In Memoriam - Ruben van den Oord

Aanbevolen berichten

Wow, ik lees alles nu pas. Heftig. Ken Ruben ook alleen maar online, maar dat maakt eigenlijk niet veel uit. Gave vent.

 

Ongelofelijk dat iemand die zo opbouwend was voor mensen in nood het toch niet meer zelf aankon. Misschien wilde hij te veel zorgen van anderen overnemen? Hij zei in zijn blogpost bij het ´Vijf Vragen topic´ het volgende:

Ondernemers hebben zich in een zelfverkozen isolement geplaatst. Het cliché is helaas waar: Het is eenzaam aan de top. Voor hun klanten zijn ze de expert, de enige die de klus aankan. Voor hun personeel zijn ze de alwetende patriarch of stamoudste, waar ze terecht kunnen met al hun vragen, problemen en blunders. De baas lost het wel op. Weinig ondernemers kunnen bij hun levenspartner terecht met hun onzekerheden. De ondernemer is weinig thuis, en áls hij dan tijd vrij heeft kunnen maken voor zijn gezin, is de bereidheid van de partner niet zo heel groot om dan alsnog over dat 'rotbedrijf van je' te praten.

 

Enigzins troostend is de vele hernieuwde aandacht voor zijn posts en gedachten. Dat we er maar veel van mogen leren.

Startup coach | Pitchtrainer | Spreker | Presentator | www.arthurtolsma.nl

Schrijver van Startups & Downs. Fouten, successen en lessen van een ambitieuze ondernemer

Link naar reactie

De laatste jaren ben ik niet meer zo actief op Higherlevel. Gisteravond bracht ik laat op de avond weer eens een "bezoek" aan dit mooie forum. En dan krijg je dus dit slechte nieuws te lezen. Niet te bevatten.

 

In mijn meer actieve jaren op Higherlevel was ook Ruben hier zeer actief. Tussen de tienduizenden leden viel Ruben op. Hij behoorde niet en nooit tot de grijze massa. Hij was juist zeer kleurrijk. Een uniek, apart en getalenteerd mens. Ik heb altijd enorm genoten van hetgeen hij hier op het forum schreef. Ook hebben we elkaar enkele keren ontmoet tijdens de HL-meetings. Wanneer ik een tijdje niks van hem "gezien of gehoord had" stuurde ik hem een persoonlijk bericht of een mail om even te peilen waar hij mee bezig was. Wat is dit jammer, maar blijkbaar vond je het nodig en dat kan ik alleen maar respecteren.

 

Ruben bedankt. Ik wens je gezin, familie en vrienden veel sterkte.

 

Ook het HL-team bedankt voor het mooie In Memoriam.

Link naar reactie

Ik las afgelopen donderdag van Rubens overlijden. Het greep mij zo aan dat ik even niet kon reageren. Ruben en ik hadden soortgelijke ervaringen, waar we overigens geheel anders mee omgingen. Natuurlijk volgde ik hem op het forum en wat een ongelofelijke gunfactor had die man. Ook al was ik het niet altijd met hem eens, hij kon je wel een andere kijk op zaken geven. Het was vanwege hem dat ik een tijd geleden verscheen op een Higherlevel bijeenkomst in de hoop hem te ontmoeten. Ik was bezig een schuldhulporganisatie op te zetten en wilde hem daar graag een rol in laten spelen. Hij wees dat toen resoluut af. Hij vond dat zijn naam daar al teveel mee verbonden was en wilde daar eindelijk eens van los raken. Ik weet dat het bieden van schuldhulp niet altijd beloond wordt en beetje egocentrisme is veel ondernemers niet ongewoon. Ik kon daarom zijn ervaring op dat vlak wel plaatsen. Ik vond het uiteraard jammer, maar respecteerde zijn mening.

 

Vervolgens kwam ik hem tegen bij een evenement van de Feniks. Hier was hij aanwezig als expert. Hij herkende mij niet meteen, maar vervolgens uitte hij zich in verontschuldigingen over het resolute afwijzen van mijn voorstel destijds. Ik kon dat niet plaatsen omdat ik juist blij ben als mensen meteen duidelijk en zonder omwegen communiceren. In het gesprek dat zich ontwikkelde kon ik merken dat hij het moeilijk had. Hij zei zelfs op gegeven moment dat hij eigenlijk niet als expert naar de bijeenkomst had moeten komen, maar eerder als hulpbehoevende, vanwege de emotionele impact die zijn faillissement(en) te weeg had(den) gebracht.

