• 0

Financiering eenmanszaak

Beste HG,

 

Ik heb een vraag mbt een financiering vanuit een bank voor een eenmanszaak. Hiervoor ben ik een ondernemingsplan aan het opstellen. Voor het investeringsoverzicht zit ik even te wikken en wegen over het inbrengen van privevermogen.

 

Helaas heb ik niet de middelen om heel veel privegeld in te brengen. Wat ik me nu alleen af vraag, op het moment dat je vanuit een eenmanszaak de financiering aan gaat dan ben je persoonlijk aansprakelijk met je prive vermogen.

 

In hoeverre zit een bank dan nog te wachten op 'eigen inbreng' doormiddel van geld? Je bent ten slotte al met alles wat je aan vermogen hebt ingestapt. Denkt een bank zo of is er voor een bank nog een toegevoegde waarde om bijvoorbeeld 5000 euro inbreng te eisen voor de financiering. Het betreft overigens een aanvraag van ca. 35.000 euro.

 

mvg,

 

Marc

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Wat ik me nu alleen af vraag, op het moment dat je vanuit een eenmanszaak de financiering aan gaat dan ben je persoonlijk aansprakelijk met je prive vermogen.

 

 

 

Ja.

 

 

 

In hoeverre zit een bank dan nog te wachten op 'eigen inbreng' doormiddel van geld? Je bent ten slotte al met alles wat je aan vermogen hebt ingestapt. Denkt een bank zo of is er voor een bank nog een toegevoegde waarde om bijvoorbeeld 5000 euro inbreng te eisen voor de financiering. Het betreft overigens een aanvraag van ca. 35.000 euro.

 

 

 

Ga maar uit van minimaal 1/3 eigen middelen. Op dit moment zelfs nog meer aangezien banken strenge eisen stellen.

 

Probeer eens bij Qredits. Daar zijn kansen zonder eigen vermogen.

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Beste Danny,

 

Bedankt voor je reactie. M.b.t. tot mijn financiering zijn de voorwaarden hier, ook bij de bank, wat anders. Dit komt door het feit dat het een fransicheformule betreft waarbij de franchisegever een belangrijke rol speelt in de onderhandelingen bij de bank.

 

Wat ik echter mee bedoel is hetvolgende:

 

Stel je hebt 10.000,- op je rekening staan. Nu ga ik het financiele plan maken. Ik weet dat ik ca. 35.000 euro nodig heb.

Neem je dan die 10.000 euro mee in het plan? Het is ten slotte zowiso al vermogen dat, mocht je een eenmanszaak beginnen, eigenlijk al in de 'zaak' komt toch? Je hebt geen onderscheid tussen prive en zakelijk.

 

Als een bank weet dat je dus een dergelijk bedrag hebt in prive neem je dit dan mee in je plan of is dit logisch voor een bank dat dit eigen inbreng is?

 

Link naar reactie
  • 0

je maakt een investeringsbegroting en geeft daarbij aan hoeveel je zelf inbrengt, restant dient gefinancierd te worden.

 

Wellicht een deel door crediteuren, rest door de bank als lening of in de vorm van een rekening coutant krediet. Dat is weer afhankelijk van hetgeen gefinancierd moet worden. Debiteuren/voorraden middels rekening courfant krediet, vast actief zoals inventaris e.d. in de vorm van een lening.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 271 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.