charicanger6 Geplaatst: 13 november 2013 charicanger6 12 0 Geplaatst: 13 november 2013 ik ga een nagelstudio beginnen aan huis nu is het zo dat ik ook 2 personen ga aannemen om bij me te werken waar ik graag hulp bij kan gebruiken is het volgende om een goede contract te maken met alles erin wat erin hoort ik heb aangeschaft logisal salaris admmministratie hoe zit het met pensioen, werknemer verzekering,vakantiegeld vervoer voor wie is dat de kosten cao ik wil dit goed aan pakken [titel aangepast - mod] Link naar reactie
0 Norbert Bakker Geplaatst: 13 november 2013 Norbert Bakker Moderator 18,1k 35 2012 Geplaatst: 13 november 2013 hoe zit het met pensioen, werknemer verzekering,vakantiegeld vervoer voor wie is dat de kosten cao [*]CAO: niet van toepassing op nagelstudio's [*]pensioen: arbeidsvoorwaardelijke toezegging. Doe in ieder geval nog géén çoncrete toezeggingen voordat je daadwerkelijk iets geregeld hebt. Schakel hiervoor een pensioenspecialist in. Vraag je ook af of je dit wel direct bij aanvang wilt gaan regelen; verplicht is dat zeker niet. Overweeg wel om het WGA gat voor het personeel te verzekeren [*]werknemer verzekering: wat/welke bedoel je? Zorg voor bedrijfsaansprakelijkheidddekking met werkgeversaansprakelijkheid en zorgplicht en laat je informeren over loondoorbetaling bij ziekte en verplichtingen Arbobesluit en Wet Poortwachter. [*]vakantiegeld: geen CAO, dus zelf te bepalen arbeidsvoorwaardelijke toezegging. Meest gebruikelijk is 8% van het bruto salaris per maand, jaarlijks uit te keren in mei [*]vergoeding vervoer: geen CAO, dus zelf te bepalen arbeidsvoorwaardelijke toezegging, meest gebruikelijk is vergoeding daadwerkelijke kosten ov of onbelaste kilometervergoeding 19 ct/km ik wil dit goed aan pakken Mooi streven. Vraag je dan wel af of je dit wel allemaal zelf moet willen doen. Salarisadministratie en opstellen eerste arbeidsovereenkomsten zou ik bij voorkeur overlaten aan specialisten; daarvoor is de materie te complex en de kans op fouten maken te groot. Raadpleeg voor pensioen en verzekeringszaken een zakelijke adviseur met kennis van jouw markt Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven. Vragen of offertes? → Contact Link naar reactie
0 Bas kilompo Geplaatst: 13 november 2013 Bas kilompo 63 4 Geplaatst: 13 november 2013 Wellicht kun je ook de mogelijkheid bekijken om iemand aan te nemen via een Payroll bedrijf. Die nemen alles voor je uit handen en je hebt het risico dan ook niet. Later kun je altijd de mensen nog zelf in loondienst nemen. http://www.artikelpromo.nl - Artikelen plaatsen Link naar reactie
1 jeroentb Geplaatst: 13 november 2013 jeroentb 60 20 Geplaatst: 13 november 2013 Als pensioenspecialist wil ik je waarschuwen voor het doen van een pensioentoezegging aan je personeel. Dat is zeker geen vrijblijvende keuze. Als je eenmaal pensioen toezegt aan je personeel, zit je ook echt aan die toezegging vast. Als je al nadenkt over het doen van een pensioentoezegging, bespreek dan eerst met je mensen of ze er wel echt behoefte aan hebben. Wellicht zitten jouw mensen (dames?, parttimers? met partners die fulltime werken?) wel helemaal niet te wachten op een beetje pensioen en hebben ze liever een andere arbeidsvoorwaarde. Nog wel 1 waarschuwing: Zeg NOOIT pensioen toe aan slechts een gedeelte van je personeel. Als je twee mensen aan neemt en 1 wil er wel pensioen en de andere niet, geef ze dan ofwel geen van beide een pensioenregeling ofwel allebei. Onderscheid maken in het doen van pensioentoezeggingen is bijzonder gevaarlijk. Link naar reactie
0 Hans van den Bergh Geplaatst: 13 november 2013 Hans van den Bergh Moderator 10,5k 18 1157 Geplaatst: 13 november 2013 Bovenal moet je beseffen dat je met het aannemen van personeel een juridische verbintenis aangaat, met alle verplichtingen en consequenties van dien. Eerst via payrolling gaan werken, zou - althans voorlopig - weleens de beste optie voor jou kunnen zijn. Succes en groet, Hans Succes & Groet, Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc HL-Deelnemer en -Moderator I Innovatie Strateeg I Design Thinker I Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE! Link naar reactie
