• 0

Website iPhone reparatie

Omschrijving van je concept:

Beste Higherlevelers,

 

Deze week heb ik mijn nieuwe website gelanceerd. Hiermee wil ik in combinatie met een facebook en twitter mensen in mijn omgeving (Deurne) ervan bewust maken dat ik iPhone's repareer.

de website is www.iphoneboer.nl

Ik heb hiervoor gekozen omdat ik uit een boers gedeelte kom (z/o Brabant) plus het feit dat ik een naam wilde die je kan onthouden.

Veel concurrentie heet bijvoorbeeld iphonerepairshop of ifixyourphone.nl enz enz.

 

 

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Tot nu toe heb ik de webiste, facebook en twitter gemaakt.

Mond tot mond reclame is denk ik voor mij het belangrijkste maar ik wil wel gevonden worden door mijn doelgroep als zij opzoek gaan naar iPhone reparatie in Deurne en omgeving.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Ik wil graag door deze reparatie service als extra klanten, mensen binnen halen die normaal via de verzekering het scherm laten maken. Dit kost ze vaak 50 euro eigen risico en je bent het toestel lang kwijt. Dit is een extra doelgroep die ik wil binden buiten de mensen die de iPhone sowiezo bij een "iPhone boer" laten maken.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Uniek ben ik zeker niet, hiervan ben ik mij bewust, echter gemakt dient de mens. Waar je eerst naar Schiphol moest om te vliegen kan dit nu ook vanuit Eindhoven. Zo zie ik het met telefoonreparaties ook, hiervoor is het niet logisch om nog een half uur in de auto te zitten naar een grote stad met hierin een repair shop, dit moet om de hoek kunnen!

Niemand kan zijn telefoon tegenwoordig nog missen dus ik wil gaan werken met een klaar binnen 30 minuten systeem. Als ik alleen al de iPhone in de gemeente Deurne kan repareren die kapot vallen denk ik dat ik al een full time taak hieraan heb haha.

 

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Ik hoop feedback te krijgen over de website in het algemeen, het gebruiksgemak, eventuele informatie die mist en wellicht nog wat SEO tips.

Daarbij vroeg ik mij af of jullie kunnen adviseren hoe ik mijn dienst in de wereld kan zetten. Ik heb dan wel een website, facebook en twitter maar ben nog niet begonnen met dit te promoten.

Hoe kan ik dit het beste bekend gaan krijgen in Deurne en omgeving?

 

 

__________

[1x linken is genoeg voor de beoordeling van de site, andere social media profielen kunnen in het profiel - mod]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Mooie prijzen, als mede 'boer' zal ik je diensten zeker in de gaten houden.

Ik was onlangs namelijk een stuk duurder uit voor deze dienst. Mond-tot-mond reclame doet het in deze wereld inderdaad goed, ga dus gewoon aan de slag met het promoten via Social Media etc.

 

Aantal vraagjes:

Ben je ingeschreven bij de KVK? Dit voor de diensten aan ondernemers die hun zakelijke telefoon laten vallen en graag een factuur willen.

 

Heb je ook al contact gezocht met telefoonwinkels in de buurt die deze (nog niet) service bieden? Misschien kan je met hen een samenwerking aangaan.

 

Aan je leeftijd te zien ga ik er van uit dat je de reparties vanuit huis doet? Wellicht interessant om tijdens een van de braderieën in Deurne of omgeving een kraam te huren en daar aan je naamsbekendheid te werken en tevens daar al enkele reparaties uitvoeren. Braderie seizoen is weer over, maar wellicht komen er weer kerstmarkten of iets dergelijks aan?

Marketing & Communicatie

Link naar reactie
  • 0

Aanvulling:

 

Gebruiken jullie originele onderdelen?

 

Er zijn tegenwoordig steeds meer aanbieders voor het repareren van iPhone's! Bij niet originele onderdelen kunnen vooral bij slechte en goedkope varianten problemen ontstaan, variërend vanaf een paar dagen tot enkele weken na de uitgevoerde reparatie. Bij iPhoneBoer.nl gebruiken wij uitsluitend originele onderdelen of hoogwaardige onderdelen die betreffende kwaliteit vergelijkbaar zijn met het orgineel.

 

Na het lezen weet ik nog niet of jullie originele onderdelen gebruiken. In welke gevallen gebruiken jullie uitsluitend de originele onderdelen en wanneer de hoogwaardige onderdelen die vergelijkbaar zijn met het origineel? . Tevens zou ik daarmee dan ook beginnen. Nu lees ik eerst de nadelen die kunnen ontstaan na vervanging (ook al doel je daarmee op concurrenten), dit zou ik dan ook achterwege laten.

