Een klant van mij is recentelijk failliet verklaard waardoor een openstaande factuur niet betaald kan en zal worden. Ik heb dit boekhoudkundig vraagstuk nog niet eerder gehad. Mijn vraag is dan ook vrij kort:
1. Hoe neem je een "niet betaalde" factuur in de boekhouding op?
2. Wat geef je naar de IB bij de aangifte aan?
In mijn beleving hoef ik geen BTW af te dragen aangezien ik ook geen inkomsten heb ontvangen, m.a.w. ik geef niets aan richting de IB. Klopt dit?
Rest de vraag hoe dit "gat" in de boekhouding te boeken.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
chrisbrunnenkreef
chrisbrunnenkreef
Beste leden,
Een klant van mij is recentelijk failliet verklaard waardoor een openstaande factuur niet betaald kan en zal worden. Ik heb dit boekhoudkundig vraagstuk nog niet eerder gehad. Mijn vraag is dan ook vrij kort:
1. Hoe neem je een "niet betaalde" factuur in de boekhouding op?
2. Wat geef je naar de IB bij de aangifte aan?
In mijn beleving hoef ik geen BTW af te dragen aangezien ik ook geen inkomsten heb ontvangen, m.a.w. ik geef niets aan richting de IB. Klopt dit?
Rest de vraag hoe dit "gat" in de boekhouding te boeken.
Groet,
Chris
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag