• 0

Tablets importeren uit engeland

Beste forumleden,

 

Sinds kort heb ik een webshop.

Ik ga binnenkort samsung tabs en iPads verkopen via mijn webshop. Leveranciers zijn al gevonden. Alleen zijn er paar onduidelijkheden.

 

Een leverancier in Engeland wilt mij iPads verkopen, wij zijn het over de bedragen eens. Ik wil graag de iPads gaan ophalen in Engeland, omdat het best wel om een groot bedrag gaat en dat ik eerst wil zien met wie ik zaken ga doen. Hij zegt dat dat niet mogelijk is omdat ik hier geregistreerd staat als bedrijf zijnde en dat hij mij de iPads niet in Engeland kan geven.

 

Mijn vraag is dan; waarom is dat niet mogelijk?

 

Alvast bedankt voor jullie aandacht!

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

 

je moet vooruit betalen voordat hij de ipads opstuurt naar je? Geen idee uiteraard of het een betrouwbare partij is, maar ben voorzichtig met dit soort constructies.

 

De marge op deze producten is erg laag. Blijkbaar is de aangeboden marge super aantrekkelijk omdat je de kosten eruit kan halen om de ipads op te gaan halen in Engeland, en dat roept vragen op. Is het een bekende partij in Apple land?

 

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Hi Danny,

 

Bedankt voor je reactie.

 

Het kan inderdaad zo zijn dat hij het vooruitbetaald wilt krijgen.

 

iPad air 16GB kan ik kopen voor € 407,-. Winkelwaarde is € 479,-. Is dat realistisch.

 

Groet,

 

Buciake

 

Ik ga er vanuit dat je netjes je BTW-nummer hebt opgegeven waardoor hij 0% BTW in rekening brengt? Dus prijs van €407 is dan dus excl. BTW? Hou je er dan rekening mee dat je verkoopprijs dan minimaal €407,- + 21% BTW bedraagd (=€492,47). En je dus al €13,47 duurder bent dan in de winkel zonder dat je een euro hebt verdiend?

Link naar reactie
  • 0

Opmerkelijk bericht. Een goede maand geleden heb ik gelezen dat er in de uk een behoorlijk grote diefstal is geweest van iPads e d. Het lijkt erop dat dit geen zuivere koffie is. Elk Apple product heeft een uniek registratienummer en gestolen goederen duiken vanzelf weer op als ze worden geregistreerd. Het is dan ook logisch dat een slechterik daar onderuit probeert te komen door ze naar het buitenland te sluizen. Elke keer opnieuw blijkt dat in het criminele wereldje het kwartje nog niet is gevallen en dat in feite elk gestolen Apple product alleen aan argelozen te verkopen is die er dan ook vanzelf achter komen wat ze in handen hebben.

 

Een reseller heeft normalter maar 5% marge op een Apple product. Met enige papieren rompslomp kan een studentenkorting van 10% worden geregeld maar dat verandert niks aan de marge van de reseller.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 208 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.