Marketing & Communicatie

Link naar reactie
  • 0

Mooie prijzen, als mede 'boer' zal ik je diensten zeker in de gaten houden.

Ik was onlangs namelijk een stuk duurder uit voor deze dienst. Mond-tot-mond reclame doet het in deze wereld inderdaad goed, ga dus gewoon aan de slag met het promoten via Social Media etc.

 

Aantal vraagjes:

Ben je ingeschreven bij de KVK? Dit voor de diensten aan ondernemers die hun zakelijke telefoon laten vallen en graag een factuur willen.

Nog niet, ik kan nu via een KVK en BTW nummer van een van mijn ouders (een vrij algemeen bedrijf waarbij deze reparatie service een logische aanvulling kan zijn) dit aanbieden.

 

Heb je ook al contact gezocht met telefoonwinkels in de buurt die deze (nog niet) service bieden? Misschien kan je met hen een samenwerking aangaan.

Dit is wel een goede tip, heeft zoiets kans bij de grotere ketens of zal ik dit alleen bij lokale electonica zaken/telefoonwinkels kunnen overleggen?

 

Wat betreft de veelgestelde vragen, zo had ik dit inderdaad nog niet gelezen. Achteraf gezien kunnen de eerste twee zinnen best helemaal weggehaald worden. Ik heb inderdaad niet per onderdeel staan of dit het origineel is of een replica, dit komt omdat ik via verschillende leveranciers dit inkoop en dus een roulatie van het assortiment met zich meebrengt.

Link naar reactie
  • 0

Leuke site. Simpel en doeltreffend wat mij betreft, mits je gevonden wordt.

 

Een paar opmerkingen:

 

Je woonplaats lijkt me essentieel voor deze service. Overweeg dus om die op elke pagina zetten, bijvoorbeeld in de footer. Je telefoonnummer mag wat mij betreft wat groter en op een prominentere plek. Probeer je bezoeker te verleiden om meteen de telefoon te pakken en je te bellen.

 

"Snelle 1 uur service" en "Klaar terwijl u wacht", dan hoop ik dat je een leuke ruimte hebt waar ik 1 uur kan wachten ...

 

"7 dagen per week", dan misschien ook nog even de tijden erbij zetten. Of lever je ook midden in de nacht die 1-uurs service?

 

Waarom aparte regels voor reparatie zwart en wit? De prijzen zijn zo te zien hetzelfde.

 

Waarom moet ik je vragen naar je andere reparatiemogelijkheden? Zet die gewoon op je website, eventueel zonder tarieven.

 

Je hebt het over een "boers gedeelte" van Brabant. Des te meer reden om je contactformulier niet in het Engels, maar in het Nederlands te doen (of in het plat Deurnes 8)).

 

Een KvK nummer zou inderdaad meer vertrouwen geven.

Link naar reactie
  • 0

Leuke site. Simpel en doeltreffend wat mij betreft, mits je gevonden wordt.

 

Een paar opmerkingen:

 

Je woonplaats lijkt me essentieel voor deze service. Overweeg dus om die op elke pagina zetten, bijvoorbeeld in de footer.

ik heb het nu in de footer staan, bedoel je dit in de trend van zoekmachine marketing of ook echt om op te vallen. In het laatste geval is het nu wellicht wat te klein?

Je telefoonnummer mag wat mij betreft wat groter en op een prominentere plek. Probeer je bezoeker te verleiden om meteen de telefoon te pakken en je te bellen.

Aangepast, heb nu eerst telefoonnummer en vervolgens pas verwezen naar contact formulier

 

"Snelle 1 uur service" en "Klaar terwijl u wacht", dan hoop ik dat je een leuke ruimte hebt waar ik 1 uur kan wachten ...

Anders als met een kopje koffie aan de keukentafel niet echt... Ik verwacht meer dat mensen een ommetje gaan maken of even een boodschap gaan doen.

 

"7 dagen per week", dan misschien ook nog even de tijden erbij zetten. Of lever je ook midden in de nacht die 1-uurs service?

Ik heb op de contact pagina staat alle dagen op afspraak, door het plaatsen van tijden ga ik wellicht verplichtingen aan die ik niet altijd kan bieden, stel ik ben en weekend weg of een feestje heb. Of adviseer je om toch bijvoorbeeld maandag t/m zondag op afspraak van 9:00 tot 20:00 of zo?

