• 0

jaar rekening + IB vof

Hola :)

 

Ik heb 6 maanden geleden samen met iemand een vof gestart. Nu ben ik aan vroege kant, maar ik ben bezig om uit

te zoeken hoe ik het beste de jaarrekening + IB kan gaan doen. Kan ik dit zelf doen? Of is het beter uit te besteden.

Ik heb al een aantal boekhouders benaderd, en het most me ongeveer 400,-. Wat ik alsnog wel veel geld vind. Is dat ook zo?

 

Paar gegevens over de onderneming:

 

- detailhandel via internet

- 5 verschillende producten

- tot nu toe iets van 200 bestellingen

- boekhouding heb ik tot nu toe zelf gedaan via www.e-boekhouden.nl. En is verder accuraat

- btw aangifte ook zelf gedaan.

 

Het is op dit moment nog een erg klein bedrijf. We zijn begonnen met een start kapitaal van 11.500E. We hebben uiteindelijk

verlies gedraaid (iets van 4000 oid).

 

Wat adviseren jullie mij (behalve volgend jaar winst te maken ;D )

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0
en het most me ongeveer 400,-. Wat ik alsnog wel veel geld vind. Is dat ook zo?

 

Nee. Grote kans dat zelf doen in het begin, uiteindelijk veel duurder uitpakt. Voorbeelden daarvan te over op dit forum.

 

Gun jezelf vooral het eerste jaar nog een professional. Blijkt alles wat je zelf gedaan hebt inderdaad te kloppen, dan kun je het met een gerust hart vanaf volgend jaar alsnog zelf gaan doen

 

En een goede boekhouder kan jou ook adviseren over hoe nog iets nuttigs met dat verlies te doen, zoals een verzoek tot middeling

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Zelf boekhouden wordt vaak gepromoot. Degene die het promoot doet het namelijk ook om er zelf van beter te worden.

Op zich kan het prima werken, maar als je niet tijdens het jaar begeleid wordt cq meegekeken wordt dan kan het na afloop veel werk zijn om te corrigeren.

Echt veel werk.

 

Dat is ook het voordeel van online boekhouden waarbij je evt tussentijds controle kan laten uitvoeren of je wel alles goed verwerkt. Dan hoeft er na afloop minder veranderd te worden.

 

Dat in ogenschouw nemende, vraag je een offerte op aan een partij die van te voren geen inzicht heeft in jouw boekhoudkundige vaardigheden om een jaarrekening en aangifte IB te verzorgen. Dan is € 400,- allesbehalve duur te noemen.

Met vriendelijke groet,

Hermes Ratgers

Link naar reactie
  • 0

Ik zou niet bezuinigen op een goed administratiekantoor met eventueel de juiste fiscale kennis. Je moet het zien als een investering. Een goede boekhouder kan jou tijdig bijsturen. Wat jou geld bespaart. Dan heb ik het over het benutten van verschillende aftrekposten, zoals investeringsaftrek, ondernemingsaftrek etc. De boekhouder moet jou uiteraard wel adviseren.

 

Mocht je deze kennis zelf in huis hebben, kan je deze zaken uiteraard zelf regelen. Heb je dit niet zoek het op, of betaal iemand die dit voor jou uitzoekt.

 

EUR 400 voor een jaarrekening + ib aangifte + fiscaal advies vind ik zelf erg weinig.

Link naar reactie
  • 0

Dag Valentyn

 

In je vorige topic kwam ik deze uitspraak tegen

 

Nu ben ik opzich wel goed met getallen, maar heb nog nooit een administratie bijgehouden.

 

En ook deze

 

Een administrateur zoeken is geen optie.

 

En vreemd genoeg tot slot deze

 

Ik heb trouwens wel een accountant, maar die gaat alleen de jaarrekening, en aangifte inkomsten belasting doen.

 

Een accountant is doorgaans een stuk duurder dan een boekhouder.

 

En nu ben je dus op zoek naar een andere boekhouder, getuige dat je offertes aangevraagd hebt? Wat is er met die accountant gebeurd dan? Je gaat daar al weg voordat hij iets gedaan heeft voor je ???

 

Groet

Joost

 

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 161 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.