstnieuwsbrieven.

 

Wat is er mis met de oude vertrouwde kerstkaart, behalve dat je je misschien het leplazerus schrijft? Koop kaarten van Unicef of weet ik welk ander goed doel, dat wordt vele malen meer gewaardeerd dan een kerstmailing.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Juridisch bestaat "spam" alleen voor particulieren. Ongevraagde reclamemail naar bedrijven is gewoon toegestaan.

 

Eerlijkgezegd maakt me het helemaal niks uit of zoiets juridisch nou wel of niet mag - aangifte zal ik niet doen, en technische oplossingen maken geen onderscheid.

 

Ongewenste reclame vind ik eigenlijk altijd vervelend, ook al is het op mijn vakgebied gericht... wat moet ik ik vredesnaam met 30 hostingpartners? Op zich heb ik het liever per mail dan per post (gebeurd ook vaak genoeg), de electronische prullenbak is sneller en hoef ik niet te legen. Het meest storende zijn nog wel 'spam' telefoontjes, ook al poeier ik ze in 10 seconden af en zal ik er nooit op ingaan - alleen al om de verkooptechniek als zodanig geen succes te gunnen.

Link naar reactie
  • 0

Ik breek mijn hoofd wanneer ik dit interessant zou vinden...en ik kom er niet op. Spam is zo'n erg ding voor mij, dat ik alles in die richting verafschuw en snel weggooi.

Het enige wat ik kan bedenken is dat je 100% zeker weet dat je een aanbod hebt wat een groot deel van de geaddresseerden werkelijk bezighoudt en waar ze (dus ?) behoefte aan hebben.

 

Mocht dit zo zijn, maak je aanbod concreet. Dus : "HOSTINGPARTNER NU BIJNA GRATIS" of zo is gegarandeerd mail richting prullenmand.

 

Bedenk dat ik en misschien ook een aantal anderen, als de dood ben voor evt. virussen die gezellig meeliften op onbekende mails. Ik begrijp de voordelen die er voor je zitten aan het medium, maar tot nu toe concludeer ik dat het voor mij is besmet.

 

Succes met je keus.

Link naar reactie
  • 0

Dank je Annedien,

 

ik was ook niet van plan om een digitale kerstmail

te sturen, maar wel geinteresseerd in de meningen hierover. Ik ontwerp

zelf een kerstkaart die ik rondzend aan bestaande relaties. Ik heb het

idee dat de beste reclame is als een bestaande relatie die kerstkaart

op zijn bureau heeft slingeren of op zijn prikbord heeft hangen en

zijn relaties die kaart zien hangen.

 

Met het bewuste marketingbureau had ik ook juist daar een discussie

over: doet het je imago wel goed, ik vind het zelf namelijk zo'n

goedkope manier van benaderen. Ik voel zelf meer voor een benadering

waarbij de potentiële klant zich bijna bijzonder voelt om informatie

te krijgen.

 

Voor mijn eerste mailing, gericht op detailhandel en

horeca, denk ik dat ik zelf op straat ga kijken waar ik panden zie die

een gedateerd interieur hebben, en die benaderen met een bijzondere

DM, waarin artikelen die aangeven welke invloed het interieur heeft op

de winkelbeleving en klantgedrag. Door zelf te kijken kan ik het snelste selecteren welke mogelijke klanten waarschijnlijk in mijn doelgroep passen.

 

Ik was (en ben) gewoon geinteresseerd de reactie op e-DM. Tot nog toe bevestigd de poll mijn vermoeden; het wordt helemaal niet zo op prijs gesteld.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 209 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.