• 0

Kiezen van een hosting provider

Goedenavond,

 

Ik zal vast niet de eerste zijn met deze vraag aangezien ik hem al vaker voorbij hem zien komen. Toch zou ik graag meningen willen van andere.

 

Al enige tijd overweeg ik samen met een vriend een eigen bedrijfje te starten. Ondanks de economische crisis hebben we er toch voor gekozen langzaam een begin te maken. Tegenwoordig is het belangrijk om een visitekaartje te hebben in de vorm van een website. Wij willen ook een eigen website op gaan zetten maar hebben beide totaal geen verstand van hosting. Waar moeten we op letten en wat is duur en wat is misschien wel te goedkoop. Wij hebben geen idee! Nu hebben wij al wat gezocht op Google en zijn website tegen het lijf gelopen waar je wel wat wijzer wordt. Bij webhosters.nl staan veel ervaringen van klanten en bij host-reviews.nl wat algemene informatie en vergelijkingen. Toch worden wij hier niet veel wijzer van want het zegt ons allemaal vrij weinig.

 

Zijn er hier mensen die al jaren lang bij een hosting aanbieder zitten, nog steeds tevreden zijn, weinig klachten hebben en nog jaren lang klant blijven?

 

Wij zouden het erg op prijs stellen als je dit met ons deelt, zodat ook wij straks probleemloos onze website kunnen hosten.

 

Groeten,

 

Marcel

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Beste Marcel33,

 

welkom op ondernemersforum Higherlevel.nl. Als je een eenvoudige website wilt laten hosten die als visitekaartje moet dienen, dan kun je volgens mij bij veel grote en kleinere partijen goed uit zijn.

 

Hebben jullie zelf de kennis in huis om een website te bouwen en beheren, of zou het een optie zijn om de verantwoordelijkheid voor jullie website ontwikkeling en hosting bij een bouwer neer te leggen?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Goedenavond Highio,

 

Bedankt voor de snelle reactie. Die had ik niet meer verwacht op een vrijdagavond.

 

De bedoeling is een website waar eigenlijk op staat wat wij doen en wie wij zijn. In de loop der tijd willen we dit natuurlijk uitbreiden met recencies van klanten en dergelijke.

 

De kennis is er wel maar om nu te zeggen dat we professionele website bouwers zijn is overdreven. Wij hebben beide al enige ervaring met wordpress. De basics zal maar zeggen. Dit zou voldoende moeten zijn voor een website die wij willen toch?

 

Maar jij zegt dat een grote of kleine partij niet veel uit maakt aangezien het geen "grote" website gaat worden? Hoe zit dat dan met de pakketten enzo? Er zit zoveel verschil in de prijzen en wat je ervoor krijgt... Heb Versio bijvoorbeeld al vaak voorbij zien komen maar die bieden hosting aan voor €0,50 per maand! Hetgeen wat je ervoor krijgt is vaker nog meer dan bedrijven waar je €4,50 betaald... Wekt bij ons wat wantrouwen op zeg maar... Vandaar dat we hier en daar rondvragen naar ervaringen...

 

Groeten

 

Marcel

Link naar reactie
  • 0
Heb Versio bijvoorbeeld al vaak voorbij zien komen maar die bieden hosting aan voor €0,50 per maand! Hetgeen wat je ervoor krijgt is vaker nog meer dan bedrijven waar je €4,50 betaald..

 

Even serieus - maak je een topic aan om advies te krijgen over dit soort bedragen?

 

Edit: zelf goede ervaringen met oxilion, sohosted en 86id - gewoon kleinste pakketje kiezen en verder niet omkijken.

Link naar reactie
  • 0

@Marcel: ik heb goede ervaringen met zowel de low-budget-hoster Versio als met de wat duurdere kwaliteit-hoster CloudVPS. Voor beiden is wat te zeggen, maar alle waar naar z'n geld, dus weet wat je kan verwachten. Het verschil zoals ik dat heb ervaren zit vooral in de uptime en in de service tijdens probleemsituaties. Daarnaast heb ik ook een nare ervaring met een low-budget co-locator. Google voor horror-verhalen maar naar Red Unix.

 

Wanneer je net begint, klanten niet van je afhankelijk zijn, er maar af en toe bezoekers op je website zijn en je evt. uitval kunt permitteren, dan kun je goedkoop beginnen. Een goede hoster heeft ook oplossingen om mee te schalen bij groei.

 

Mijn belangrijkste tips: Zorg dat je de hosting makkelijk kunt verhuizen in geval van nood. Maak externe backups. Controleer dat ze werken en test je exit-scenario. Zelf heb ik bewust gekozen om m'n domeinnamen en dns bij een andere provider te hosten dan de websites. Ik heb daarvoor gekozen voor TransIP. Niet de goedkoopste, maar in de afgelopen tien jaar nooit problemen mee gehad.

