• 0

Copyright, Pinterest en Facebook

Hoi,

 

Ik weet niet goed waar ik dit topic precies moet zetten, indien nodig verplaatst een moderator het maar.

 

Ik kader even mijn vraag. Ik maak juwelen en ben bezig met op de website een pagina aan te maken met tips over het combineren van kleuren. Simpelweg omdat ik denk dat het de verkoop zal helpen. Ik heb vroeger in kledingwinkels gewerkt en weet dat klanten daar vaak last mee hebben. In mijn collectie zitten kleuren die veel mensen 'zomers' vinden (wat ik overigens wel begrijp) en ik wil ook laten zien dat ze toch perfect samengaan met winteroutfits. Ik wil een korte uitleg van wat vuistregels op de website en daar verwijzen naar mijn (nog op te zetten) Pinterest account waar ze voorbeelden kunnen vinden. Beelden zeggen meer dan woorden hé. Idealiter maak ik op Facebook ook een album aan met winteroutfits. Om het een en het ander te illustreren, zou ik gebruik maken outfitposts (van blogs en andere Pinterest people). Later hoop ik een kledingmerk te vinden waarmee ik kan samenwerken, maar daarvoor is het nog te vroeg en ik wil dit nu rondkrijgen.

 

Het punt is dat ik mij vragen stel over copyright. Pinterest heeft ook accounts voor bedrijven, maar als ik google, lees ik toch kritische bemerkingen over het legale aspect ervan. Hebben jullie daar al bij stilgestaan? Is dat voor sommigen een reden om niet met Pinterest te werken? Zouden jullie een album maken met winteroutfits met een verwijzing naar Pinterest enz of niet?

 

Ik kan in mijn omgeving hierover niet meteen met iemand van gedachten wisselen, dus ik ben benieuwd naar jullie mening.

 

Groetjes,

 

Kim

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het punt is dat ik mij vragen stel over copyright. Pinterest heeft ook accounts voor bedrijven, maar als ik google, lees ik toch kritische bemerkingen over het legale aspect ervan. Hebben jullie daar al bij stilgestaan? Is dat voor sommigen een reden om niet met Pinterest te werken? Zouden jullie een album maken met winteroutfits met een verwijzing naar Pinterest enz of niet?

 

Verwacht je nu van ons dat wij ook de gebruikersvoorwaarden van deze sites door gaan spitten?

 

Wat bedoel je met Pinterest heeft ook accounts voor bedrijven en wat staat er volgens jou in de voorwaarden dat mogelijk zou conflicteren met jouw activiteiten?

Link naar reactie
  • 0

Je begrijpt mijn vraag niet denk ik. Het gaat hem niet over de voorwaarden van Pinterest enz. en het al dan niet legaal zijn. Ik heb al gelezen dat er discussie over is. Ik vraag me of de leden die Pinterest kennen weet hebben van die discussie en of ze dat al dan niet als een reden zien om geen Pinterest account aan te maken. Als ze er eentje hebben, hoe ver gaan ze erin?

 

In het kort: Pinterest is een website die toelaat dat leden foto's opladen die ze vinden op internet en die delen met anderen op virtuele prikborden. Sinds vrij recent biedt Pinterest bedrijvenaccounts aan. Je kan als bedrijf zo in feite een bepaalde sfeer neerzetten door virtuele borden te maken die (on)rechtstreeks met je bedrijf te maken hebben. Prachtig, maar je maakt wel gebruik van andermans beelden voor je eigen bedrijfsvoering.

Link naar reactie
  • 0

In principe ligt de verantwoordelijk bij Pinterest, zij hosten de content. Zij proberen de verantwoordelijkheid op de gebruikers af te schuiven.

 

Nu weet ik dat YouTube een soort vrijstel krijgt omdat zij intensieve pogingen doen auteursrechtelijk beschermde werken te verwijderen. Dit zal voor Pinterest ook wel opgaan, dus je zal niet meteen aangeklaagd worden maar Pinterest kan je wel waarschuwen/verwijderen. Ik gok dat het zo in z'n werking gaat.

Link naar reactie
  • 0

Ik snap op zich wat je bedoelt....stel ik zou fimoklei verkopen en ik zou al jouw creaties pinnen als voorbeelden wat zelf te maken dan zou dat niet netjes zijn. Enige dat ik weet is dat als er foto's van je site gepinned worden je pinterest kan verzoeken die allemaal te verwijderen, geloof ook dat je 'n soort no-pinning code in je website kan zetten zodat er niets van gepinned kan worden.

 

In jouw geval zou ik me geen zorgen maken, sites die over de mode gaan zijn geen concurrent van je, lijkt mij dat ze niet erg zullen vinden als het gepinned wordt. Als je plaatjes op je facebookpagina wil zetten zou ik wel de bron erbij vermelden.

Qua verschil tussen zakelijke en prive pinterest pagina: ik geloof dat je wat meer statistieken te zien krijgt, voor de rest is het vooral nog in ontwikkeling en zal er wel nog meer verschillen komen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 199 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.