Ondernemers 3 daagse

Aanbevolen berichten

Beste P.J. en Happy Entrepreneur,

 

Deze ondernemers 3 daagse wordt georganiseerd door Mankracht Groningen ( Mankracht Groningen is de overkoepelende naam voor activiteiten voor mannen rond thema’s als ondernemen, sport, vrije tijd, opvoeden en werk. Mankracht Groningen richt zich op alle mannelijke inwoners van de stad, van jong tot oud, van alleenstaand tot vader. Drijvende kracht achter mankracht zijn de ambassadeurs.) Naast mijn onderneming ben ik maatschappelijk betrokken als ambassadeur bij Mankracht Groningen. Het is niet zo dat vrouwen niet welkom zijn, maar voor vrouwen wordt er in Groningen al veel gedaan, meer dan voor mannen en daarom is Mankracht Groningen opgezet. Maar vrouwen mogen zich zeker wel aanmelden.

 

Ik hoop dat ik jullie naar tevredenheid heb kunnen beantwoorden :)

 

Afsluitend met vriendelijke groet,

 

Stephan Kuipers

Want to know more about me...? Just ask Google or the NSA

 

www.stephankuipers.info - www.kuipersretail.nl - www.bsgroningen.nl

Link naar reactie

Dus in Groningen worden mannen en vrouwen in gescheiden programma's begeleid…..

 

Ik ben eigenlijk ook heel benieuwd wat je starters gaat bieden. Wij hadden hier in Waalwijk een z.g. startersgroep, waaraan ik ook heb meegedaan, om de starters vanuit meer ervaren ondernemers, maandelijks via een thema van praktische informatie te voorzien. Is jullie onderneming min of meer aangestuurd vanuit de gemeente of zijn jullie zelfstandige ondernemers-coaches?

Link naar reactie

Dus in Groningen worden mannen en vrouwen in gescheiden programma's begeleid…..

Dit is een beetje kort door de bocht :P Via verschillende vrouwengroepen en andere instanties worden er al veel voor vrouwen aangeboden. Mankracht Groningen bied activiteiten voor mannen aan. Waar natuurlijk ook vrouwen aan mee kunnen doen.

 

Ik ben een zelfstandige ondernemers-coach en werk bij Mankracht Groningen samen met Gemeente Groningen. Dit vanuit een maatschappelijk oogpunt.

 

Deze 3 daagse is eigenlijk een kick-off van onze programma gericht op het begeleiden van startende ondernemers. ( Zie bijgesloten afbeelding voor informatie over de invulling van deze 3 daagse ) Zo zullen meerdere thema's voorbij komen.

 

Ik hoop iets meer heb kunnen verduidelijken.

 

Stephan Kuipers

programma_Ond_3_DGS.thumb.png.3a36350db52ebaf979781626a7a8302b.png

Want to know more about me...? Just ask Google or the NSA

 

www.stephankuipers.info - www.kuipersretail.nl - www.bsgroningen.nl

Link naar reactie

Hoe heb je zo zelfstandig ondernemerscoach kunnen worden en wat ga je de starters bijbrengen?

 

Ik probeer je vraag hoe ik het geworden ben te beantwoorden. Ik hoop dat ik je vraag goed heb geïnterpreteerd. Ik ben Kuipers Retail ( Advies, begeleiding en coaching binnen de detailhandel ) begonnen om mijn jaren lange ervaring binnen de detailhandel over te brengen op de startende ondernemers. Naast verschillende opleidingen binnen de detailhandel heb ik ook opleiding "Professioneel coachen en Supervisie" gevolgd. Dus zo de stap genomen om ondernemerscoach te worden. Ik ga in verschillende bijeenkomsten proberen de starter alle aspecten van ondernemerschap ( theoretisch ) bij te brengen. Daarnaast begeleid ik ze ( indien gewenst ) ook in het praktijk.

 

Mocht ik het verkeerd hebben geïnterpreteerd, waag dan nog een poging ;) :P

 

Stephan Kuipers

Want to know more about me...? Just ask Google or the NSA

 

www.stephankuipers.info - www.kuipersretail.nl - www.bsgroningen.nl

Link naar reactie

Ik snap het. Waarom richt je je nu juist op het ondernemerschap van anderen en niet op het ondernemerschap van jezelf? Is er geen retail-toekomst meer voor jou?

 

Ik ben Kuipers Retail begonnen om anderen te helpen bij het opzetten van hun eigen winkel. Zo ben ik bezig met het opzetten van een project ( www.bsgroningen.nl ) waarbij startende ondernemers samen onder één dak hun winkel kunnen opzetten. Om zo door te groeien naar een stand-alone locatie. Ik wil mijn ervaring graag delen.

Want to know more about me...? Just ask Google or the NSA

 

www.stephankuipers.info - www.kuipersretail.nl - www.bsgroningen.nl

Link naar reactie

Leuk dat je ervaringen wil delen, dat doen we in feite hier op HL ook. Maar waarom zet je je eigen ervaringen niet in om je allereerst je eigen retail-onderneming tot meer succes te brengen? Het aantal retailers dat op de markt verschijnt kan ook niet oneindig oplopen en het grootste deel ervan zal weer snel wegsmelten.

