• 0

leencontract met bank

Prive lening gehad van een bank voor zakelijke doelen in een v.o.f. Na 4 jaren wou mijn vennoot alleen verder .Ik laat mij uitschrijven bij de k.v.k. als vennoot.

Bank: uw lening is opeisbaar geworden. Voor ik afspraken kon maken met mijn ex-vennoot (bedrijf was v.o.f.) had de bank dat al met hem gedaan .En dat buiten mij als lener om! De afspraak/overeenkomst tussen de bank en mijn ex-vennoot was dat hij de rente zou betalen over, let wel, mijn lening.

Inmiddels heeft hij dat 2 jaren volgehouden. Nu hij zijn afspraken met de bank niet meer nakomt, komt de bank weer naar mij toe.

Vraag: heeft de bank door haar afspraken met de ex-vennoot, buiten mij om, feitelijk mijn lening niet overgenomen ?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Misschien een dubbeling, maar toch: mijn ex-vennoot gebruikt al enige jaren mijn lening voor zijn handelsactiviteiten. Met

instemming van de BANK en buiten mij om! Terwijl ik de geldlener ben!

Dan reactie op mail van Dennis van Dijk. En naar ik mij herinner kwam ook Marco met een opmerking over de afhandeling van de v.o.f. Voor jullie beide geldt dat de ex al meer dan 3jaren weigert om de v.o.f op een normale zakelijke wijze financieel af te handelen. Belasting en accountant dien wat ze kunnen, maar er komt geen oplossing. Dit terzijde van mijn casus, meer info? Vraag de beheerder om evt. het contact voort te zetten via e-mail bij hun bekend.

Link naar reactie
  • 0

Voor alle duidelijkheid toch nog even een toelichting op de vraag van mmint, waarom ik de rente al 2 jaar niet betaal. Uit het vervolg van de informatie kan het duidelijk zijn dat de ex-vennnoot mijn lening misbruikt voor zijn handelsactiviteiten! Dus waarom zou ik dan rente betalen? Hij moet dat aan mij doen of aan de BANK. Zoals hij dat regelmatig heeft gedaan in de afgelopen jaren Totdat: zie mijn casus. Mmint, jij betaald de hypotheek rente van een ander toch ook niet? Gelet zijn belang betaal ik dus de rente niet.

Link naar reactie
  • 0

pfff. of je snapt het niet of je wil gewoon koste wat kost je gelijk hebben. :-\

 

Zoals al diverse keren gezegd: Jouw lening is jouw privé aangelegenheid. Het geld heb je ter beschikking aan de vof gesteld waarmee jouw kapitaal binnen die vof is toegenomen.

 

Je moet dus gewoon bij jouw ex vennoot zijn om de zaak af te handelen en dat zul je gezien de opstelling van jouw ex waarschijnlijk met de hulp een advocaat moeten doen. En ongetwijfeld via een gerechtelijke procedure gezien de weigerachtige houding van jouw ex. Jammer maar het is niet anders. Je zal een afweging van jouw kansen en de kosten moeten maken.

 

Jouw casus is te complex om via een forum te behandelen of wil je alle documenten hier openbaar maken? ;)

Link naar reactie
  • 0
Dus waarom zou ik dan rente betalen?

Omdat het jouw eigen (privé) lening is!

 

Jij stelt: "dat de ex-vennnoot mijn lening misbruikt voor zijn handelsactiviteiten".

Op welke manier dan? Ik neem aan dat het geld van de lening al ergens aan is uitgegeven. Wat is dat gebruik van jouw lening dan? En nogmaals deze vraag: waarom heb je daar geen afspraken over gemaakt met je ex-partner?

 

Mmint, jij betaaldt de hypotheek rente van een ander toch ook niet?

Stel dat ik wél de hypotheekrente van bijvoorbeeld mijn gescheiden vriend zou betalen; dan wordt het toch niet ineens mijn hypotheek? Mijn vriend blijft tegenover de bank verantwoordelijk voor zijn hypotheekschuld, ongeacht of ik de rente overmaak naar de bank of dat hij dat zelf doet.

 

Jouw lening is een zaak tussen jouw bank en jijzelf. Je ex-partner is daar geen partij in. De zaken tussen jou en je ex-partner zijn jouw probleem, niet dat van de bank. Lijkt mij duidelijk; of heb je nog andere informatie die je niet eerder hebt ingebracht?

Link naar reactie
  • 0

Er wordt te ver afgeweken van mijn casus als genoemd. Zet alle gegeven info even op een rijtje a.u.b.Dan komt de vraag terug of de bank met haar overeenkomst met de ex-vennoot feitelijk mijn lening heeft overgenomen.Het BW 7 spreekt over een vaststellingsovereenkomst. Is die ook van toepassing in mijn geval? Kijk, iedereen mag een mening hebben maar het gaat uiteraard om een juridische onderbouwing in deze kwestie. En die onderbouwing mis ik.

Er is van diverse kanten/disciplines antwoord gegeven!

Nu gaat het om herhaling van zetten, vandaar dat ik er een slot op zet.

 

Voor de door jou gewenste juridische onderbouwing kan je naar een jurist gaan met overlegging van alle in jouw bezit zijnde stukken/contracten, wellicht dat het voor jou dan duidelijker wordt

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 116 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.