• 0

Bedrijfsruimte huren, waar op te letten?

Geachte HLérs, allereerst mijn complimenten voor deze site, zwaar verslavend!

Ik had een vraag, wat ik niet echt uit het forum kon halen;

Ik ben van plan een bedrijfsruimte te huren hier in Groningen,l ik zal het even iets duidelijker toelichten:

De ruimte (27m2) is bedoeld voor kantoorruimte / opslagruimte voor mijn webstore. In de nabije toekomst ga ik er een aantal andere dingen erbij doen. De kosten zijn 150 euro EX BTW, EX GWE, EX internet. Het ligt in een buitenwijk in Groningen, redelijk dicht bij mijn huis, erg prima dus. Ook vind ik de prijs uitstekend. Wel moet er een voorschot van 6 maanden huur worden betaald wat op zich geen probleem is. Het is geregeld via 2 jongens wiens onderneming op de klippen is gelopen. Deze hebben 6 mnd geleden voor 2 jaar getekend voor deze ruimte en betalen nu elke maand de huur. Hoogstwaarschijnlijk (denk ik, zal ik nog even navragen) zal het contract op mijn naam worden gezet en zijn zij er vanaf. Die 6 maanden voorschot gaat trouwens rechtstreeks naar de woningbouw.

Ik moet alle contracten er nog op nalezen, deze ontvang ik spoedig.

Nou is mijn vraag, waar moet ik op letten? Wat mag ik niet over het hoofd zien? Wat is belangrijk?

Alvast bedankt voor de reacties!

Met vriendelijke groet,

Eelco de Boer

Eelco de Boer

www.recordbuddy.com

eelco@recordbuddy.nl

0628336304

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/4360-bedrijfsruimte-huren-waar-op-te-letten/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

• 0

Beste Eelco,

Gelet op de beschrijving die je geeft adviseer ik je om in ieder geval met het volgende rekening te houden:

• Bij huur bedrijfsruimte is een voorschot niet gebruikelijk, in welk kader wordt deze berekend?]
  • Is er sprake van huur of onderhuur?
  • Gaat het echt om bedijfsruimte? Je schrijft over een woningbouwvereniging! Indien het gaat om een woning die als bedrijsruimte wordt gebruikt moet je beschikken over een vergunning om de woonruimte te onttrekken aan het woningbestand. Gemeenten zijn daar niet happpig op, zeker niet in Groningen met haar eeuwigdurende krapte op de woningmarkt.
  • wacht met betalingen e.d. tot het huurcontract op jouw naam staat. Tenaamstelling is belangrijk omdat je anders afbreuk doet aan je huurbescherming.

Succes.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

• 0

Super, thanks voor je reactie!

Ik zal vragen in welk kader dat voorschot wordt berekend, voor zover ik had begrepen was het een soort garantie voor de woningbouw, maar wil dat ook zwart op wit zien. Of het huur of onderhuur is weet ik nog niet zeker, zal ik ook zeker navragen en wil ik dan ook zwart op wit zien. Het is wel zeker een bedrijfsruimte, zonder kvknr was het ook onmogelijk om erin te komen. Uiteraard wil ik dat ook zwart op wit zien. Ik zal wachten met betalen totdat het huurcontract op mijn naam staat.

Alsnog bedankt voor je tips! Mocht iemand anders nog tips / suggesties hebben, graag!

Met vriendelijke groet,

Eelco de Boer

Eelco de Boer

www.recordbuddy.com

eelco@recordbuddy.nl

0628336304

• 0

Ja, bestemmingsplan en hinderwetvergunning zijn wel de belangrijkste zaken. Check ook de wederpartij op het huurcontract. Is deze gerechtigd om aan jouw te verhuren. Voorschotten zijn niet gebruikelijk, bankgaranties van 1 tot 3 maanden huur zijn wél gebruikelijk. Ligt er een beetje aan of je vooruit betaald of achteraf.

Let ook heel goed op de servicekosten. Wat zit erin, hoe worden ze berekend. Kun je naheffingen verwachten etc. Heb je een eigen electriciteits/gas meter of moet je die delen met "grootverbruikers".

Anyway, gebruik je boeren verstand en bij twijfel hier posten.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar