• 0

Freelancer inhuren als vertegenwoordiger?

Beste forumleden,

 

Omdat ik het met mijn bedrijf behoorlijk druk begin te krijgen heb ik besloten dat ik een student wil inhuren als vertegenwoordiger. Nu heb ik gekeken naar een aantal opties die mogelijk zijn en daar is uitgekomen dat op basis van een freelancecontract, zodat ik, met mijn eenmanszaak, geen loonheffing hoef af te staan, maar gewoon een vast bedrag per maand naar hem kan overmaken. Hij heeft nog een andere kleine opdrachtgever, maar aan de drie komt hij dus niet.

 

Is dit mogelijk om te doen, of betreft dit toch een dienstverband?

 

Alvast bedankt!

www.YourPrivateDriver.nl | Studentchauffeurs in uw eigen auto

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Dag Bas,

 

Als vertegenwoordiger inhoudt dat hij jouw klanten ook bezoekt, dan is volgens de wet loonbelasting wellicht sprake van een dienstbetrekking. Dit is uit artikel 3 lid 1 van die wet.

 

c. degene (hij), die krachtens overeenkomst met een ander (jij) tegen beloning geregeld zijn bemiddeling verleent tot het tot stand komen van overeenkomsten tussen daartoe door hem te bezoeken personen en die ander (jij), mits hij de bedoelde bemiddeling uitsluitend voor die ander (jij) verleent, het verlenen van die bemiddeling niet een voor hem bijkomstige werkzaamheid is en hij zich daarbij doorgaans niet door meer dan twee andere personen laat bijstaan
;

 

Groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 242 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.