• 0

Waardering aandelen/opties op de balans

Beste forumleden,

 

Ik heb al veel informatie kunnen vinden op dit forum, maar ik zit nu met een 'probleempje' waar ik niet uitkom.

 

Ik ben consultant en ik heb in de loop der jaren wat liquide middelen in mijn BV. Deze heb ik (gedeeltelijk) belegd en ik weet dat ik de aandelen kan waarderen tegen 'de werkelijke waarde' of tegen 'de aankoopwaarde of lagere werkelijk waarde'.

Ik heb voorheen gekozen voor het laatste.

 

Nu heb ik in 2012 ook wat met opties geexperimenteerd en per 31-12-2012 had ik nog een langlopende put en een langlopende call in het bezit. Deze waarde was 1245 (aankoopwaarde was 1500) en -2001 (aankoopwaarde was -2450).

 

Mijn vraag is nu: Moet ik deze waarderen op 1245 en -2450, of hoe gaat dat in zijn werk?

 

P.S. Als ik in het verleden heb gekozen voor de waardering: 'de aankoopwaarde of lagere werkelijk waarde', kan ik dan nu swichen naar 'de werkelijke waarde'? Zou het een stuk makkelijker maken namelijk.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ja dat kan negatief zijn idd.

 

Beste Joost,

 

Elders heb ik over negatieve waarde van effecten de volgende informatie gevonden:

- effecten met negatieve waarde moeten aan de passiva-zijde in een aparte balanspost worden opgenomen (zoals de vragensteller al opperde);

- de (verkorte) aangifte VPB accepteert in mijn geval geen negatieve waarde voor de balanspost Effecten (activa-zijde);

Hoe zit dat nou?

 

Vriendelijke groet,

Rolf

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 205 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.