 

Waarom aparte regels voor reparatie zwart en wit? De prijzen zijn zo te zien hetzelfde.

Meer als opvulling omdat ik vrij weinig tekst heb, maar inmiddels aangepast

 

Waarom moet ik je vragen naar je andere reparatiemogelijkheden? Zet die gewoon op je website, eventueel zonder tarieven.

Ik heb nu toegevoegd dat ik alle onderdelen kan repareren, omdat ik niet alle onderdelen op voorraad heb heb ik ook niet alle prijzen beschikbaar. Het leek mij wat onnodig om alle onderdelen in een iphone om te gaan sommen: trilmotor, camera, homebutton, simkaart houder, aan uit knop, volume knop, lichtsensor, speaker enz enz

 

Je hebt het over een "boers gedeelte" van Brabant. Des te meer reden om je contactformulier niet in het Engels, maar in het Nederlands te doen (of in het plat Deurnes 8)).

Goede tip, aangepast

Een KvK nummer zou inderdaad meer vertrouwen geven.

enkel klein in de footer bijvoorbeeld?

 

Link naar reactie
  • 0

Je kunt ook meerdere quotes in een bericht gebruiken.

 

Is jouw ouder bereid om verantwoordelijkheid voor jouw handelen en aansprakelijkheid te dragen? Ik denk aan vermissing of beschadiging van goederen van klanten. Dataverlies?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Prima website en de naam spreekt mij ook aan :)

Voor het repareren via verzending: haal je dat inderdaad in 24 uur? Misschien aangeven of dit met of zonder tijd voor verzending is.

Wellicht tbv SEO wat meer tekst op de voorpagina?

Bijvoorbeeld de voordelen zoals je in de FAQs noemt.

Link naar reactie
  • 0
Aangepast, heb nu eerst telefoonnummer en vervolgens pas verwezen naar contact formulier

 

Is al een stuk beter.

 

...door het plaatsen van tijden ga ik wellicht verplichtingen aan die ik niet altijd kan bieden ...

 

Maar mogen ze je dan wel op elk willekeurig tijdstip bellen?

 

Een KvK nummer zou inderdaad meer vertrouwen geven.

enkel klein in de footer bijvoorbeeld?

 

Dat zou kunnen, of op de contactpagina.

 

Je hebt het over een "boers gedeelte" van Brabant. Des te meer reden om je contactformulier niet in het Engels, maar in het Nederlands te doen (of in het plat Deurnes).

Goede tip, aangepast

 

In je contactformulier staat de "p" van "Onderwerp" nu op de volgende regel en "Send" is volgens mij geen plat Deurnes ... ;)

Link naar reactie
  • 0
In je contactformulier staat de "p" van "Onderwerp" nu op de volgende regel en "Send" is volgens mij geen plat Deurnes ...

Hmm, dit van die P zie ik zelf niet, heb ik 3 verschillende browsers gekeken, maar ik zie het keurig op een lijn staan. Staan toevallig ook de woorden bij jou niet allemaal op zelfde hoogte ten opzichte van de balken van het contact formulier?

Dat van dat SEND is lastig op te lossen, ik heb een standaard contact formulier die ik heb aangepast. Ik heb net een wit blok voor die andere Engelse tekst geplaatst en daar overheen de nieuwe Nederlandse woorden. De SEND knop is echter een knop met een commando erachter en hier kan ik dus geen andere tekst over heen zetten.

 

Link naar reactie
  • 0

Beste,

 

Jammer dat je voor een domeinnaam als iphoneboer gekozen hebt. een iPhone is een statussymbool, dat mismatcht dus totaal met een woord als Boer. Had ik zelf nooit voor gekozen.

Waarom kies je niet een domeinnaam als iphoneaid.nl ofzo?

 

Inschrijving bij KvK zou ik idd ook adviseren. Maak er een bonafide bedrijf van. Er zit absoluut potentie in.

 

Vermeld wel op de site dat je niet verantwoordelijk bent voor een eventueel zoekgeraakte zending. En informeer de klant tevoren wat hij/zij vergoed zal krijgen bij transportschade.

 

iDeal service moet je eigenlijk wel aanbieden. Dit kan ook via een betaalprovider. Paypal kan in jouw geval ook een interessante optie zijn.

 

Ik mis op de pagina's een Home button, zodat ik weer naar de beginpagina word geleid.

 

Maak reclame in de regionale bladen.

 

Ik hoop dat je iets aan mijn advies hebt.

 

 

Met vr. gr.