0 Hans van Dongen Geplaatst: 13 november 2013 Hans van Dongen 203 27 Geplaatst: 13 november 2013 Hallo C, Het in dienst nemen van werknemers (de bekende term "arbeidsovereenkomst") vergt het nodige voorbereidings-/uitzoekwerk. Het daarmee werkgever-worden en vervolgens zijn, vergt dat ook. Op mijn website (zie aldaar onder "mijn 1e werknemer") is een belangrijk aantal aandachtspunten vermeld. Juist omdat dit alles zo ingewikkeld lijkt (en soms ook is), wijzen mijn HL-voorgangers terecht op de mogelijkheid om nog eerst even de zaken aan te kijken via het inlenen van werknemers. Dat kan via de de uitzendconstructie maar ook via de payroll-constructie. Deze laatste constructie staat de laatste tijd echter in een negatief licht als het gaat om de meest vergaande vorm van payrollen: het werkgeverschap ligt bij het payrollbedrijf. Onder het kopje "payrollen" kan van de in de loop van de laatste jaren gerezen grote risico's van payrollen vernomen worden. Als er een inleenkeuze voor u is, adviseer ik voor de uitzendconstructie te gaan, eerder dan voor de payrollconstructie. Welke inleenconstructie ook, zorg voor de controle van het bewuste inleenbedrijf via de KvK-inschrijving (www.kvk.nl/waadi)en de NEN-normering (www.normeringarbeid.nl). Sterkte in de overwegingen: eigen personeel of toch inlenen? Groeten vanuit een zowaar zonnig Utrecht, Hans/13-11-2013 Hans van Dongen Steunpunt Arbeidszaken - Arbeidsjuridische kwesties in het Nederlandse bedrijfsleven. Link naar reactie
0 payrollhouse b.v. Geplaatst: 14 november 2013 payrollhouse b.v. 1 0 Geplaatst: 14 november 2013 Goedemiddag, Het lijkt mij het meest raadzame voor jou, gezien de start van je onderneming om niet direct medewerkers in dienst te nemen. Dit ook gezien de veranderingen welke medio 2014 van kracht zullen zijn t.a.v. de modernisering ziekte wet (wat hoge kosten met zich mee brengt) en de overige risico's, hoge kosten en aansprakelijkheden welke je loopt als werkgever. In tegenstelling tot mijn bovenbuurman in dit forum, zou ik je toch adviseren om gebruik te maken van de mogelijkheid om het juridisch werkgeverschap onder te brengen bij een Payrollbedrijf. Wel ben ik het eens met het feit dat je goed moet opletten met wie en welk bureau je hierin zaken gaat doen. Binnen onze branche kennen we twee grote CAO organisatie, de ABU, welke algemeen binden is verklaard en NBBU, een gerenommeerd bureau is dan ook aangesloten bij één van deze twee en volgt het betreffende CAO. De Gecertificeerde/aangesloten ondernemingen worden periodiek gecontroleerd op het toepassen en hanteren van de wet en regelgeving binnen de deze branche, het nakomen van verplichtingen t.a.v. belastingzaken. Binnen onze branche kennen we de keten aansprakelijkheid, wat kort inhoud dat wanneer de payroll- en/of uitzendorganisatie zich niet houdt aan haar betalingsverplichtingen de opdrachtgever ten allen tijde aansprakelijk is. Mod edit, acquisitie tekst verwijderd Heel veel succes! Groeten, Willeke (Mod edit, bedrijfsnaam verwijderd) PayrollHouse bv (NBBU gecertificeerd) verzorgt Payrolling voor ondernemers in diverse branches. Daarnaast bieden we backoffice ondersteuning aan (startende) uitzendbureaus, op het gebied van urenverwerking, verloning, aangiftes en advies omtrent de wet en regelgeving binnen deze branche en choaching Link naar reactie
