• 0

importeren uit china

Hallo leden!

 

Via de site makepolo.com heb ik een mooi product gezien uit china, waarvan ik wel een container vol wil bestellen.

 

Alleen heb ik hier geen ervaring mee. zal vast en zeker eerst moeten betalen.

Best eng om te doen als je hier geen ervaring mee hebt.

 

Kan iemand mij helpen of verwijzen naar meer informatie hier over.

 

Ook heb ik geen idee hoe het zit met douane documenten en invoer rechten.

 

Gr Kim

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Kim,

Velen zijn je al voor gegaan(gebruik de zoek functie eens). Of het verstandig is om zomaar een container vol te bestellen zonder de mensen in CHina ontmoet te hebben is de vraag. Maar om zeker te zijn van levering zijn er wel bepaalde zekerheden in te bouwen.

Daarnaast zal je inderdaad van te voren moeten betalen.

Verder is het verhaal omtrent de douane niet al te ingewikkeld. Dit kan je echter niet zelf en hiervoor zal je een (douane) expediteur moeten zoeken welk namens jullie de douane aangifte kan doen. Mbt de invoerrechten hierover kan je met de douane bellen of eea checken met een (douane) expediteur.

 

 

 

 

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
  • 0

Douane niet al te ingewikkeld? Waarschijnlijk niet als je het alleen maar hebt over het betalen van invoerrechten en BTW, kwestie van goederencode+percentage opzoeken en vermenigvuldigen met de CIF EU-prijs. Maar wat is het voor product, waar is het van gemaakt, hoe is het verpakt, is de container gegast of niet, staat het op pallets????? Etcetera.

Link naar reactie
  • 0

Nee de douane hoeft niet al te ingewikkeld te zijn cq problemen op te leveren als je je goed laat informeren omtrent de regels en eisen. Maar zoals gezegd moet de TS hierover de douane danwel een (douane) expediteur in de hand nemen welk een goed advies kan uitbrengen danwel kan uitleggen welke eisen allemaal aan moet worden voldaan. Uiteraard geheel afhankelijk van het product wat de TS wil gaan importeren.

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
  • 0

Hallo Kim,

 

Zaken doen met China is niet een container bestellen, betalen en importeren.

Denk dat het goed is om meer te weten over "Hoe zaken te doen met China".

 

Zelf heb ik 7 jaar in China gewoond en zaken gedaan in en met Chinezen.

Mijn ervaring vind je op [mod edit: geen links naar eigen site]

 

Groet, Vincent

Vincent Frequin

vincent@buvias.com

www.buvias.com/nl/

Link naar reactie
  • 0

Ik zou me graag willen aansluiten bij de eerdere reacties, zeker als je nog geen ervaring hebt. Onderschat het niet. Zoals al eerder is gevraagd is het niet onbelangrijk om wat voor producten het gaat. Als importeur heb je een grote verantwoordelijkheid en een groot risico. Je bent tenslotte aansprakelijk. Er is op dit forum veel gesproken over de mogelijkheden maar ook over de problemen die je kunt tegenkomen. Ook ik raad aan dit eerst goed door te lezen. Het is niet de eerste keer dat "even" een container bestellen leidt tot grote problemen.

 

Desondanks hoop ik dat je na het lezen van alle tips veel succes hebt.

 

Wil je meer inhoudelijke reacties krijgen lijkt het me zinvol om iets concreter te zijn over welke producten het gaat en de stappen die je inmiddels hebt ondernomen en de concrete vragen die je nu nog hebt.

 

Danny

Preport International B.V. / Human Comfort International B.V.

De Corantijn 27D, 1689 AN ZWAAG

www.preport.nl / www.human-comfort.com / www.hollandcampinggroup.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 166 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.