• 0

Beeindiging huurcontract, ons pand helemaal gestript

Ik heb mijn pand 5 jaar verhuurd aan een ondernemer en hij had mijn pand zodanig verbouwd (heb hiervoor geen schriftelijke toestemming gegeven maar vond het prima) Toen hij het pand kreeg was er gewoon gas, water en licht aanwezig, evenals een toilet en keuken.

Nu heb ik het pand gecontroleerd en blijkt dat mijn hele pand gestript is. Dat wil zeggen dat het alle electriciteitsdraden en stopcontacten zijn verwijderd, gasleidingen zijn niet afgedopt en doorgezaagd en geen water.

Ook is het toilet zodanig gesloopt dat toilet vervangen moet worden evenals de keuken die er half uit gesloopt is.

Ik word dus enorm op kosten nu gejaagd om overige nog te verwijderen/af te voeren en moet electriciteitsleidingen allemaal opnieuw aanleggen evenals gas en waterleidingen.

Nu had ik vandaag nieuwe kandidaat-huurders maar kan mijn pand niet in deze staat verhuren (zonder gas, water en licht)

Heb wel van alles fotos gemaakt maar de ex-huurder is ervan door gegaan en heeft de sleutel bij de buurman gedumpt.

Wat kan ik hier aan doen?

 

Alvast bedankt!

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Er staan 4 relevante punten in het huurcontract

 

1. De algemene bepalingen huurovereenkomst Bedrijfsruimte zijn van toepassing en de overeenkomst verplicht partijen tot naleving van de wet met betrekking tot huur en verhuur van bedrijfsruimten.

 

2. De verhuurder op geen enkele wijze aansprakelijk is in geval van verlies, schade, letsel, inbraak en/of diefstal

 

3. De huurder zich verplicht tot een goed huisvader zorg te dragen voor alle roerende en onroerende goederen. Hieronder wordt o.a verstaan dat de huurder, huisgenoten, of anderen voor wie hij verantwoordelijk is geen beschadigingen, vervuiling, onnodige slijtage en/of belasting toe brent aan inventaris en op alle aanwezige roerende-en onroerende goederen. Tevens verplicht de huurder zich geen overlast en/of hinder in de ruimste zin van het woord, te veroorzaken aan de omgeving.

 

4. Wijzigingen op deze overeenkomst slechts van kracht zullen zijn, indien zij schriftelijk tussen verhuurder en huurder zijn overeengekomen.

 

Nee, per mail heb ik geen schriftelijke toestemming gegeven voor een verbouwing, dit is in mondeling overleg gegaan.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik was wel op de hoogte v an de verbouwing en vond dat ook prima. Maar dat wil nog niet zeggen dat ik een pand terugkrijg waar de toilet moedwillig is stuk gemaakt, en niet meer beschik over gas, water en licht omdat ze alle stopkontakten en lichtknoppen eraf hebben gehaald, en leidingen met bruut geweld zijn doorgeknipt, afgezaagd, niet afgedopt. Is niet normaal dat je een halve keuken eruit sloopt en de rest laat hangen. Idem dito met systeem plafond. Volgens mij is het niet normaal als je een pand achterlaat die onverhuurbaar is. Ook al heeft iemand iets verbouwd zou het zo moeten zijn dat hij het pand op een nette manier achterlaat zonder schade lijkt mij.

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Lijkt mij ook. ;)

 

Het was niet een oude vennoot of een voormalig partner die een aanspraak maakte op het mede-eigendom van het pand? Gewoon een verhuurder-huurder relatie zonder bijkomstigheden?

 

Je kan 'm\'r nog vinden?

 

Leidt dit niet gewoon tot een directe claim voor herstel van de schade en vergoeding van huurderving?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Klinkt erg zorgwekkend en absoluut niet normaal nee.

 

Kan je de persoon in kwestie nog nog vinden?

Was er een borg?

 

Denk dat je de boel toch onder handen moet (laten) nemen, zodat je het in elk geval weer snel kan verhuren.

Bonnen goed bewaren en verhalen bij de vorige huurder.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb mijn pand 5 jaar verhuurd aan een ondernemer en hij had mijn pand zodanig verbouwd (heb hiervoor geen schriftelijke toestemming gegeven maar vond het prima) Toen hij het pand kreeg was er gewoon gas, water en licht aanwezig, evenals een toilet en keuken.

Nu heb ik het pand gecontroleerd en blijkt dat mijn hele pand gestript is. Dat wil zeggen dat het alle electriciteitsdraden en stopcontacten zijn verwijderd, gasleidingen zijn niet afgedopt en doorgezaagd en geen water.

Ook is het toilet zodanig gesloopt dat toilet vervangen moet worden evenals de keuken die er half uit gesloopt is.

Ik word dus enorm op kosten nu gejaagd om overige nog te verwijderen/af te voeren en moet electriciteitsleidingen allemaal opnieuw aanleggen evenals gas en waterleidingen.

Nu had ik vandaag nieuwe kandidaat-huurders maar kan mijn pand niet in deze staat verhuren (zonder gas, water en licht)

Heb wel van alles fotos gemaakt maar de ex-huurder is ervan door gegaan en heeft de sleutel bij de buurman gedumpt.

Wat kan ik hier aan doen?

 

Alvast bedankt!

 

 

Heb je foto's van hoe de huurder het pand heeft betrokken.

Zijn er opleverrapporten van hoe het destijds is verhuurd.

Ben je er zelf ooit tussentijds geweest.

Is de huur schriftelijk opgezegd en is er een afspraak gemaakt om het pand vervolgens op te leveren?

 

Is het zeker dat er maar 1 sleutel was?

Hoe lang heeft het pand leeggestaan tussen het dumpen van de sleutel bij de buurman en nadat jij erin kwam.

 

Zomaar wat vragen die opborrelen.

:)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 186 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.