0 Norbert Bakker Geplaatst: 14 november 2013 Norbert Bakker Moderator 18,1k 35 2012 Geplaatst: 14 november 2013 Dit ook gezien de veranderingen welke medio 2014 van kracht zullen zijn t.a.v. de modernisering ziekte wet Medio 2014? Bij mijn weten gaat de wetswijziging in per 01-01-2014. (wat hoge kosten met zich mee brengt) Voor kleine werkgevers onder een loonsom van € 300.000,-? Ik durt te stellen dat de meerkosten voor een payrollbedrijf met een loonsom van meer dan € 300.000,- groter worden dan voor de kleine werkgever zelf. Kosten die het payrollbedrijf uiteraard doorbelast aan de contractant, wellicht zelfs nog met een opslag. Kortom: ik zie in dit geval niet in hoe deze kosten voor werkgever lager kunnen uitvallen bij payrollen. Kun je dat verduidelijken? E.e.a. doet overigens niets af aan het feit dat payrolling voor deze erg verse werkgever zeker een serieuze optie is, maar dan wel graag op basis van de juiste feiten en goede argumenten ;) Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven. Vragen of offertes? → Contact Link naar reactie
0 charicanger6 Geplaatst: 14 november 2013 Auteur charicanger6 12 0 Geplaatst: 14 november 2013 Als pensioenspecialist wil ik je waarschuwen voor het doen van een pensioentoezegging aan je personeel. Dat is zeker geen vrijblijvende keuze. Als je eenmaal pensioen toezegt aan je personeel, zit je ook echt aan die toezegging vast. Als je al nadenkt over het doen van een pensioentoezegging, bespreek dan eerst met je mensen of ze er wel echt behoefte aan hebben. Wellicht zitten jouw mensen (dames?, parttimers? met partners die fulltime werken?) wel helemaal niet te wachten op een beetje pensioen en hebben ze liever een andere arbeidsvoorwaarde. Nog wel 1 waarschuwing: Zeg NOOIT pensioen toe aan slechts een gedeelte van je personeel. Als je twee mensen aan neemt en 1 wil er wel pensioen en de andere niet, geef ze dan ofwel geen van beide een pensioenregeling ofwel allebei. Onderscheid maken in het doen van pensioentoezeggingen is bijzonder gevaarlijk. maar het is dus niet verplicht ??????????? Link naar reactie
0 charicanger6 Geplaatst: 14 november 2013 Auteur charicanger6 12 0 Geplaatst: 14 november 2013 ik heb het volgende voor mijn studio al geregeld [*]een website [*]een vacature heb al meerdere kanidaten [*]ik heb ook yuki voor me administratie ik heb en vb contract gevonden op google is die juist of kan ik het beter anders aan pakken als ik geen cao heb wat kan we het beste in het contrtact staan hoe kom ik het beste aan klanten Link naar reactie
0 RiVe Geplaatst: 14 november 2013 RiVe 2k 173 Geplaatst: 14 november 2013 ik heb het volgende voor mijn studio al geregeld [*]een website [*]een vacature heb al meerdere kanidaten [*]ik heb ook yuki voor me administratie ik heb en vb contract gevonden op google is die juist of kan ik het beter anders aan pakken als ik geen cao heb wat kan we het beste in het contrtact staan hoe kom ik het beste aan klanten Je hebt gelukkig niet stilgezeten, hoort ook niet bij een ondernemer. Je stelt in dit topic een vraag waar op te letten, bij het aannemen van personeel, want je wil het allemaal goed aanpakken. En nu stel je een vraag, "hoe kom ik het beste aan klanten." Zolang je in je eentje nog je klantenbestand kan behandelen, zou ik daar echt geen personeel nog voor aannemen. Begin nu eerst met een nagelstudio aan huis, laat je website werken, gebruik yuki en kijk over een jaar nog maar eens of je genoeg werk hebt en genoeg verdient om een personeelslid in dienst te nemen. Link naar reactie
0 charicanger6 Geplaatst: 14 november 2013 Auteur charicanger6 12 0 Geplaatst: 14 november 2013 klopt ik heb niet stil gezeten Je hebt gelukkig niet stilgezeten, hoort ook niet bij een ondernemer. ja wil het allemaal goed aanpakken. ik vraag dit ook want ik Begin nu eerst met een nagelstudio aan huis, me website is bijna 2 weken online, ik ga gebruik maken van yuki ik ga 2 personen in dienst nemen omdat iik zelf nog bezig ben met de cursus nagels dus daarom vraag ik hoe ivm klanten en contracten Link naar reactie
0 Robbert12 Geplaatst: 14 november 2013 Robbert12 653 61 Geplaatst: 14 november 2013 Ik sluit me aan bij RiVe. Waarom al personeel aannemen als je nog niet weet of je deze wel kan voorzien van klanten? Als ik jou was zou ik me eerst focussen op het vullen van je klantenbestand en de kosten laag houden. Daarna als je lekker op weg bent overwegen om personeel aan te nemen mocht dit nodig zijn. Link naar reactie
