Ga naar inhoud
Geplaatst:

07Jrn

Via het CRM dat ik nu gebruik, kan ik heel makkelijk facturen, offertes e.d. versturen. Ik ben daar heel tevreden van, dus zie geen reden om te wijzigen.

 

Dat programma verstuurt mijn offertes via support@domein.nl , allemaal goed en wel... Het probleem is dat ik een waterdichte manier wil hebben waarop de offerte kan aanvaard worden.

 

Ik weet niet hoe de meeste HL'ers dit doen? Online ondertekening? Beschouwen jullie akkoord via mail als voldoende (in voorschotfactuur er bv. naar verwijzen) ?

Featured Replies

Geplaatst:

Hans van den Bergh

  • Moderator

Ik laat mijn klanten niet tekenen voor akkoord, zij geven opdracht, ik bevestig die en refereer daarbij aan alle daartoe gevoerde (e-mail-)correspondentie en (telefoon-)gesprekken. In mijn AV staat beschreven hoe een bindende overeenkomst tussen opdrachtgever en -nemer tot stand kan komen.

 

Succes en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc I Innovatiestrategieën Ontwerper I HL-Deelnemer en -Moderator I Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht I Bedrijfsidee? Toets het Grátis: HIERMEE!

Geplaatst:

07Jrn

  • Auteur

Bedankt. Heb enkel B2B klanten en die worden pak minder bepamperd als een gewone consument. Echte online ondertekening zou dus niet moeten.

 

Ik ben dus van plan om mijn offertes terug in Word op te stellen, omdat dit pak meer vrijheid geeft qua design / inhoud.

 

MAAR:

 

- Template emails versturen in Outlook is miserabel, in elke client of service wordt je email anders weergegeven (gmail, hotmail, outlook, apple mail, ...)

- De opvolging wordt een pak moeilijker wanneer je ze gewoon per mail verzendt

 

Kent er iemand een tool waarmee je:

 

- Via web-applicatie mail kan verzenden

- Een duidelijk overzicht van de verzonden offertes en hun stats (openstaand, geaccepteerd, afgewezen, ...)

 

Moneybird vond ik ideaal hiervoor (zelf online ondertekening), maar voor facturatie gebruik ik ander programma en wil:

- DIt het liefst op eigen server hebben draaien

- Zelf mijn PDF toevoegen aan de bijlage, dus niks van de applicatie zelf (is meestal het probleem)

- Moet vrij goedkoop zijn, want zal dus enkel voor de offertes dienen

Geplaatst:

Joost Rietveld

  • Moderator

kijk eens naar www.whiteworks.nl

Dat biedt meer dan jij wenst maar wellicht kunnen zij iets meer voor je betekenen.

 

Overigens: als iemand per mail mijn offerte (gewoon in PDF verstuurd) bevestigt dan ben ik juridisch gezien blij genoeg.

Geen handtekening maar een getypt akkoord op mijn offerte lijkt mij voldoende.

 

groet

Joost

 

 

Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies

Geplaatst:

jamesJones

Misschien is Adobe EchoSign, of DocuSign wat voor je. Daarmee kan je digitaal dingen laten ondertekenen en houdt alles bij.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.