 

Enige maanden later en nog steeds onder de indruk van zijn kwaliteiten heb ik geprobeerd hem binnen te brengen bij een grotere organisatie om daar het (internet)communicatieconcept vorm te geven. Ik hoopte dat hij daarmee invulling kon geven aan zijn nieuwe activiteit Puur en Ongezoet. Toen ik hem over de telefoon sprak was hij erg enthousiast en beloofde een e-mail sturen naar het bestuur van de organisatie die het betrof. Echter die mail kwam nooit, ik had mijn nek uitgestoken en ik was best wel pissed off. Nu denk ik dat zijn situatie erger was dan ik toen vermoedde.

 

Veel sterkte aan zijn nabestaanden,

 

Ido van der Gragt

www.kubus.nl (administratie en belastingen)

Link naar reactie

Zit nu bijna een uur wazig naar mijn scherm te staren. Ben wat minder actief op HL de laatste tijd, dus zie net pas het bericht. We spraken elkaar niet vaak, maar wel lang. Samen happie eten, laat maken, goede gesprekken. Bevlogen man, ondernemer met een eigen visie en vooral ook een trotse papa. Man........ zit gewoon te janken nu,. Ben blij je gekend te hebben en wens iedereen die achter blijft veel sterkte.

Link naar reactie

Je bent pas dood wanneer er niet meer over je gepraat wordt....

 

Er zullen er heel velen zijn die wel met hem in aanraking zijn gekomen en er hun les uit getrokken hebben,

....die lessen herinneren we ons in ons leven en zullen dan ook lang verteld worden!

 

Ik wens diegenen die hem lief is heel veel kracht en sterkte toe met dit zware fysieke gemis.

 

Corien

Ontzorgd al uw Multichannel klantcontact MKB en ZZP op flexibele abonnements basis.

www.hetloyaliteitscentrum.nl

Link naar reactie

Zelfde hier, kom je uit interesse na een tijdje weer eens op HL rondneuzen, krijg je dit bericht in je gezicht geworpen. Vreselijk! Wat een enorme zonde dat iemand die, naar mijn inziens, juist ook anderen zo heeft geholpen uiteindelijk dat bij zichzelf niet meer kon. Denk aan hem terug als een kritische en waardevolle deelnemer van HL.

Aan het broeden op een nieuwe startup...

Link naar reactie

Ruben had begin dit jaar voor mij een stukje software gemaakt en omdat ik nu tegen wat vragen aanliep stuurde ik hem deze week een mailtje..... Hij had mij eerder wel verteld dat hij wat persoonlijke problemen had, het hele traject verliep dan ook niet zoals ik gepland had maar daarvoor had ik wel begrip. Heel vreemd om dan ook een mailtje terug te krijgen met de mededeling dat Ruben er niet meer is.

 

Ik ben een paar keer heel pissig op hem geweest, omdat er geen reactie kwam en zo, en omdat het allemaal zo lang duurde ondanks dat ik hem vooraf betaald had... Ik gaf hem het voordeel van de twijfel omdat hij hier een goede reputatie had. Toen belde hij op een gegeven moment om z'n situatie uit te leggen, dat het beter ging.....

 

Hij heeft in ieder geval bij mij iets afgeleverd waar elke dag een paar duizend kinderen online plezier aan beleven, laat het een kleine troost zijn voor zijn nabestaanden.

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Wat een bericht. Ik denk dat heel erg veel mensen energie hebben geput en nog putten uit de goed geschreven collums en zeker de humoritische visie van de collems van Ruben over de WSNP-ondernemershel op aarde en dat is ook wat deze mensen goed kunnen gebruken.

 

 

 

(Mod edit, dan vind je het hopelijk niet erg dat ik de foto van jou verwijderd heb. Geen idee wat daar de gedachte achter was).

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 227 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.