• 0

Website iPhone reparatie

Omschrijving van je concept:

Beste Higherlevelers,

 

Deze week heb ik mijn nieuwe website gelanceerd. Hiermee wil ik in combinatie met een facebook en twitter mensen in mijn omgeving (Deurne) ervan bewust maken dat ik iPhone's repareer.

de website is www.iphoneboer.nl

Ik heb hiervoor gekozen omdat ik uit een boers gedeelte kom (z/o Brabant) plus het feit dat ik een naam wilde die je kan onthouden.

Veel concurrentie heet bijvoorbeeld iphonerepairshop of ifixyourphone.nl enz enz.

 

 

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Tot nu toe heb ik de webiste, facebook en twitter gemaakt.

Mond tot mond reclame is denk ik voor mij het belangrijkste maar ik wil wel gevonden worden door mijn doelgroep als zij opzoek gaan naar iPhone reparatie in Deurne en omgeving.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Ik wil graag door deze reparatie service als extra klanten, mensen binnen halen die normaal via de verzekering het scherm laten maken. Dit kost ze vaak 50 euro eigen risico en je bent het toestel lang kwijt. Dit is een extra doelgroep die ik wil binden buiten de mensen die de iPhone sowiezo bij een "iPhone boer" laten maken.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Uniek ben ik zeker niet, hiervan ben ik mij bewust, echter gemakt dient de mens. Waar je eerst naar Schiphol moest om te vliegen kan dit nu ook vanuit Eindhoven. Zo zie ik het met telefoonreparaties ook, hiervoor is het niet logisch om nog een half uur in de auto te zitten naar een grote stad met hierin een repair shop, dit moet om de hoek kunnen!

Niemand kan zijn telefoon tegenwoordig nog missen dus ik wil gaan werken met een klaar binnen 30 minuten systeem. Als ik alleen al de iPhone in de gemeente Deurne kan repareren die kapot vallen denk ik dat ik al een full time taak hieraan heb haha.

 

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Ik hoop feedback te krijgen over de website in het algemeen, het gebruiksgemak, eventuele informatie die mist en wellicht nog wat SEO tips.

Daarbij vroeg ik mij af of jullie kunnen adviseren hoe ik mijn dienst in de wereld kan zetten. Ik heb dan wel een website, facebook en twitter maar ben nog niet begonnen met dit te promoten.

Hoe kan ik dit het beste bekend gaan krijgen in Deurne en omgeving?

 

 

__________

[1x linken is genoeg voor de beoordeling van de site, andere social media profielen kunnen in het profiel - mod]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ehm. De volgende zin is ook niet juist. Je kunt voor dure toestellen een verzekering afsluiten waarin elke beschadiging is ingesloten. Waarschijnlijk zal ook een verzekeringsmaatschappij ook alleen maar reparaties accepteren die door een geauthoriseerd bedrijf zijn uitgevoerd.

Link naar reactie
  • 0

Ehm. De volgende zin is ook niet juist. Je kunt voor dure toestellen een verzekering afsluiten waarin elke beschadiging is ingesloten. Waarschijnlijk zal ook een verzekeringsmaatschappij ook alleen maar reparaties accepteren die door een geauthoriseerd bedrijf zijn uitgevoerd.

 

Waar staat die zin op mijn site?

Link naar reactie
  • 0

Ehm. De volgende zin is ook niet juist. Je kunt voor dure toestellen een verzekering afsluiten waarin elke beschadiging is ingesloten. Waarschijnlijk zal ook een verzekeringsmaatschappij ook alleen maar reparaties accepteren die door een geauthoriseerd bedrijf zijn uitgevoerd.

 

Waar staat die zin op mijn site?

 

PJ doelt wellicht op het feit dat bij reparatie op een niet door verzekeraar goedgekeurde wijze, niet alleen de garantie vervalt (de bewuste "volgende zin") maar ook de verzekeringsdekking en (verlengde) garantie. De zin is dus niet feitelijk onjuist, maar onvolledig

 

Zie voorwaarden GSMverzekeren:

Artikel 5 Verplichtingen van verzekerde

f. apparatuur na ontstane en gedekte schade ter reparatie aan te bieden op de wijze zoals door assuradeuren gewenst;

 

Maar uiteraard staat dat los van Apple. Het is aan jou om afspraken met verzekeraars te maken voor schadesturing, vergoeding en aanspraak op verlengde/verzekerde garantie

 

 

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • -1

Indien je die telefoon laat vallen valt het niet onder de garantie, dus dan is zo'n reparatiedienst wel handig.

 

Gelukkig zijn er al vele geauthoriseerde bedrijven waarvan het personeel door Apple is opgeleid en waar altijd de nieuwste technische instructies aanwezig zijn. Zoals bv ICteam in St. Oedenrode. Daar heb ik dan toch wel wat meer vertrouwen in dan in een boer uit Deurne.

Link naar reactie
  • 0

De 5c en 5s zijn juist nieuw uitgebracht en vallen dus nog 2 jaar in de garantie. Beetje ongeloofwaardig om daar ook al reparatie voor aan te boeden terwijl je nog niet eens zelf ib de hand kunt hebben gehad.

 

Gelukkig zijn er al vele geauthoriseerde bedrijven waarvan het personeel door Apple is opgeleid en waar altijd de nieuwste technische instructies aanwezig zijn. Zoals bv ICteam in St. Oedenrode. Daar heb ik dan toch wel wat meer vertrouwen in dan in een boer uit Deurne.

 

Beetje naïef om te denken dat je bij een 5 of een 5s direct alles anders is. Van binnen ziet zoiets er na genoeg het zelfde uit.

