• 0

Tips voor mijn site in wandelstokken gewenst

Omschrijving van je concept:

Hallo iedereen,

 

Ik heb onlangs een website in wandelstokken http://www.wandelstok-winkel.nl geopend. Het is mijn eerste webwinkel en zou graag van jullie horen wat voor verbetering vatbaar is. Een frisse blik is denk ik erg nuttig. Op dit moment krijg ik alleen nog maar bezoek via Adwords en wordt ik helaas nog niet echt gevonden in Google. Het is in deze branche best lastig vind ik om een link ergens te kunnen plaatsen.

 

- Klopt het dat Google meer waarde hecht aan veel externe links op betrouwbare pagina's? Hebben jullie tips voor mij? ik zit echt een beetje vast. Sta op startpagina's voor senioren maar verder kom ik niet.

 

Alle tips zijn welkom, ik hoop er van te leren.

 

Alvast bedankt!

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Veel gelezen over SEO en toegepast in Wordpress. Websites bezocht voor plaatsen link naar de site zoals shop online, verzamelgids, startkabel, vinden.nl, b9.nl, zorgbeurs, heb persberichten geplaatst op o.a. mijnpersbericht.com , gratispersberichtplaatsen.nl, beslist.nl. Heb een FB pagina gemaakt, Twitter account.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Ik wil mensen die een wandelstok nodig hebben wegens ouderdom, blessure of puur voor wandelingen graag een breder aanbod aanbieden dan de standaard houten wandelstok.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Breed assortiment, meedenken met de klant over de beste wandelstok, scherpste prijs

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Meer bezoekers krijgen via Google ipv Adwords. Tips voor verbeteringen van mijn website.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

21 antwoorden op deze vraag

  • 0

Google hecht zeker waarde aan links op betrouwbare pagina's (zoals deze). Het helpt echter niet als Google dan een dode link indexeert.

 

Seniorenweb is wel een grote. Maar alles wat goed en betrouwbaar is komt met een prijs. Heb niet de illusie dat je gratis kan linkbuilden op de beste websites binnen jouw doelgroep, tenzij je iets doet met ontzettend hoge nieuwswaarde. Google eerst even alle grote websites waar jij denkt dat je doelgroep zich bevind. Misschien dan gaan nadenken of je nieuwswaarde kan creëren voor jouw website en hun website. Anders is het alternatief gewoon advertorials en links kopen op die websites. Er zijn best veel dingen gratis dan wel duur met een reden.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben er maar even voor gaan zitten ...

 

Persoonlijk houd ik niet van bewegende banners. Ze leiden erg af bij het lezen van de tekst. Daarnaast mist jouw banner de mogelijkheid van doorklikken. Als ik in die banner een leuke wandelstok zie, dan kan ik er niet op klikken en moet ik dus alsnog in je website op zoek.

 

Het "+" teken achter je categorieën is wel erg licht van kleur. Op zich zou ik het ook intuïtiever vinden als het vóór de categorie zou staan.

 

Ik ben geen wandelstok-expert, maar vind jouw doelgroep het niet interessant om de hele stok en eventueel een close-up van de punt te zien? Nu zie ik overal alleen maar de handgreep.

 

Je hebt dames- en heren-wandelstokken. Dan zou het wel handig zijn als ik daarop kan selecteren. Nu zie ik pas op het detailscherm dat een stok bijvoorbeeld alleen voor dames is.

 

Bij de "Houten wandelstok Derby zwart" laadt het plaatje niet. En het bewegen van de muis over plaatjes gaat niet overal goed. Ik krijg dan het plaatje in dezelfde grootte met links en rechts een klein stukje van hetzelfde plaatje.

 

In het overzicht wordt de mouse-over tekst bij de plaatjes afgebroken. Op zich niet zo erg, maar zet er dan puntjes achter, zodat je bezoeker getriggerd wordt om door te klikken. Maak in elk geval het vak zodanig groot, dat de letters aan de onderzijde niet worden afgekapt.

 

De wandelstok tips zou ik aanvullen met plaatjes van de handgrepen waar je het over hebt. Dat zal zeker helpen voor mensen die voor het eerst op zoek zijn naar een wandelstok.

 

Ik heb geen idee waar ik op sorteer als ik sorteer op "nieuwheid". Is dat "nieuw in de collectie"? En is dat voor jouw doelgroep relevant?

 

Je vergeet btw te berekenen over de verzendkosten.

 

Waarom dat veld "Provincie"? Lijkt mij volledig overbodig.

