Ik ben momenteel ingezetene en belastingplichtig in Engeland, heb daar nu een eenmanszaak (sole trader). Ik heb veel werk in Nederland gehad. Ik woon in Engeland dus ik heb hier een adres en accountant voor mijn sole tradership. Ik heb een kantoor in Nederland.
Ik wil een nieuwe business beginnen in Nederland en heb daarvoor een rechtspersoon nodig vanwege beperking van aansprakelijkheid en omdat ik liever vanuit een NL-bedrijf facturen wil sturen.
Ik dacht aan de volgende constructie:
- een engelse LTD als holding
- een Nederlandse BV als werk-BV.
Is dit verstandig? Zo ja wat is een schatting van de jaarlijkse kosten voor zo'n constructie? Op google zoekend kwam ik al snel op zo'n 1000 tot 1500 euro minimaal. Is dat een bedrag waar ik mee kan rekenen?
Vervolgens worstel ik met de vraag hoe ik deze constructie opricht. Hier in Engeland een LTD oprichten bijvoorbeeld via mijn accountant? Of toch via een Nederlandse bemiddelaar?
De BV afzonderlijk oprichten in Nederland?
Hoe koppel je de holding dan aan je BV?
Moet er een volgorde in worden aangebracht? Eerst LTD oprichten en daarna BV?
Ik heb al wat onderzoek gedaan naar voor- en nadelen van LTD, in mijn geval ligt het erg voor de hand om met een LTD te gaan werken omdat in ik in Engeland belasting betaal.
Alvast bedankt voor de reactie.
(ik ben overigens nieuw hier en mijn complimenten voor dit fantastische forum)
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
expat UK
expat UK
Ik ben momenteel ingezetene en belastingplichtig in Engeland, heb daar nu een eenmanszaak (sole trader). Ik heb veel werk in Nederland gehad. Ik woon in Engeland dus ik heb hier een adres en accountant voor mijn sole tradership. Ik heb een kantoor in Nederland.
Ik wil een nieuwe business beginnen in Nederland en heb daarvoor een rechtspersoon nodig vanwege beperking van aansprakelijkheid en omdat ik liever vanuit een NL-bedrijf facturen wil sturen.
Ik dacht aan de volgende constructie:
- een engelse LTD als holding
- een Nederlandse BV als werk-BV.
Is dit verstandig? Zo ja wat is een schatting van de jaarlijkse kosten voor zo'n constructie? Op google zoekend kwam ik al snel op zo'n 1000 tot 1500 euro minimaal. Is dat een bedrag waar ik mee kan rekenen?
Vervolgens worstel ik met de vraag hoe ik deze constructie opricht. Hier in Engeland een LTD oprichten bijvoorbeeld via mijn accountant? Of toch via een Nederlandse bemiddelaar?
De BV afzonderlijk oprichten in Nederland?
Hoe koppel je de holding dan aan je BV?
Moet er een volgorde in worden aangebracht? Eerst LTD oprichten en daarna BV?
Ik heb al wat onderzoek gedaan naar voor- en nadelen van LTD, in mijn geval ligt het erg voor de hand om met een LTD te gaan werken omdat in ik in Engeland belasting betaal.
Alvast bedankt voor de reactie.
(ik ben overigens nieuw hier en mijn complimenten voor dit fantastische forum)
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/43462-oprichten-ltd-als-uk-ingezetene-en-bv-in-nl/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
0 antwoorden op deze vraag