 

Ron

Link naar reactie
  • 0

Jammer dat je voor een domeinnaam als iphoneboer gekozen hebt. een iPhone is een statussymbool, dat mismatcht dus totaal met een woord als Boer.

 

In Deurne zijn ze gewoon nog trots op hun boeren. Niks mis mee. En iedereen weet inmiddels hoe je iphone schrijft en het woord "boer" geeft ook geen problemen. "iphoneaid" zul je altijd moeten spellen en dan nog zal het vaak fout gaan.

 

Hmm, dit van die P zie ik zelf niet, heb ik 3 verschillende browsers gekeken, maar ik zie het keurig op een lijn staan.

 

De "p" staat inmiddels goed, maar de lijning klopt niet helemaal (Firefox). Zie plaatje. Kun je niet een ander formulier gebruiken?

iphoneboer.jpg.bf52c6f34f8a54edce70f10966b69a59.jpg

Link naar reactie
  • 0

Beste,

 

Jammer dat je voor een domeinnaam als iphoneboer gekozen hebt. een iPhone is een statussymbool, dat mismatcht dus totaal met een woord als Boer. Had ik zelf nooit voor gekozen.

Waarom kies je niet een domeinnaam als iphoneaid.nl ofzo?

 

Inschrijving bij KvK zou ik idd ook adviseren. Maak er een bonafide bedrijf van. Er zit absoluut potentie in.

 

Vermeld wel op de site dat je niet verantwoordelijk bent voor een eventueel zoekgeraakte zending. En informeer de klant tevoren wat hij/zij vergoed zal krijgen bij transportschade.

 

iDeal service moet je eigenlijk wel aanbieden. Dit kan ook via een betaalprovider. Paypal kan in jouw geval ook een interessante optie zijn.

 

Ik mis op de pagina's een Home button, zodat ik weer naar de beginpagina word geleid.

 

Maak reclame in de regionale bladen.

 

Ik hoop dat je iets aan mijn advies hebt.

 

 

Met vr. gr.

 

Ron

 

Dank voor deze feedback, ik ga de aansprakelijkheid voor verzenden even toevoegen inderdaad.

 

Wat betreft de naam, zoals John Bouwmans zegt ligt iphoneboer net wat beter in de mond en qua spelling als iphoneaid. De e en a naast elkaar vind ik er los daarvan er niet uitzien.

 

De home button zit verwerkt in het woord iphoneboer. Ikzelf klik altijd op zoiets op websites en verwacht daarmee naar de home page te gaan. Ik hoop niet of ik hier de enige in ben want daarom heb ik geen home button gemaakt...

 

Altijd fijn dat er mensen mee denken!

 

Gr

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat je je kunt voorbereiden op Apple-bezoek. De werkwijze die je beschrijft is vanuit hun policy niet toegestaan.

 

En waarom zou die "policy" op een willekeurige reparateur van toepassing zijn? Die heeft toch geen overeenkomst met Apple?

Het enige dat Apple - lijkt mij - kan doen is aangeven dat de garantie voor de consument daarmee komt te vervallen - if any.

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Weet niet of Apple soortgelijke policy heeft, maar een bedrijf als Lego verbiedt ook elke domeinnaam met de naam Lego erin als de site verder niet van hun is. Daarom heten die sites allemaal iets met bricks, deense steentje, enz. En blijkbaar is deze policy toegestaan.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Weet niet of Apple soortgelijke policy heeft, maar een bedrijf als Lego verbiedt ook elke domeinnaam met de naam Lego erin als de site verder niet van hun is. Daarom heten die sites allemaal iets met bricks, deense steentje, enz. En blijkbaar is deze policy toegestaan.

 

Yep, maar ik kreeg het vermoeden dat P.J. met "policy" hier iets anders bedoelde dan sec de bedrijfsnaam, eerder iets van de aanpak / wijze van reparatie o.i.d. En daarop kan een fabrikant uiteraard niet dringend zijn wil opleggen, hooguit de garantie ontnemen.

 

PS: die piet heeft toch geen gouden ring in z'n oor heh? ;)

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Reparaties zijn alleen toegestaan door geauthoriseerde bedrijven.

 

Als ik een iPhone heb, wat het geval is, dan is dat ding toch van mij? Ik heb niets getekend met Apple, volgens mij mag ik doen en laten met mijn iPhone wat ik wil. Dus zelf openschroeven, zelf repareren, het apparaat laten repareren door een beunhaas, laten repareren door een niet-geauthoriseerde reparateur of door laten repareren door een geauthoriseerde reparateur.

