BBrandBrand Geplaatst: 9 november 2013 BBrandBrand 2 0 Geplaatst: 9 november 2013 Hallo Mijn naam is Maarten, en ik heb een kledingmerk. mijn kledingmerk heeft meer dan 10.000 stuks in een jaar verkocht via het internet en het blijft op dat niveau, ik wil grotere stappen zetten en weet niet hoe en wat. met winkels praten, maar weet niet hoe ik moet beginnen en waar. Heeft iemand advies? het is een best populair merk en wil hier meer mee doen bedankt alvast! gr [titel verduidelijkt - mod] Link naar reactie
0 Annedien Hoen Geplaatst: 9 november 2013 Annedien Hoen 3,2k 1 287 Geplaatst: 9 november 2013 Het is super als je 'proof of concept' hebt en dus al aardig wat omzet draait online. Eerst een paar vragen: Is het een helemaal uitontwikkeld merk, d.w.z. heb je eigen labels, designers enz. of heb je bv een merk t-shirt dat standaard shirts gebruikt en bedrukt met bepaalde prints? Wat is het verschil als je in een fysieke winkel komt te hangen/liggen met deze kleding - weet je nu bijvoorbeeld heel goed een bepaalde niche te bereiken door de plekken waar je adverteert online? Of heb je een sterk samenhangende community die nu vooral je spullen koopt? (Gothic kleding bv) Vertel er eens wat meer over dus ;) Link naar reactie
0 TwaBla Geplaatst: 9 november 2013 TwaBla 22,7k 6 1426 Geplaatst: 9 november 2013 Al gepraat met je toeleveranciers? Hiep hiep hoera: honderd jaar A4 (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie) Link naar reactie
0 Gast Geplaatst: 9 november 2013 Gast Geplaatst: 9 november 2013 Beste BBrandBrand, Benader een bedrijf dat gespecialisseerd is in product en corporate branding. Wellicht kunnen zij je op weg helpen. Heel veel inspirerende informatie hierover is ook te vinden op de Amerikaanse site HTSACC. (http://www.howtostartaclothingcompany.com/) Wat misschien ook een idee is om je merk aan te bieden bij B2B markt platforms die het voor je kunnen distribueren in de Europese markt. Met vr. gr. Ron Link naar reactie
0 BBrandBrand Geplaatst: 9 november 2013 Auteur BBrandBrand 2 0 Geplaatst: 9 november 2013 Het is allemaal via Spreadshirt, zij doen de distributie en de opdruk dus geen oneindige mogelijkheden. 10.000 stuks is niet weinig en ik zie dat dit iets heel groots kan worden dagelijks verkoop ik ongeveer 10/15 kledingstukken en het is echt een grote hype onder de jongeren. ik wil hier verder in gaan, en ik wil het in de winkels krijgen om het nog een groter bereik te geven. ook wil ik verder gaan dan alleen de opdruk, dus ook de zakken naaien etc etc etc. alleen ik kom er echt niet uit in mijn eentje alvast bedankt voor jullie hulp Link naar reactie
1 TwaBla Geplaatst: 9 november 2013 TwaBla 22,7k 6 1426 Geplaatst: 9 november 2013 Het is allemaal via Spreadshirt, zij doen de distributie en de opdruk, dus geen oneindige mogelijkheden. Toch wel. Als je het proces van Spreadshirt (ouwe bekende) bestudeert, zie je dat de kosten per eenheid erg hoog zijn. Dat is te doen bij 10 t-shirts, maar als je volume gaat draaien valt er veel te verdienen door zelf productie, opslag en distributie ter hand te nemen. Als je tenminste het idee hebt dat het niet een toevallige verkooppiek is (10.000 zwarte pietenshirts bijvoorbeeld). Je zal even moeten nadenken over de oorzaak van die snelle vraag. Is het de stijl, het ontwerp, een naam - en hoe makkelijk is dat te kopiëren? Is het lokaal of wereldwijd? Kan je dat voortzetten e/o uitbreiden naar andere basics e/o accessoires? Zit er met andere woorden een enigszins duurzaam element in? Als je vanuit je eigen kracht een idee hebt gevormd, kun je gaan rekenen. Probleem is dan dat alles met alles samenhangt. Om uit te vinden wat je kosten zijn, zul je met toeleveranciers moeten praten. Tal van varianten mogelijk, ook afhankelijk van de servicelevels. Hoe meer je uitbesteedt, hoe minder je verdient aan inkoop of verkoop. Maar een container t-shirts via Li & Fung kost niet zoveel. Om uit te vinden wat je verkoopkansen zijn, moet je met groothandels of retailers praten. Bedenk ook dat groei niet perse meer verdiensten betekent. Een t-shirt past (goed gevouwen) door de brievenbus, dus er valt best wat voor te zeggen om juist niet met groot/detailhandel samen te werken. Regel je eigen inkoop, zeefdruk in volumes, verpak op brievenbusformaat en besteedt fulfilment uit. Bij een volume van 1 miljoen ben je beter in staat om te onderhandelen. Dat laatste met een knipoog. ;) Hiep hiep hoera: honderd jaar A4 (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie) Link naar reactie
BBrandBrand
BBrandBrand
Hallo
Mijn naam is Maarten, en ik heb een kledingmerk.
mijn kledingmerk heeft meer dan 10.000 stuks in een jaar verkocht via het internet
en het blijft op dat niveau, ik wil grotere stappen zetten en weet niet hoe en wat.
met winkels praten, maar weet niet hoe ik moet beginnen en waar.
Heeft iemand advies? het is een best populair merk en wil hier meer mee doen
bedankt alvast!
gr
[titel verduidelijkt - mod]
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag