• 0

Buitenlandse factuur incl. BTW privé betaald.

Hallo,

ik heb in de aanloop voor mijn bedrijf een aantal digitale producten ingekocht vanuit het buitenland o.a. Australië.

Dit heb ik gedaan via mijn privé paypal account.

De factuur is betaald in US dollars en is incl. BTW. Op de factuur staat niet vermeld wat het BTW percentage is.

Hoe boek ik deze kosten in mijn boekhouding?

Grt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

• 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Die boek je als inkopen waarop geen BTW in rekening is gebracht. Voor het 'terugvragen' van BTW c.q. verrekenen als voorheffing is in ieder geval vereist dat de BTW gespecificeerd is op de factuur.

#ICT #Legal #manufacturing #sustainability

Link naar reactie
  • 0

De btw geldt per land. Aangezien je schrijft "o.a. Australië" neem ik aan dat je in meerdere landen producten hebt gekocht? In sommige landen (waaronder de US of A) kennen ze geen btw. Wel een vergelijkbaar systeem, maar dan valt er sowieso niks terug te vragen.

Australie kent (zo vertelde Google mij) wel een vergelijkbaar systeem als de Europese btw (met teruggaves), maar of je daar ook vanuit het buitenland rechten op kan doen gelden, en welke stukken je daarvoor in je bezit moet hebben, dat zou ik je niet kunnen vertellen.

Gaat het om een serieus bedrag?

Op 20 juli 2016 ontvingen wij het trieste bericht dat Marcel is overleden.

Marcel was een meer dan gewaardeerd deelnemer aan ons forum ! We zullen hem missen!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar