• 0

Betalen via particuliere bon

Sorry voor de onduidelijke titel, maar weet niet hoe ik het anders kort kan omschrijven.

 

Ik heb een harde schijf voor een bedrijf gekocht met m'n prive rekening. Bon erbij en aan dat bedrijf gegeven. Mag dat bedrijf me nu op de prive rekening betalen en die bon als investering aftrekken van de belasting (en de BTW)?

 

Groetjes Dirk Jan

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Jij bent ondernemer? Je koopt een harde schijf voor een opdrachtgever (bedrijf) en voorziet die levering van een nota? Jij verrekent BTW (verkoop minus inkoop)?

 

Of verkoop je als particulier hardware aan bedrijven? Wat is jouw rol in deze opzet nou eigenlijk?

 

Bedankt voor je reactie.

 

Voor een familielid heb ik die HD gekocht, ze wil het op de zaak aanschaffen, dus vroeg me de bon. Ik heb zelf met een prive rekening betaald (ja ben ondernemer). Heeft ze genoeg aan de bon die ik heb gekregen? (ze betaalt mij op m'n prive rekening en stopt de bon in haar boekhouding)

Link naar reactie
  • 0

Het komt er dus op neer dat jij voor haar de HDD hebt gekocht en haar de bon geeft.

Tja, in zo'n geval zou ik inderdaad de bon in m'n administratie stoppen met als boeking een betaling vanuit privé. Die bon is vast niet op naam gesteld en van recente datum, waardoor het administratief hetzelfde lijkt als wanneer ze zelf die HDD had gekocht en vanuit privé betaald. De BTW zou ik dan ook gewoon als voorbelasting opgeven, maar dan moet eea. wel administratief te verantwoorden zijn. Het moet dan dus niet gaan om een tweedehandsverkoop.

 

Of het formeel uitmaakt dat jij voor haar die HDD hebt gekocht durf ik eigenlijk niet te zeggen. Misschien dat webcare van de belastingdienst of een fiscalist hier kan vermelden hoe het precies zit?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 219 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.