Link naar reactie
  • 0

ispgids.com is ook een goede review site. Naar mijn mening een van de betere en je kunt er gemakkelijk zoeken mbt je wensen.

 

Als je geen kennis van hosting hebt, dan kun je beter voor een webhostingpakket gaan. Bij een eigen server of vps ben je zelf verantwoordelijk voor oa software updates, beveiliging ed tenzij je een managed server afneemt.

Link naar reactie
  • 0

Kijk niet teveel naar reviewsites als ispgids.com. Providers betalen klanten om daar reacties achter te laten. Positieve dan wel te verstaan.

Zoek ook per provider even op internet naar klachten. Van Versio zijn vele pagina's klachten. Moet wel zeggen dat ik er zelf weinig last heb, maar er zijn betere, geen goedkopere. Mijn betere website heb ik wel bij een betere/meer betrouwbare hoster staan.

 

Voor een kleine website heb je vaak aan het kleinste pakket wel genoeg. Kijk echter ook wat je met je mail gaat doen. Als je die op de server bewaart dan neemt dat al heel snel meer ruimte in beslag dan je website.

Link naar reactie
  • 0

Kijk met deze informatie kan ik wat:)

 

@mmint

 

Jij zit nu dus al 10 jaar bij Transip zonder slechter ervaringen? Mag ik vragen wat voor een soort hosting je dan hebt afgesloten bij Transip?

 

@ Mario

 

VPS had ik al informatie over gevonden en dat sluiten we sowieso al uit. Het wordt een shared hosting pakket, alleen nu nog een goede hosting provider...

 

@DaMedia

 

Ik neem uit je reactie op dat je bij Versio zit. Wat voor een hosting pakket heb jij afgesloten bij Versio?

 

Groeten

 

Marcel

Link naar reactie
  • 0

Bij TransIP maak ik alleen gebruik van de domeinnaamregistratie en de nameservers. De enkele keer dat ik service nodig had was deze uitstekend. Wellicht is dat onderdeel ook minder storingsgevoelig dan webhosting. Voor webhosting zit ik bij CloudVPS en Versio waarbij ik de laatste gebruik voor de minder bedrijfscritische websites en experimenten. Ik weet dat TransIP tegenwoordig ook webhosting verzorgd, maar daar heb ik bij hun geen ervaring mee.

 

Voor een VPS heb je, zo als Mario ook al schrijft, wel meer kennis nodig dan louter webhosting. Wil je managed VPS of server hosting, dan heb je zelf minder kennis nodig, maar betaal je meer. Heb je geen benul van server-beheer, veiligheid, updates en dergelijke, dan kun je dat misschien beter uitbesteden.

 

Shared webhosting is qua kennis een goede keuze, maar is minder stabiel omdat je met andere klanten een server deelt. Jij hebt geen controle over die andere klanten en zelfs de meest lullige website wordt al snel bezocht door allerlei hackers, botnets en spiders. Dan is het wel zaak dat je zowel de capaciteit als de veiligheid goed op orde hebt. Je kunt dus ook kiezen voor een managed VPS. Is iets duurder, maar wel stabieler. Neem je er een controle paneel zoals DirectAdmin bij, dan kun je veel zelf doen zonder teveel technische kennis. Ga je toch voor shared hosting, kijk dan uit voor low-budget oversellers.

 

Nb. wil je wat meer de diepte in: kijk dan ook eens op WHT.nl, een verzamelplaats voor webhosters.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb bij diverse providers resellerpakketten. Bij Versio alleen voor de minder belangrijke websites omdat ze toch regelmatig storingen hebben van een paar minuten. Voor domeinregistraties zijn ze erg goedkoop. Transip is volgens mij duur als je wilt verlengen na het eerste jaar, daar moet je even goed naar kijken bij de diverse providers.

Link naar reactie
  • 0

Beste Marcel,

 

De beste provider is ook een beetje afhankelijk van de website die je wilt gaan bouwen. Voor Wordpress sites met fink wat inhoud scoort de ene provider een stuk beter dan de andere. En je website moet natuurlijk wel snel laden, anders klikken je potentiele klanten weer weg.

Google webhosting ervaringen en je komt een heel eind.

 

Succes met de nieuwe onderneming

 

Met vr. gr.

 

Ron

Link naar reactie
  • 0

Voor een zakelijke website zou ik echt versio afraden, die ligt er per dag altijd minimaal minuten uit. Om de prijs zo laag te houden draaien ze tot wel 2000 websites op één server. En idd de positieve reactie op ispgids zijn vrijwel allemaal betaald in de vorm van gratis hosting pakketjes of upgrades.