 

Dat apple zegt dat ik alleen het recht op garantie behoud als ik gebruik maak van de laatste optie lijkt mij logisch. Maar het kan mij toch niet verboden worden dat ik met mijn eigendom doe en laat wat ik er mee wil doen? Als ik hem van 10 hoog op straat wil gooien mag ik dat ook doen - vanzelfsprekend zijn de risico's en gevolgen voor mijn rekening. Datzelfde geldt ook voor wie ik het appraat laat open maken.

 

Of zie ik dat nu helemaal verkeerd volgens jou?

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Reparaties zijn alleen toegestaan door geauthoriseerde bedrijven.

 

Says who? Kom op P.J! Apple kan dat toch niet verbieden? Op basis van welke rechtsgrond naar jouw mening dan?

 

Het enige wat de eigenaar kan overkomen is dat de garantie vervalt bij reparatie via een niet geauthoriseerde dealer/reparateur.. en zelfs dan vermoed ik dat de Europese regelgeving prevaleert boven de eisen van Apple (m.a.w. alleen gerechtvaardigt als een garantieclaim echt aantoonbaar veroorzaakt werd door ondeugdelijke reparatie)

 

Edit: Dennis was me voor. Het is hem eindelijk gelukt ;D

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb op google iphone repair ingetikt en even websites met iphone erin gepakt.

www.iphonerepairservice.nl/‎

iPhoneRepair.nu

www.iphonerepairhaarlem.nl

www.iphoneworld.nl

www.iphone-repair-hilversum.nl/‎

www.iphone-onderdelen-centrale-nederland.nl/contact/‎Translate this page

 

Dit is maar even een greep, ik denk dat Apple meer te doen heeft als deze sites ofline halen.

Ze kunnen dit ook niet zomaar doen, er zal altijd een kort geding moeten dienen, je kan niet op basis van 1 partij direct een website ofline halen, ook al is dit tegen de regels.

Ik denk niet dat je als ondernemer steeds naar beren op de weg moet gaan zien, en ja stel het is wellicht tegen de regels hoe groot is de kans dat Apple hier werk van gaat maken....

 

Link naar reactie
  • 0

Ze kunnen dit ook niet zomaar doen, er zal altijd een kort geding moeten dienen, je kan niet op basis van een partij direct een website ofline halen, ook al is dit tegen de regels.

 

tegen welke "regels"?

 

Voor zover mij bekend is er in Nederland geen Wet "Apple devices verplicht repareren via Apple reparateurs".

 

Kortom: wat is of zou in vredesnaam de rechtsgrond moeten zijn om reparatie van goederen die geen eigendom zijn van Apple via bepaalde partijen te verbieden?

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Verzoek jullie de tekst op deze website.nog eens goed door te lezen.

 

Welke site bedoel je P.J.?

 

EDIT: aah. Ik snap het al:

 

[Repareren jullie ook onder Apple garantie?

De reparaties die wij ter plekke uitvoeren vallen buiten de Apple garantie! Officieel gezien vervalt de Apple garantie ook bij onze reparaties. Echter demonteren en monteren wij het toestel zo dat Apple niet kan zien dat het toestel open is geweest. Wij houden rekening met de door Apple geplaatste zegels en veiligheidsmarkeringen. Daarnaast moet u er rekening mee houden dat de Apple garantie al is verlopen op het moment dat u het toestel heeft laten vallen! Uiteraard bieden wij zelf nieuwe garantie omdat wij achter onze service staan!/quote]

 

Hmmm... dat lijkt me inderdaad niet zo'n slimme zet.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Verzoek jullie de tekst op deze website.nog eens goed door te lezen.

 

Welke site bedoel je P.J.?

 

EDIT: aah. Ik snap het al:

 

[Repareren jullie ook onder Apple garantie?

De reparaties die wij ter plekke uitvoeren vallen buiten de Apple garantie! Officieel gezien vervalt de Apple garantie ook bij onze reparaties. Echter demonteren en monteren wij het toestel zo dat Apple niet kan zien dat het toestel open is geweest. Wij houden rekening met de door Apple geplaatste zegels en veiligheidsmarkeringen. Daarnaast moet u er rekening mee houden dat de Apple garantie al is verlopen op het moment dat u het toestel heeft laten vallen! Uiteraard bieden wij zelf nieuwe garantie omdat wij achter onze service staan!/quote]

 

Hmmm... dat lijkt me inderdaad niet zo'n slimme zet.

 

Tja, heb je wellicht een punt. Heb het al weg gehaald.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 218 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.