 

Als ik in je winkelwagen de algemene voorwaarden aanklik, opent je volledige site in een nieuwe tab. Niet handig, want als ik dan vanuit dat scherm naar mijn winkelwagen terugga, zijn alle gegevens die ik eerder heb ingevuld, verdwenen.

 

Het scherm met de selectie van de bank voor iDeal betaling ziet er vreemd uit. Ik krijg direct een gevoel van phishing ...

 

Een aparte pagina voor "Wie zit hier achter?". Leuk, maar vertel daar dan ook wie hier achter zit.

 

Loop nog even door je Algemene Voorwaarden. Bij 6.3 is iets vreemds gebeurd met de tekst. En ze zijn niet in lijn met de Wet Koop op Afstand, want bij retournering mag je geen "administratieve kosten" in rekening brengen. Zeg ook iets over de termijn waarin je bij retournering het bedrag terugbetaalt. Retourneren in "onbeschadigde verpakking" lijkt mij een te zware eis, tenzij jouw verpakking eenvoudig te openen en te hersluiten is zonder deze te beschadigen.

 

Dat je garantie op o.a. maatwerk producten uitsluit in 8.5 lijkt me wettelijk niet toegestaan.

 

De layout van je disclaimer gaat fout (nummering).

 

Je contactformulier bevat nog een Engelstalige foutmelding. Ook de mouse-over tekst bij je winkelwagen icon is in het Engels. En dat geldt ook voor het resultaat van een zoekopdracht.

 

Loop je teksten nog even na op tik- en taalfouten. Bijvoorbeeld in "Het hout is gevlamt gevlamd". Spreek je bezoeker ook consistent aan met "je" of "u".

 

En kijk eens of je niet een leuke favicon kunt maken.

Link naar reactie
  • 0

Hou je doelgroep in gedachten: oude mensen.

 

Oude mensen lezen nog minder dan de gemiddelde internet gebruiker, want de letter zijn vaak te klein en het is vervelend om op een scherm te lezen. Toch heb je een aardige lap tekst op de homepage staan, waarvan de helft de senior niks zegt. In plaats van al die tekst, zou je beter een overzicht van je categorieen kunnen laten zien. (met grote afbeeldingen)

 

Haal die slider weg. Het leidt af. Mijn oma zou waarschijnlijk denken dat het internet stuk is.

 

Is je zoekfunctie nuttig? Ik wil een wandelstok en ik ben oud. Ik kan geen andere zoekterm verzinnen dan 'wandelstok' en dat levert me 12 pagina's aan resultaten op.

 

Wat ik wel wil, is een vast nummer kunnen bellen. Want ik ben oud en ik koop niks op internet. Dus wil ik kunnen bellen zodat je mij kunt uitleggen hoe ik aan een wandelstok kom. En om je stem te horen. Want ik ben oud.

 

Qua linkbuilding (maar ook misschien om wat grotere orders binnen te halen) kun je netwerken met verzorgingshuizen, en de organisaties die daar achter zitten.

Link naar reactie
  • 0

Heb je Nestor en andere seniorenmedia al overwogen? Ik zou in dat verband ook eens denken aan story telling. Er moeten veel verhalen zijn over beroemdheden en hun stok. Breng die bij elkaar op een blog ofzo. De stok als verzamelobject. Als statussymbool. Als fashion item. Als moordwapen. Word de expert! En ben media van dienst die het een interessant verhaal vinden.

 

Begin een social netwerk / gids over stokwandelingen...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Veel dingen zijn al benoemd, maar wat ik wel mis, is de mogelijkheid om de lettertype aan te passen. Daarnaast zie ik niet veel van de ouderen een account aanmaken. Niet alle senioren kunnen goed omgaan met het internet en de websites.

 

Je kan een combi maken ( met behulp van pagina's ) tussen pagina('s) speciaal voor senioren. pagina('s) voor diegene die een wandelstok voor zijn of haar (groot)ouders wil kopen en zoals Sabra als zei

Qua linkbuilding (maar ook misschien om wat grotere orders binnen te halen) kun je netwerken met verzorgingshuizen, en de organisaties die daar achter zitten.

 

Want ik neem aan dat niet alleen gericht dient te worden op senioren? Om verschillende redenen en door verschillende mensen van verschillende leeftijden worden wandelstokken gekocht.

 

Bovenstaande even over jouw concept en website.

