Ik ben nu fulltime in loondienst en mag van mijn werkgever 15% van de aandelen kopen. Mijn boekhouder heeft me geadviseerd om een BV op te richten, omdat waarschijnlijk het bedrijf binnen 5 jaar wordt verkocht. Volgens hem valt de verkoop van de aandelen dan uiteindelijk in de BV en hoef ik niet gelijk belasting te betalen over de winst. Ik blijf gewoon werken voor mijn baas. Hij wil niet meer gaan betalen dan mijn salaris van 35.000 per jaar.
Wat moet ik doen?
1
-Ik richt een BV op die de aandelen koopt
-Ik ga uit dienst
-vraag een managementfee vanuit de BV.
2
-Ik richt een BV op die de aandelen koopt.
-Ik blijf in dienst bij mijn baas voor het salaris van 35.000.
-keer mezelf geen gebruikelijk loon uit.
Ik neem aan dit ik bij situatie 2 geen gebruikelijk loon aan mezelf hoe uit te betalen omdat ik toch nog steeds in dienst ben bij mijn baas. En als ik een managementfee doorbereken, moet mijn baas dan geen loonheffingen afdragen??
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
ThierryM
ThierryM
Hoi iedereen,
Ik ben nu fulltime in loondienst en mag van mijn werkgever 15% van de aandelen kopen. Mijn boekhouder heeft me geadviseerd om een BV op te richten, omdat waarschijnlijk het bedrijf binnen 5 jaar wordt verkocht. Volgens hem valt de verkoop van de aandelen dan uiteindelijk in de BV en hoef ik niet gelijk belasting te betalen over de winst. Ik blijf gewoon werken voor mijn baas. Hij wil niet meer gaan betalen dan mijn salaris van 35.000 per jaar.
Wat moet ik doen?
1
-Ik richt een BV op die de aandelen koopt
-Ik ga uit dienst
-vraag een managementfee vanuit de BV.
2
-Ik richt een BV op die de aandelen koopt.
-Ik blijf in dienst bij mijn baas voor het salaris van 35.000.
-keer mezelf geen gebruikelijk loon uit.
Ik neem aan dit ik bij situatie 2 geen gebruikelijk loon aan mezelf hoe uit te betalen omdat ik toch nog steeds in dienst ben bij mijn baas. En als ik een managementfee doorbereken, moet mijn baas dan geen loonheffingen afdragen??
Alvast bedankt.
[titel verduidelijkt - mod]
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag