• 0

Bijtelling issue

Ik heb een verkeersschool en meerdere auto,s

Nou heb ik 2 jaar geleden het advies van Joost opgevolgd en gewoon 1 auto aangeschaft waarin ik privé rijd ( overigens wel zakelijk, dus met bijtelling)

De reden daarvoor was dat er telkens een andere auto beschikbaar is en anders over 3 auto's bijtelling moest betalen, ik heb nu dus 4 auto.s

Nu lees ik mijn KM administratie uit en zie dat ik 487 KM privé heb gereden met mijn schakel lesauto.

Deze ritjes zijn alleen t.b.v het naar school brengen van een van mijn kinderen ( hij geniet speciaal onderwijs en daar rijd ik 4 KM voor) en dat doe ik de ene keer met mijn privé auto en de andere keer met de schakelauto.

De reden is mede omdat mijn schakelauto mooie reclame oplevert ( bestickering) omdat de school van mijn zoon naast een grote scholengemeenschap zit ( heel veel 17 en 18 jarige)

De vraag is: zou dat een reden zijn om de rit zakelijk op te voeren? (Het is immers in het belang van mijn bedrijf). En ik geniet er prive geen financieel voordeel van.

Eigenlijk is dat ook zo op zondag naar het winkelcentrum, mijn bestickerde lesauto op het parkeervak levert reclame op?

 

Ben benieuwd wat de gedachte gang is, het is overigens geen probleem om de rest van het jaar in de prive auto de jongen naar school te brengen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bedankt

Zoals je dat stelt, is het natuurlijk heel logisch.

Maar als ik eerste leerling vlak bij de school van mijn zoon heb moet ik alleen de omrijd KM als prive boeken.

En als ik alleen in mijn auto rijd met als doel reclame te rijden dan mag ik dat wel, theoretisch staan de 2 scholen 100 meter uit elkaar, "omrijd KM" of ben ik nu heel creatief?

 

Het punt is dat ik als ik de dag op kantoor begin, het mij niks uitmaakt met welke auto ik hem weg breng en dat ik het echt alleen uit marketing technische redenen met de schakel doe.

 

Sowieso is het krom, want als ik 6 KM van de school had gewoond komt mijn kind in aanmerking voor leerlingenvervoer, en het is 4,5 KM

Vanaf eind december heb ik een Mitsubishi PHEV, en heb ik sowieso geen privé voordeel wanneer ik mijn kind met mijn schakel dieseltje naar school breng.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het probleem is dat het 30 oktober is en dat ik het van zakelijk belang vind, om me zoveel mogelijk te laten zien aan mijn doelgroep, en half 9 s'morgens is daar uitstekend geschikt voor.

Ik vraag me sowieso af, hoe of wat als er in mijn Km administratie een rit staat, t.b.v. "reclame uitingen"

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 269 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.