 

Je kan je verdiepen in SEO, en gebruik van meta tags.. Dit helpt bij het verhogen van jouw vindbaarheid of zoals sommigen misschien zullen zeggen jouw pagerank ( http://nl.wikipedia.org/wiki/PageRank ) bij Google.

 

Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen

Want to know more about me...? Just ask Google or the NSA

 

www.stephankuipers.info - www.kuipersretail.nl - www.bsgroningen.nl

Link naar reactie
  • 0

Even mijzelf corrigeren. Zoals jij ook al zei

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Ik wil mensen die een wandelstok nodig hebben wegens ouderdom, blessure of puur voor wandelingen graag een breder aanbod aanbieden dan de standaard houten wandelstok.

 

Dus mijn hele pagina('s) verhaal mist net dat gene wat jij al benoemde :-[

 

Groeten Stephan Kuipers

Want to know more about me...? Just ask Google or the NSA

 

www.stephankuipers.info - www.kuipersretail.nl - www.bsgroningen.nl

Link naar reactie
  • 0

Aardig wat vooroordelen over ouderen hier. ???

 

Een paar dingen:

 

Je homepage nodigt totaal niet uit om even lekker rond te kijken. Boven de vouwlijn heb ik niet meteen het idee op een wandelstokken winkel te zijn. Het concept "veel goede tekst op de homepage is goed voor je seo" heb je iets te letterlijk genomen. Dat kan echt wel wat minder.

 

Ik zou daarom op je homepage echt meer producten tonen.

 

Ook een duidelijke filtermogelijkheid is hier op zijn plaats, bijvoorbeeld makkelijk filteren op: kleur, opvouwbaar/ niet opvouwbaar en materiaal.

 

Ik zie nu overigens dat je per 7 oktober bent begonnen? Geef het ook tijd, ik denk ook niet dat er dagelijks honderden wandelstokken verkocht worden.

 

Je doet nergens melding van de verzendkosten, ik zie geen telefoonnummer.

 

Waarom 2x een email link op je homepage? Je wil toch dat mensen nu kopen? En als je dan al een contactmogelijkheid biedt, link dan naar een contactformulier.

Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart)

Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen

Link naar reactie
  • 0

Beste TS,

 

welkom op ondernemersforum Higherlevel.

 

Waarom en met welke doelstelling ben je deze webshop begonnen? Ik heb juist gegoogled op wandelstok en wandelstokken en je hebt tientallen concurrenten en zware prijsconcurrentie!?

 

Ga afvalgrijpers (misschien nog wat origineler), of breder allerhande telescopisch gereedschap en hulpmiddelen verkopen en maak een originele probleemoplossende webshop.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Dat ouderen niets kunnen, blind zijn en zogenaamd een aangepaste website nodig hebben.

 

Je kunt het zo brengen. Of: Ouderen hebben minder ervaring met internet, veelal een wat verminderd gezichtsvermogen en behoefte aan een website die aansluit op de kenmerken van hun doelgroep. Dat gaat op voor elke doelgroep, kwestie van usability.

Link naar reactie
  • 0

Feit is wel dat ouderen meer moeite hebben om door een site te navigeren, dan een gemiddelde internet gebruiker. Ik vraag me daarom af of een drop-down menu wel handig is.

 

Verder zou ik je titel 'GROOTSTE ASSORTIMENT WANDELSTOKKEN' even veranderen, want dat is natuurlijk geen USP. Dat je het grootste assortiment hebt wilt niets zeggen over de kwaliteit of andere unieke kenmerken aan deze wandelstokken.

Helpt ondernemers bij het vinden van een geschikte werkplek @ Kantoorruimtevinden.nl

Link naar reactie
  • 0

Verder zou ik je titel 'GROOTSTE ASSORTIMENT WANDELSTOKKEN' even veranderen, want dat is natuurlijk geen USP.

 

"Waarom moet u bij mij zijn voor een wandelstok? Omdat ik het grootste assortiment heb! Er zit dus altijd wel een geschikte stok voor u bij."

 

Lijkt mij dus wel degelijk een USP.

Link naar reactie
  • 1

De 'ouderen' die mijn websites bezoeken lezen heel vaak alles, maar dan ook alles. Dus dat lijkt mij inderdaad een niet kloppend vooroordeel. Daarnaast hebben we het niet over mensen van 90 maar gemiddeld van een jaar of 60 a 65 en daarvan zijn de meeste al behoorlijk handig met internet.

