• 0

Schulden en b.v. Starten, beslaglegging op aandelen?

Hoi,

Ik zit een beetje in een rare situatie. Ik heb een boel schulden overgehouden van een vorige onderneming 2 jaar geleden. (100.000) Ik ben later in een situatie terecht gekomen dat ik niet de mogelijkheid had om te werken en zo ook niet mijn schulden kon af betalen.

Nu heb ik een kans gekregen om een nieuwe onderneming te starten. Ik heb een investeerder gevonden en ik ga de onderneming draaien. 50/50.

Ik weet alleen niet hoe het zit met mijn oude schuldeisers. Hetgeen wat ik ga overnemen is een b.v. Maar kunnen mijn oude schuldeisers beslag leggen op de aandelen? En hoe komen ze erachter dat ik een nieuwe onderneming heb?

Mijn plan is om wat geld te sparen en ze daarna af te kopen mits te tijd daarvoor is.

Graag ontvang ik wat advies hierover.

Bedankt

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

• 0

Dag Joost

Heb je in de WSNP gezeten of hebben de schuldeisers besloten niets meer te doen omdat succes op incasso toch nul is of lijkt?

Als de schulden nog actief zijn of herleven na opheffing faillissement dan zijn jouw aandelen zeker vatbaar voor beslag.

KvK houdt netjes bij wie waar onderneemt en anders is de tamtam natuurlijk ook een geducht middel om iemand al dan niet per ongeluk te vinden.

Succes

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

• 0

Hoi, nee heb niet in de schuldsanering gezeten. En wat is de tamtam? Af en toe krijg ik nog wel eens telefoontjes met de vraag wanneer ik ga betalen.

Ik neem aan dat ze niet gelijk beslag leggen op de inboedel want dan zou ik natuurlijk weer in het zelfde verhaal zitten door niet meer te kunnen verdiennen dus ook niet te kunnen terugbetalen? Of heb ik ongelijk?

Wat kan ik het beste doen in deze situatie?

• 0

Dag Joost

Heb je in de WSNP gezeten of hebben de schuldeisers besloten niets meer te doen omdat succes op incasso toch nul is of lijkt?

Als de schulden nog actief zijn of herleven na opheffing faillissement dan zijn jouw aandelen zeker vatbaar voor beslag.

KvK houdt netjes bij wie waar onderneemt en anders is de tamtam natuurlijk ook een geducht middel om iemand al dan niet per ongeluk te vinden.

Succes

Joost

Hoi, nee heb niet in de schuldsanering gezeten. En wat is de tamtam? Af en toe krijg ik nog wel eens telefoontjes met de vraag wanneer ik ga betalen.

Ik neem aan dat ze niet gelijk beslag leggen op de inboedel want dan zou ik natuurlijk weer in het zelfde verhaal zitten door niet meer te kunnen verdiennen dus ook niet te kunnen terugbetalen? Of heb ik ongelijk?

Wat kan ik het beste doen in deze situatie?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar