• 0

Is je thuis PC veilig?

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0
Fout 003

 

Voor Scannen op beveiligingsrisico's is op het moment Internet Explorer 4.01 of hoger, of Netscape 4.5 of hoger vereist.

 

Voor Scannen op virussen is Internet Explorer 4.01 of hoger vereist.

 

Helaas...

 

Ik wil trouwens op deze plek wel wijzen op de noodzaak van een goede firewall (Zone Alarm en/of BlackIce zijn (gratis) toppers) en een goede virusscanner. En maak geen excuses bij het tijdig en geregeld maken van backups, computerproblemen komen altijd op het meest ongelegen moment.

 

Ik ben ooit eens gehackt, waarbij mijn ene harde schijf volledig leeggegooid is (gelukkig niets gekopieerd). De vandaal kwam uit Rotterdam, maar er was te weinig om hem (legaal) aan te pakken (ik weet wie het is, zoveel hebben we kunnen achterhalen - hij was niet zo slim), en gelukkig heb ik een goede verzekering hiertegen, zodat ik zo weer volledig aan de slag kan, maar leuk is het nooit. U zijt gewaarschuwd :)

Link naar reactie
  • 0

Ik hoorde van de week dat de Amerikaanse overheid een wet in de maak heeft waarmee het voor de softwareindustrie (mn platenmarkt) mogelijk wordt om op PC's van gebruikers van illegale software (denk bv aan MP3 downloads) virussen te installeren. Het voorstel is dat het wettelijk mogelijk moet worden om straffeloos $50 schade toe te richten aan een PC per gedownloade MP3. Of dit praktisch is en of dit ook daadwerkelijk zal worden toegepast is de vraag.

Michel Simons

Vectrix B.V.

subsidies en financiering voor innovatie

www.vectrix.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik zie het niet gebeuren.

 

- Je mag als platenboer ook niet bij mijn huis de deur intrappen en die lelijke vaas van me kapot gooien.

- Ik denk dat crackers een field day hebben om deze "service" er onder uit te halen.

- Hoe bewijs je dat je de schade terecht hebt toegebracht?

 

ehm, er zijn vast en zeker nog meer dingen waarmee je o.a. de RIAA of de Buma Stemra kan irriteren... Ik vind dat soort dingen ook steeds aantrekkelijker worden ;) ::).

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Ik hoorde van de week dat de Amerikaanse overheid een wet in de maak heeft waarmee het voor de softwareindustrie (mn platenmarkt) mogelijk wordt om op PC's van gebruikers van illegale software (denk bv aan MP3 downloads) virussen te installeren. Het voorstel is dat het wettelijk mogelijk moet worden om straffeloos $50 schade toe te richten aan een PC per gedownloade MP3. Of dit praktisch is en of dit ook daadwerkelijk zal worden toegepast is de vraag.

Dat van die schade toebrengen lijkt me haast een fabeltje, en als ik het goed begrepen heb is de amerikaanse muziekhandel bezig met een wetsvoorstel in samenwerking met een congreslid van de democraten, dus niet de overheid op zich, er is nog niets aangenomen. Het ging wel om iets als inbreken.

 

Maar het is te belachelijk voor woorden en heeft juridisch nogal wat voeten in aarde neem ik aan. Je zult op zijn minst iets moeten hebben zoals een huiszoekingsbevel en in amerika geldt meende ik nog heel sterk: 'somebody's home is his castle'. In ieder geval zijn de kosten om toestemming te krijgen vele malen hoger dan 50 dollar, neem ik aan.

Tevens heb je dan niet de dader te pakken, want stel dat een huisgenootje dat gedaan heeft en die muziekindustrie beschadigd bepaalde bestanden voor je werk. Dan is de dader niet gestraft. In ieder geval kun je dan denk ik weer schadevergoeding krijgen.

 

Door dit soort verhaaltjes ga je soms wel snel denken dat die amerikanen gek zijn. (of beter de muziekindustrie)

 

Kunnen die lui nou werkelijk geen andere taktiek toepassen? De kopers van CD's voordeel geven in de trant van: verzekerd van een kaartje voor een concert, betere plaatsen, korting op T-shirts, gratis posters, ik noem maar wat.

 

En wat de veiligheid van je computer betreft: als dat maar goed is kan in feite de amerikaanse BUMRA/Stemra niet op grote schaal inbreken. En als ze het toch met virussen wil doen, zorg je gewoon ervoor dat je linux draait om muziek af te luisteren (maar ook dat is natuurlijk niet 100% veilig)

 

Wat die linkje van symantec betreft: stelt ook niets voor, die kan niet met mijn Opera-browser overweg. Rare test trouwens. Je hebt ook wel van die sites die een poortscan doen om te kijken wat je open en dicht hebt staan.

 

Ik vindt online virusscanners zowiezo wat raar. In feite zet je de hele zaak open voor dat bedrijf. Kun je als malafide persoon site ook weer misbruik van maken door een dergelijke site ook op te zetten.

 

Wat mij betreft: zorg voor een up to date virusscanner, gebruik geen outlook en een goede firewall, en maak back ups.

 

'Een vraag stellen en je even dom en onwetend voelen is beter dan je hele leven dom voelen omdat je de vraag niet hebt gesteld' - vrije vertaling van een oud Chinees gezegde

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 195 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.