Op af en toe een schroefje verplaatst na maar niet meer als dit. Ik merk dat Apple jou al enorm heeft gehersenspoeld met hun opgeleide experts en zo. Een iPhone is een blijft een stukje elektronica wat 50% van de bevolking van China in elkaar kan zetten, dit zijn geen MIT afgestuurde technicus.

Wie een beetje affiniteit met elektronica heeft draait zijn hand niet om voor een iPhone. Maar als jij je iPhone graag naar een 5 sterren reparatie center brengt waar ze hem in de watten leggen en hier gecertificeerde schroevendraaier expert je iPhone opendraait sta je hierin uiteraard vrij ;)

 

 

Link naar reactie
  • 0

wanneer iemand zn telefoon heeft laten vallen, kunnen ze jou dan nog bellen?

misschien vinden ze het contactformulier dan te lang duren en gaan ze op zoek naar een concurrent/winkel waar ze zonder afspraak binnen kunnen lopen.

je zou op de momenten dat jij bij je computer in de buurt bent zo'n chatvenster op je website kunnen plaatsen, zodat je direct met mensen kan praten, wanneer hun telefoon het niet doet.

 

in een boerendorp kent iedereen elkaar toch?

ik zie nergens jou naam of misschien zelfs een foto van jou?

 

ik weet niet wat je ouders en buren ervan vinden als er regelmatig mensen bij jou aan huis komen. misschien een idee om naar de klant toe te gaan, om kleine reparaties daar te doen?

Link naar reactie
  • 0

Wat discussie over geauthoriseerde bedrijven betreft: toen ik mijn trouwe iphone 3 liet vallen en het scherm aan diggelen was was ik heel blij dat ik het voor euro of 40 door iemand in Eindhoven (via via gevonden) kon laten repareren, zou bij officiele apple bedrijf te duur = niet de moeite waard zijn. Het was prima opgelost en is inmiddels al doorgeschoven van mijn vader naar mijn moeder: zodra ik 'n nieuwe heb gaat de oude naar mijn vader en die van hem weer naar mijn moeder. ;) Telefoon werkt nog steeds prima.

 

De naam vind ik wel leuk, makkelijk te onthouden en komt wel goedkoop over.

Je loopt wel risico dat je tegen lastige discussies aan loopt wat de 3 maanden garantie betreft: de iphone van mijn schoonvader was ook zo kapot gevallen. Scherm was prima gerepareerd maar wifi ontvangst was sindsdien heel slecht: zal dat door de val geweest zijn of door slechte reparatie?

Ben even naar site gaan kijken, leuk gedaan zo qua intro, precies zoals de mijne toen leek. ;)

Qua drukke achtergrondkleur zou ik de neiging hebben iets rustiger te doen maar dat is misschien mijn smaak.

Bij schermreparaties van 130,- zou ik wel de neiging hebben door officiele bedrijf te laten repareren.

Verder zou ik wat info over jezelf met foto erbij zetten, als het wat persoonlijker is komt het weer net wat betrouwbaarder over, belangrijk als je te ver woont waardoor je het op moet sturen.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt allebij voor de feedback!

 

Ik zal boven de FAQ pagina een kort stukje over mijzelf typen met een foto.

 

Hoe ik het met de garantie moet gaan oplossen weet ik inderdaag nog niet precies, wellicht dat ik even moet gaan uitzoeken welke gevolgschade vaak kan onstaa na een reparatie.

Maar zoals ik al zij ik weet nog niet precies hoe ik dit ga doen. Ik denk dat ik dit per situatie moet gaan bekijken.

Het enige punt wat ik mij nog afvraag is of dat ik op de website moet vermelden dat iphoneboer.nl helaas geen wachtruimte aanbied? Ik kan ze slecht bij mij aan tafel zetten terwijl ik hun telefoon repareer....

Wat vinden jullie hiervan, verwachte jullie na het lezen van de website een fijne wachtruimte?

 

Link naar reactie
  • 0

 

Kom je ook langs voor reparatie? Doe je ook andere telefoons? De moderne android telefoons zijn op dezelfde manier te repareren als iphones. Ik heb gisteren wat tools besteld die normaal voor iphones worden gebruikt, om mijn nexus 5 uit elkaar te halen.

 

Kun je telefoons ook een mooi kleurtje geven? Als je ze toch uit elkaar hebt, kan dat in een moeite door.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Prima website en de naam spreekt mij ook aan :)

Voor het repareren via verzending: haal je dat inderdaad in 24 uur? Misschien aangeven of dit met of zonder tijd voor verzending is.

Wellicht tbv SEO wat meer tekst op de voorpagina?

Bijvoorbeeld de voordelen zoals je in de FAQs noemt.

 

Grappig, aantal mensen die zich met 'boer' kunnen indentificeren spreekt het aan. Mij zei het nml niets, locaal gezien kan dit dus anders werken dan regionaal, leuk om te zien!

 

Toch heb ik twee andere vragen voor je; waarom alleen iPhone toestellen en geen Samsung e.d.?

Je bent trouwens niet de voordeligste aanbieder op het internet, waarom kom ik naar jouw toe als er iets stuk is?

 

Tip; je pagina leest op een iPad/Note niet heel lekker. (Wellicht responsive design)

Actieve Vakantie & Groepsreizen | http://www.activetravel.eu/

Link naar reactie
  • 0

Een vriend van mij collecteerd oude iphones en verkoop deze dan 'refurbished' door aan nieuwe klanten. Hij woont in Los Angelos en zijn bedrijf loopt vrij goed. Hij haalt zo'n 3000 iphones binnen en verkoopt ze vrij snel door. Is dit iets wat je zou kunnen overwegen voor in Nederland? Of is dit niet nieuw?

https://www.teasenz.nl - Online theewinkel voor authentieke losse thee direct uit China.
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 141 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.