• 0

Juiste verpakking voor houten schijven?

Iemand een idee... Ik zoek een passende, originele verpakking voor een aantal grote stukken hout met ronde vormen. Afmeting ongeveer 170 cm bij 80 cm bij 2 cm.

 

Iemand ervaring om hier een exclusief, luxe product van te maken (verkoopwaarde ongeveer 300 euro)??

 

Groet, Erwin

 

[titel verduidelijkt - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoe wordt die verpakking gebruikt? Op het schap, buiten op de markt, voor verzending?

 

Hoe zwaar zijn ovalen?

 

Zijn ze glad: schuiven ze in die verpakking als een elpee in een hoes?

 

Waarom zijn ze luxe: geschenk, kunst, zelfverwennerij, brandhout?

 

Wat mag het kosten?

 

Welk volume zoek je?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

De verpakking ligt in het magazijn van winkels, maar de verpakking heb ik nodig om het beter te verkopen aan de "luxe" winkels.

Het product is 30 kilo, bestaande uit 4 delen van 2 cm dus 8 cm hoog. En het gaat inderdaad om een product dat zit tussen kunst en geschenk.

Kosten vind ik moeilijk te zeggen. max. 20/30 euro per stuk? Gaat inderdaad om een productie van in eerste instantie een paar honderd stuks.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Er is een systeem dat bij professionele verpakkingen wordt gebruikt, dat werkt als volgt:

Kies een kartonnen doos waar de te verpakken objecten goed in passen. Leg een kunststof zak in de kartonnen doos en het te verpakken object op die zak. Daarna vul je die zak met een twee componenten versie van uithardende, volume vergrotend schuim (vergelijk het met purschuim). Er bestaat een biologisch afbreekbare versie van dit schuim.

 

Het product wordt heel goed gepositioneerd in de doos, goed beschermd tegen alle schokken van buitenaf en het gewicht van de verpakking blijft (vergeleken met andere opties) erg laag. Het vergt misschien wat experimenteren, maar ik kan me voorstellen dat je op deze manier je product prima kan verpakken zonder al te hoge kosten voor een specifiek om maat gemaakte verpakking.

 

Daarnaast is dit een gebied waar online veel expertise over te vinden is, bijvoorbeeld op:

http://www.verpakkingskundigen.nl

dpid.nl | onderscheidend ontwerp
tagtika.com | onze tool & methode om snel en doelgericht kernwaarden te bepalen

Link naar reactie
  • 0

 

 

Ik doelde meer op de techniek om eierdozen te maken.

 

Misschien iets met kokosvezel?

 

http://www2.huhtamaki.com/web/molded-fiber/equipment_technology (in franeker, friesland)

 

ik zou zeggen: ga een dagje "shoppen", kijk goed naar de producten waar het naast komt te liggen.

hoe zorg ik dat mn verpakking hier bij past, maar toch opvalt?

maar ga ook naar hele andere winkels, hoe zijn grote producten hier verpakt.

hoe worden kleine producten met dezelfde uitstraling/doelgroep verpakt?

 

welke eisen heb je aan de verpakking?

moet het product beschermt worden of juist zoveel mogelijk zichtbaar zijn?

wil je er afbeeldingen of tekst op plaatsen. enz.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 110 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.