Link naar reactie

Ik zit nu in de dienstverlening en run geen eigen winkel. Ik heb jaren lange ervaring in de detailhandel van verkoper tot bedrijfsleider tot rayonleider. Ik heb besloten om deze ervaring in mijn dienstverlenende onderneming te plaatsen.

Want to know more about me...? Just ask Google or the NSA

 

www.stephankuipers.info - www.kuipersretail.nl - www.bsgroningen.nl

Link naar reactie

Hmm…. Je bent dus zelf geen ondernemer geweest. Dat lijkt me dan knap lastig adviseren aan starters. Je hebt natuurlijk groot gelijk dat je die functie-ervaringen in een dienstverlening wil steken. Je zult ook een inkomen moeten genereren. Denk je dat starters voldoende middelen hebben om jou als adviseur in te huren?

Link naar reactie
Hmm…. Je bent dus zelf geen ondernemer geweest. Dat lijkt me dan knap lastig adviseren aan starters. Je hebt natuurlijk groot gelijk dat je die functie-ervaringen in een dienstverlening wil steken. Je zult ook een inkomen moeten genereren. Denk je dat starters voldoende middelen hebben om jou als adviseur in te huren?

 

Ik heb van 2004 tot 2007 eigen winkel gehad. Tot ik in 2007, twee aanbiedingen ontving. 1 overname winkel en twee opzetten nieuwe filiaal Karwei. Ik ging met beide akkoord. Tot het ondernemerschap weer ging kriebelen, heb ik dus besloten Kuipers Retail op te zetten met nu als groot project B&S Groningen.

Want to know more about me...? Just ask Google or the NSA

 

www.stephankuipers.info - www.kuipersretail.nl - www.bsgroningen.nl

Link naar reactie

Dat is mooi. Maar toch nog even over het risico van je ondernemerschap dat al in mijn vraag schuilde. Denk je dat starters voldoende middelen hebben om jou in te huren, zodat jij daar een inkomen uit kunt genereren? Ik denk tenminste te proeven dat dat nu je core-business is geworden.

Link naar reactie

Inkomsten genereren zit wel goed. Starters hebben vaak meer tot hun beschikking dan wat men denkt. Het is niet allemaal negatief.

 

Nee, gelukkig is niet alles negatief. Maar starters in de retail staan vaak voor grote investeringen en nemen een enorm risico door soms onredelijke huurovereenkomsten e.d. Dan moet het wel een behoorlijk rijke starter zijn die jou kan inhuren, danwel kan vaststellen dat jouw adviezen zich ruimschoots laten terugbetalen in de verkoop. Maar dat weet je nooit vooraf.

Link naar reactie

[quote Nee, gelukkig is niet alles negatief. Maar starters in de retail staan vaak voor grote investeringen en nemen een enorm risico door soms onredelijke huurovereenkomsten e.d. Dan moet het wel een behoorlijk rijke starter zijn die jou kan inhuren, danwel kan vaststellen dat jouw adviezen zich ruimschoots laten terugbetalen in de verkoop. Maar dat weet je nooit vooraf.

 

Het zijn niet alleen de newby starters waar ik met Kuipers Retail op richt. Ook diegene die al op een stand-alone locatie ondernemen ondersteun ik. Met B&S Groningen probeer ik juist er voor te zorgen dat hun investeringen zo laag mogelijk zijn. Door verkoopruimte v.a. 10 m2 te verhuren met all-in huurprijs ben ik goedkoper voor de newby starter. Door samen onder één dak te ondernemen kunnen de ondernemers vele kosten delen. Zo lopen ze minder risico en kunnen ze laagdrempelig hun winkel opzetten om door te groeien naar een stand-alone locatie. Je kan nooit vooraf weten hoe dingen lopen, maar ik kan wel met de ondernemer kijken naar in- en verkoopkanalen, verzekeringen, marketing, juiste combinatie webwinkel en fysieke winkel etc.

 

 

Want to know more about me...? Just ask Google or the NSA

 

www.stephankuipers.info - www.kuipersretail.nl - www.bsgroningen.nl

Link naar reactie

Ik denk zeker dat je kansen hebt met de combinatie van verhuren van ruimte. Als je er een goede service bij kunt bieden, zal het best goed komen. Zonder die verhuur-tool, zag ik het niet zo zitten.

Gelijk heb je als ik alleen op basis van uurtje factuurtje zou werken, dan is daar geen inkomsten uit te halen. Maar deze verhuur-tool ( zoals jij zo mooi benoemde ) zorgt voor aan de ene kant laagdrempelig starten en aan de andere kant inkomsten.

Want to know more about me...? Just ask Google or the NSA

 

www.stephankuipers.info - www.kuipersretail.nl - www.bsgroningen.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 244 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.