 

50 cent per maand kan gewoon niet, een server kost geld en de connectie met het "internet" kost geld. Als je niet veel klanten per server erop wilt zitten kan dat gewoon nooit voor een paar cent. Als je uitgaat van ongeveer 100 euro per jaar dan heb je meestal wel een ok pakketje. Goedkoop is vrijwel altijd duurkoop, wat als net die grote klant naar je op zoek is en de website ligt eruit? Gerede kans dat hij denkt dat je niet meer bestaat en op zoek gaat naar een ander.

logo & grafisch design

Link naar reactie
  • 0

Iedereen hartelijk dank voor alle reacties! Hier kan kan ik echt wat mee.

 

Aangezien ik hier al een aantal negatieve berichten hoor over Versio gaat dat hem niet worden.

Heb even bij Transip op de website gekeken en wat ervaringen gelezen van andere klanten. Ziet er veelbelovend uit maar dat moet in de praktijk nog maar uitwijzen.

 

Argeweb geeft mij ook een goede indruk dus ik denk dat het Transip of Argeweb gaat worden:)

 

@Koos

 

Hoe weet ik wanneer ik een domeinnaam registreer hij ook daadwerkelijk van mij is en ik hem bij wijze van niet "huur"?

Link naar reactie
  • 0

Ik had ooit domeinnaam bij argeweb geregistreerd en kon hem later makkelijk verhuizen (heb uiteindelijk alle domeinnamen naar intention.nl verhuisd omdat die goedkoper is en het makkelijk is als je alle domeinnamen vanaf 1 site kan beheren).

Ik snap wel dat je de topic start, er is zoveel keus maar je wil wel goede kiezen, hoe weet je dan of het goed is.

Ik zou opletten wat ze zoal aanbieden qua wordpress, ik heb er zelf geen ervaring mee maar volgens mij kun je bij sommige hosting providers heel makkelijk versies updaten.

Zelf zit ik bij http://www.cloudvps.nl/ en dat bevalt prima, maar ik wil vps zodat je server helemaal zelf kan configueren wat software (linux, apache, mysql) betreft, dat is bij jouw geval niet nodig. Je zou wel kunnen kijken wat voor kant en klare oplossingen ze bieden voor wordpress, ik weet van 'n kennis dat je het daar heel makkelijk kan configureren enzo.

Link naar reactie
  • 0
-1 : het gaat hem niet om de prijzen / waar het het goedkoopst is, het gaat hoe je een betrouwbare kan vinden. En ook bij duurdere kan het soms slecht geregeld zijn.

 

En als dat zo blijkt te zijn ben je 5 euro kwijt en ga je naar een ander... ;)

 

Edit: ter verduideljiking - onderzoek naar kwaliteit van hostingpartijen kan heel nuttig zijn, maar als het om dit soort marginale dingen gaat kun je je tijd misschien beter besteden.

Link naar reactie
  • 0

-1 : het gaat hem niet om de prijzen / waar het het goedkoopst is, het gaat hoe je een betrouwbare kan vinden. En ook bij duurdere kan het soms slecht geregeld zijn.

 

En hoe weet je nu welke hoster betrouwbaar is? Niet door jou onsamenhangend verhaaltje (zoals de meeste reviews ). Argeweb, Intention, Cloudsyps… ja? Waarom zijn ze betrouwbaar?

 

het gaat hoe je een betrouwbare kan vinden

 

Vertel dan even hoe je een betrouwbare kan vinden, hoe doe je dat dan?

 

Christine slaat (zoals vaker) de spijker op de kop! En buiten dat, de goed aangeschreven en betrouwbare hoster van twee jaar geleden kan hedendaags compleet de plank misslaan in zijn dienstverlening, voorbeelden te over.

Link naar reactie
  • 0

Vanuit ondernemersperspectief blijkt dit een weinig interessante vraag. Misschien is het verstandig om deze aan Wordpress gebruikers te stellen? Stabiliteit (voorgeinstalleerde versie?) en enige support (bijvoorbeeld e-mailaccounts) zijn denk ik wensen tegen een scherpe prijs. Huidige hosting partij doet TS kennelijk twijfelen.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

...

Vertel dan even hoe je een betrouwbare kan vinden, hoe doe je dat dan?

 

Christine slaat (zoals vaker) de spijker op de kop! En buiten dat, de goed aangeschreven en betrouwbare hoster van twee jaar geleden kan hedendaags compleet de plank misslaan in zijn dienstverlening, voorbeelden te over.

Door rond te vragen aan kennissen welke zij gebruiken, en als ze er tevreden mee zijn kijken of het ook in je eigen geval nuttig is. Vandaar dat ik me kan voorstellen dat iemand hier een topic over wil starten.

@Peter: de betaalde abonnementskosten zou ik me niet druk om maken, maar als mijn site plat ligt loop ik bestellingen mis. Nu zal het bij topicstarter wellicht minder erg zijn als het ff plat ligt.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 182 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.