Roel J Geplaatst: 6 november 2013 Roel J Retired Mod 7,6k 1476 Geplaatst: 6 november 2013 KvK waarschuwt voor verzoek om kopie identiteitsbewijzen uit naam van de KvK Korte samenvatting: Er gaat een frauduleuze brief rond waarbij een partij zich voordoet als de Kamer van Koophandel en vraagt om kopieën van legitimatiebewijzen van alle eigenaren, vennoten, directeur of anderzijds bevoegden van ondernemingen. De Kamer van Koophandel benadrukt met klem dat deze brief niet van haar afkomstig is en vraagt ondernemers extra alert te zijn en geen gehoor te geven aan de oproep in deze brief. Waarom vind je dit interessant of wil je dit delen?: waarschuwing om altijd alert te zijn op welke gegevens je aan wie verstrekt. Link naar het artikel : Link naar reactie
jamesJones Geplaatst: 6 november 2013 jamesJones 131 2 Geplaatst: 6 november 2013 Wat zouden ze met deze gegevens doen? Aankopen doen op rekening op jouw bedrijf? Gx. Media Link naar reactie
Ron van der Kolk Geplaatst: 6 november 2013 Ron van der Kolk 3,4k 602 Geplaatst: 6 november 2013 Wat zouden ze met deze gegevens doen? Aankopen doen op rekening op jouw bedrijf? Denk aan alle vormen van identiteitsfraude. Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. Link naar reactie
Hans v N Geplaatst: 7 november 2013 Hans v N 3,2k 361 Geplaatst: 7 november 2013 Wat zouden ze met deze gegevens doen? Aankopen doen op rekening op jouw bedrijf? Ik zou me geen zorgen maken. Het antwoord lijkt in je handtekening te staan. ;D Time flies like an arrow; fruit flies like a banana Link naar reactie
Romano Sandee Geplaatst: 7 november 2013 Romano Sandee 2k 151 Geplaatst: 7 november 2013 Misschien ligt het aan mij... Maar als ik die brief dan zie dan denk ik "Wie faxt er in vredesnaam nog anno 2013???" ;D volgens mij als de KvK dergelijke stukken al vraagt, is het altijd per post, tenminste, bij wijzigingen word het gevraagd per post toe te zenden. Massagepraktijk Romano Sandee | Stichting Massage Community Link naar reactie
RiVe Geplaatst: 8 november 2013 RiVe 2k 173 Geplaatst: 8 november 2013 Zet in ieder geval bij verstrekking van kopieën van identiteitsbewijzen op de kopie zelf duidelijk leesbaar en niet meer weg te poetsen aan wie je de kopie verstrekt en met welk doel. Geldt in zijn algemeenheid. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuw accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen