• 0

Het boosten van de verkopen voor je webshop

Beste iedereen,

 

Al enige tijd ben ik druk bezig met bijstaan van verschillende partijen in het opzetten en het exploiteren van webshops. Ik was hier vooral verantwoordelijk voor SEO en linkbuilding.

 

Nu ben ik momenteel bezig met een webshop voor mezelf*, en loop hierbij tegen een soort onzichtbare muur op met betrekking tot het aantal verkopen per dag. Via reguliere online marketing kanalen zoals Adwords en Facebook heb ik al wat resultaat kunnen boeken, maar ben erg benieuwd naar jullie input als we het hebben over het voeren van marketing om de verkopen te boosten.

 

Wat zijn de do's en dont's, en wat zijn wellicht nog gratis of goedkopen kanalen waar ik wellicht nog niet aan gedacht heb?

 

Alvast bedankt voor jullie hulp!

 

 

 

 

____

*) mod comment: link uit bericht verwijderd, in de handtekening is de enig juiste plek voor url's van eigen sites (zie forumregels)

www.foogli.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je bedoelt dus dat je het aantal verkopen niet weet te verhogen. Lukt het je wel om het aantal bezoekers aan je webshop te vergroten? Kijk eens of het wel de juiste bezoekers zijn. Je moet op zoek naar bezoekers die dicht bij hun kooppunt zitten. Je hebt weinig aan bezoekers die eigenlijk niet geïnteresseerd zijn...

 

Qua andere kanalen kun je denken aan advertenties op martktplaats, verkopen op e-bay, e.d.

Jij zit specifiek in de werksokken. Misschien kun je samenwerken met een andere sokverkoper die actief is op dit forum.

Wat soms ook werkt is ouderwets folderen of reclame maken in bladen of op je auto, maar bij een webshop is dat wat minder gebruikelijk. Gebruikelijker is dan het plaatsen van advertenties op andere websites. Een affiliate-model waarbij je op lead-basis betaalt kan succesvol zijn. Wellicht kun je met sponsoring in combinatie met sociale media ook nieuw verkeer trekken.

 

In mijn ervaring kun je het beste de verschillende media op kleine schaal uitproberen en bij succes opschalen. Wat bij de één goed werkt kan bij de ander een geldput zijn. Succes!

Link naar reactie
  • 0

First things first! Hoe lang ben je bezig?

 

Zoals zoveel zaken in het leven, het komt niet vanzelf. Ook het opbouwen van een online business kost tijd, geld en moeite.

 

Wellicht wil je je business eens langs deze startup regel houden: customer get, keep en grow houden.

Even een Google zoekopdracht voor deze regel zal je zeker verder helpen.

http://www.embeddedcomputer.nl Do It Yourself (D.I.Y), Internet of things (Iot) en machine to machine (M2M) electronics.
Link naar reactie
  • 0

Je wordt in ieder geval prima gevonden op: werksokken, dus daar zal het niet aan liggen.

 

Je zal met je Analytics toch voldoende info moeten kunnen vergaren. Hoe is je bouncepercentage, je conversiepercentage, waar haken mensen af, hoe zijn je prijzen, etc. Allemaal dingen waarmee je toch een eind moet komen. Misschien moet je adverteren op Werkspot-achtige websites. Daar zit een deel van je doelgroep.

Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart)

Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen

Link naar reactie
  • 0

Op de genoemde webshop staat een KvK-nummer van een 'International BV' en de domeinhouder is ook een BV, die verbonden is met eerstgenoemde. Ik vraag me af of we hier tegen de forumregels in geen klantwerk aan het verrichten gaan?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

@Pieter

 

Heb even Google Trends en zoekwoordplanner geraadpleegd

http://www.google.nl/trends/explore?q=werksokken#q=werksokken%2C%20sokken&geo=NL&cmpt=q

 

Zoals je kunt zien is er op het exacte zoekwoord werksokken weinig actie, het trefwoord sokken laat echter een stijgende trend zien.

 

Bij zoekwoordplanner zie ik een maandelijkse zoekgemiddelde van 480 staan. 480 delen door 30 dagen in een maand geeft als uitkomst 16 mensen die dagelijks zoeken op het exacte woord werksokken. Stel je voor dat hiervan 10% op jouw adwords advertentie klikt... dat is 1,6 bezoekers afkomstig van een gerichte adwords advertentie uitsluitend gericht op werksokken. Die 1,6 bezoeker moet dan nog een conversie opleveren....