Er zijn al behoorlijk wat tips gegeven zie ik, dus dat komt wel goed. Succes in ieder geval ;) en als er nog tips bij me binnen schieten laat ik je dat weten!

www.hulpplus.nl -groot assortiment hulpmiddelen en comfortproducten!

www.krukkenexpert.nl - kleurrijkste assortiment loopkrukken.

www.flaneerstokken.nl - grootste EN mooiste wandelstokken!

www.slaapvitaal.nl - vitaal wakker worden!

www.1miljoenboeken.nl voor alle schrijvers en boekenliefhebbe

Link naar reactie
  • 0

ik schrijf meestal alleen mijn eerste gevoel op wanneer ik naar een shop ga en dat is heel simpel: veel te veel tekst, waar zijn de stokken?

 

Als ik naar de shop ga wil ik meteen de producten zien. Verder zie ik een paar hele mooie wandelstokken staan. Top. Doe daar wat mee.

 

Zorg dat al je details kloppen. je bereikbaarheid is natuurlijk heel belangrijk, ook voor de betrouwbaarheid. Zorg dat je links gaat plaatsen, het heeft zeker ook tijd nodig maar in die tijd moet je ook actief zijn met het promoten.

Link naar reactie
  • 0

Beste Wandelstok,

 

1- Laagste prijs garantie vermelding zou ik verwijderen of de tekst veranderen. Of je biedt te allen tijde de laagste prijs of niet. Je moet daar absoluut niet vermelden dat jullie kunnen kijken wat je kan doen.

2- Vermeld bij alle producten de levertijd. De consument kan dan voor de bestelling beslissen of hij/zij daarop wil wachten of niet. Voor hetzelfde geld heeft hij/zij de wandelstok met spoed nodig.

3- Bij "Wie zit hierachter" moet je mijn inziens iets over je bedrijf vertellen. Nu lijkt het wel op een stuk tekst uit een ondernemingsplan.

4- Producten kunnen binnen 14 dagen, zonder opgaaf van reden, worden geretourneerd. Lees de Wet Kopen of Afstand zorgvuldig en pas ook de Algemene Voorwaarden aan. Dit onderwerp kwam al eerder voorbij.

5- Besteed meer aandacht aan webteksten, of schakel hiervoor een expert in.

6- Maak een continu zichtbaar menu aan de linkerkant. Een dropdown menu in een webshop is niet aan te raden. Dit punt kwam ook al voorbij

7- Kijk nog eens zorgvuldig naar alle tekst bij Privacy Policy. Er staat nu nogal wat onzin in.

8- Denk aan consistentie m.b.t. de webteksten. De doelgroep zijn ouderen. Nu wordt de kant op de ene pagina aangesproken met u en op andere pagina met je. (betaalmethoden)

9- Ik zou de webshop visueel wat aantrekkelijker maken

10- Als laatste mis nog even de logica van de wandelstok paraplu. Als je de paraplu wilt gebruiken dan heb je volgens mij niets aan de wandelstok functie.

 

Dit zijn een aantal zaken die mij opvallen bij de webshop. Ik hoop dat je er iets aan hebt.

 

Met vriendelijke groet,

 

Ron Benningshof

Link naar reactie
  • 0

Excuus voor de late reactie op zoveel goede input van jullie kant. Ik ben bezig geweest met de site en een aantal punten die jullie aangaven verbeterd. Ik heb de hoeveelheid tekst op de homepage flink ingekort en er meer product afbeeldingen geplaatst, de contactgegevens aangepast en ook een telefoonnummer vermeld voor bereikbaarheid. De menu's staan nu op elke site aan de linkerkant ipv soms links en soms rechts.

 

Productteksten ben ik nu mee bezig te herschrijven. Daarnaast ben ik aan het proberen urls op andere pagina's te krijgen, zo heb ik nu een rubriek wandelroutes toegevoegd van sites waar ik nu ook op vermeld sta.

 

Heb een tijdje een adwords advertentie online gehad, wat ongeveer 25 unieke bezoekers per dag opleverde maar helaas de conversie naar het kopen ontbreekt nog en dat blijft iets ontastbaars voor mij als beginnende webwinkel eigenaar. Nu zonder adwords heb ik ongeveer 15 unieke bezoekers per dag. Vndbaarheid in google blijft nog een probleem maar ik denk dat ik hierin meer geduld moet opbrengen en blijven werken aan de site en marketing.

 

Nogmaals hartstikke bedankt voor jullie hulp! Tips blijven welkom en worden zeer gewaardeerd.

 

 

I

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 271 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.