0 Norbert Bakker Geplaatst: 14 november 2013 Norbert Bakker Moderator 18,1k 35 2012 Geplaatst: 14 november 2013 maar het is dus niet verplicht ?? Nee. als ik geen cao heb wat kan we het beste in het contrtact staan Dat wat jij als werkgever - binnen de spelregels van de Wet - met je personeel wilt overeen komen. Besef wel: het is jouw feestje. Jij bepaalt wat de regels zijn en welke arbeidsvoorwaarden jij gaat aanbieden. Maar het kan uiteraard geen kwaad om je door een specialist en/of bij concullega's te laten informeren wat een beetje gebruikelijk is voor jouw branche. Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven. Vragen of offertes? → Contact Link naar reactie
0 Dennis_van_Dijk Geplaatst: 14 november 2013 Dennis_van_Dijk 3,6k 308 Geplaatst: 14 november 2013 Besef wel: het is jouw feestje. Jij bepaalt wat de regels zijn en welke arbeidsvoorwaarden jij gaat aanbieden. Dit ben ik helemaal met Norbert eens, maar wel altijd indachtig dat een arbeidsovereenkomst een overeenkomst is die aangegaan wordt tussen twee gelijkwaardige partijen: degene die werk aanbiedt en degene die werkt zoekt. Het staat jou helemaal vrij om de arbeidsvoorwaarden aan te bieden die jij wilt aanbieden. Maar daar staat tegenover dat de potentiële werknemer daar ja of nee op kan zeggen en ook de vrijheid heeft om eigen voorwaarden in de onderhandelingen te brengen. Je moet er dus samen uitkomen. Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken. Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt. http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com Link naar reactie
0 Bazzio Geplaatst: 14 november 2013 Bazzio 1,7k 1 105 Geplaatst: 14 november 2013 Je hebt gelukkig niet stilgezeten, hoort ook niet bij een ondernemer. Je stelt in dit topic een vraag waar op te letten, bij het aannemen van personeel, want je wil het allemaal goed aanpakken. En nu stel je een vraag, "hoe kom ik het beste aan klanten." Zolang je in je eentje nog je klantenbestand kan behandelen, zou ik daar echt geen personeel nog voor aannemen. Begin nu eerst met een nagelstudio aan huis, laat je website werken, gebruik yuki en kijk over een jaar nog maar eens of je genoeg werk hebt en genoeg verdient om een personeelslid in dienst te nemen. ik sluit me aan bij Rick, je begint een salon aan huis, maar die kan je zelf niet bemannen omdat je de cursus nog volgt? terwijl jij je afvraagt hoe je aan klanten gaat komen ben je al personeel aan het aannemen? ik denk dat je nu echt in de verkeerde volgorde bezig bent! cursus afmaken, klantenbestand opbouwen, valkuilen overwinnen en dan eens denken aan uitbreiding? ??? "zoek het maar uit" Link naar reactie
0 cloudbuster Geplaatst: 15 november 2013 cloudbuster 15 0 Geplaatst: 15 november 2013 hoe kom ik het beste aan klanten - flyers laten maken en die verspeiden in je verzorgingsgebied. - mooie papieren stickers laten maken en aan je klanten geven voor hun kinderen. (papier is het beste,die krijg je er moeilijker af) - een pagina in facebook, twitter - je auto beletteren - kortings aktie samen met winkels in je stad. Hun klanten krijgen korting bij jou / Jouw klanten krijgen korting bij hun - Demostraties geven van jouw werk in een buurthuis, bejaardenhuis, tennisclub, etc... - Aan bestaande klanten korting geven als ze een vriendin meenemen - reclame in huis aan huis bladen, lokale radio - ... Link naar reactie
charicanger6
charicanger6
ik ga een nagelstudio beginnen aan huis nu is het zo dat ik ook 2 personen ga aannemen om bij me te werken
waar ik graag hulp bij kan gebruiken is het volgende
om een goede contract te maken met alles erin wat erin hoort ik heb aangeschaft
logisal salaris admmministratie
hoe zit het met pensioen, werknemer verzekering,vakantiegeld vervoer voor wie is dat de kosten
cao
ik wil dit goed aan pakken
[titel aangepast - mod]
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
16 antwoorden op deze vraag