 

Vanzelfsprekend is er een markt voor werksokken, ben geen deskundige op dat gebied maar vraag me af of je converterende bezoeker dermate specifiek zoekt. Ik zou als gemiddelde shopper binnen de doelgroep zoeken op werkschoenen en vervolgens pas als up-, cross- sell of gerelateerd die handige werksokken zien en meebestellen.

http://www.embeddedcomputer.nl Do It Yourself (D.I.Y), Internet of things (Iot) en machine to machine (M2M) electronics.
Link naar reactie
  • 0

@Think twice Bedankt voor de werkspot tip! Ik duik er gelijk in!

 

Op de genoemde webshop staat een KvK-nummer van een 'International BV' en de domeinhouder is ook een BV, die verbonden is met eerstgenoemde. Ik vraag me af of we hier tegen de forumregels in geen klantwerk aan het verrichten gaan?

 

@Highio Ik kan je verzekeren dat het gaat om mijn eigen webshop, al zie ik niet helemaal in hoe ik dit gemakkelijk hier kan bewijzen. Mocht iemand het echt zeker willen weten, dan vind je mij aan de andere kant van de lijn wanneer je het telefoonnummer belt.

 

@Jacob Bedankt voor je inzicht! Het op zoek gaan naar gerelateerde termen waar iemand sneller op gaat zoeken is inderdaad een waardevolle tip! dank je wel.

www.foogli.nl

Link naar reactie
  • 0
Wat is dan jouw inhoudelijke reactie op de feiten (KvK-nummer/domeinhouder) die ik noem?

 

De genoemde BV is inderdaad de overkoepelende instantie waar de webshop bij onder is gebracht. De eigenaar van deze is mijn broer en samen zijn we de shop gestart om te zien of er ook andere kanalen zijn om de textiel producten te verkopen.

www.foogli.nl

Link naar reactie
  • 0

In Google sta je op de 1e positie in de organische resultaten. Daar ligt het dus niet aan.

Het zou kunnen dat als je geen heel veel meer traffic kunt genereren, omdat consumenten dan blijkbaar niet zo snel werksokken online zouden kopen. Ik vind het ook meer een cross selling product. Ik zelf zou ze b.v. meebestellen als ik nieuwe werkschoenen zou kopen.

Een mogelijke bruikbare tip zou kunnen zijn om je webshop meer te promoten in de social media en op gerelateerde fora.

Of stuur een direct mail naar bouwondernemingen, technische bedrijven, e.d. met een interessante kortingsactie voor hun personeel als ze bij jou werksokken online kopen.

 

Inhoudelijk ziet je webshop er wel aardig uit. Wel wat taalfouten hier en daar.

 

[*]Verander Retours in Retouren, het is bezorgd i.p.v. bezorgt.

[*]"worden zo mogelijk nog dezelfde dag door ons verstuurd"- Wel of niet? Informeer de klant op de site in welke gevallen ze niet dezelfde werkdag worden verzonden.

[*]Doorgaans kunt u bestellingen na 15.00 uur een tot dagen later nog verwachten : Hoeveel dagen?

[*]Indien het product onverwacht niet langer beschikbaar is, zullen wij eenzelfde of beter product leveren zonder additionele kosten - Niet doen!! Eerst de klant vragen of dat akkoord is.

[*]De sokken in onze webshop mogen binnen 8 dagen geruild of geretourneerd worden - Verdiep je goed in de Wet Kopen of Afstand. Klant mag binnen 14 dagen een product retourneren, zonder opgaaf van reden. Staat nu ook een beetje haaks op de doelstelling m.b.t. aantrekkelijke retourvoorwaarden

[*]Wat wordt er onder gebruikersfouten en slecht onderhoud van sokken verstaan? Met gebruikersfout wordt waarschijnlijk bedoeld dat sokken voor andere toepassingen worden gebruikt dan als sok

 

En er wordt heel summier iets over betaalmogelijkheden verteld. Alleen Paypal. Ik zou snel iDeal implementeren, dat scheelt ook al orders. Je hoeft daarvoor niet perse een contract met je bank voor af te sluiten. Er zijn ook goede betaalproviders die deze service aanbieden.

 

Met vr. gr.

 

Ron

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 297 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.