• 0

Escalatie met huurbaas

Ik lig al een tijdje in de clinch met mijn huisbaas.

Dingen verdwenen, afspraken werden niet nagekomen etc etc.

 

Het liep zo uit de hand dat ik besloot snel te verhuizen.

 

Nu wil de huisbaas niet meewerken met de verrekening.

 

Hij claimt een bedrag van 1476,84 (incl BTW)

Ik krijg echter nog geld van hem namelijk maand borg en dingen die hij heeft overgenomen.

Ook is er nog geen verrekening geweest met de electriciteit.

 

Tot slot wil ik dat hij meedraagt in de extra kosten van de verhuizing. Hij had zonder mijn toestemming een stapelaar van ns uitgeleend. Hij kon de lener niet meer bereiken, waardoor ik een dag, een vrachtwagen niet optimaal kon gebruiken, ik kon namelijk geen pallets stapelen. Een week later zou hij de stapelaar terug bezorgen, weer een vrachtwagen gehuurd, maar de stapelaar kwam pas om 22.00 uur. Iedereen was toen al naar huis. Ik heb voorgesteld de kosten te delen. Maar hij weigert dit.

 

Hij wil pas praten over de openstaande bedragen als ik dde huur betaal.

 

Hij weigert verder te reageren op mijn e-mails.

 

Nu dus een incassobureau. die 325 euro (excl BTW) in rekening brengt.

Volgens mij is dit bedrag sowieso te hoog en bovendien was ik van mening dat we nog in onderhandeling waren.

Ik heb gebeld met het incassobureau, maar die zeggen dat ik maar een email moet sturen en dat de vordering soweiso blijft staan.

 

Wat denken jullie dat slim is om te doen? Als ik betaal weet ik zeker dat ik naar de rest kan fluiten. Mijn rechtsbijstand verzekering heeft pas ergen in de loop van volgende week tijd om er naar te kijken.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Jasper,

 

Met dit type huisbaas kom je niet meer aan ondernemen toe.

Als eerste snel een tegenvordering aangetekend opsturen waarin de extra gemaakte kosten wegens het ongeoorloofd uitlenen van de stapelaar. Niks kosten delen, volle mep inclusief administratiekosten. Andere vordering hierin ook melden.

Verhuiskosten: Eigen beslissing. Kun je niet verhalen.

 

je kunt zelf uitrekenen wat je zou moeten betalen na aftrek van al jouw kosten.

dit bedrag als voorschot over maken. Goede wil tonen ;)

 

Zoals je het omschrijft ben je inderdaad in onderhandeling.

Met het incassobureau zal het zo'n vaart niet lopen. voordat er een dagvaarding komt heeft de rechtsbijstand er al naar kunnen kijken. Naar het incassobureau zou ik niet vriendelijk zijn. Als ze een vordering onterecht proberen te innen valt dat voor zover ik weet onder afpersing. Kun je ze met een mail duidelijk maken zonder verdere worden.

(dat werkte in mijn geval een keer heel effectief ;)

 

succes

Paul

 

Link naar reactie
  • 0

BEdankt voor je reactie, zoals het er nu uitziet krijg ik geld van hem ipv andersom.

Want naast het oneigenlijk gebruik van de stapelaar en de extra verhuiskosten die ik heb moeten maken omdat ik niet bij de stapelaar kon komen. Krijg ik nog geld van de electriciteitskabels (hiermee is hij akkoord gegaan) en de watervoorziening incl boyler die ik heb laten plaatsen.

Hij heeft een maand de tijd gehad om deze te verwijderen, ik mocht dit neit zelf doen. Ik heb tot 2 keer toe gezed dat als ze hem niet zouden verwijderen dat ik dan een ander zou kopen voor mijn nieuwe opslag en dat zij hem dan verplicht moesten overnemen. Hun klusjes man is elke dag aanwezig, maar toch weigerde ze het te doen.

Nu alles escaleerd en hij een incassobureau inschakeld is het ineens mogelijk om het eraf te halen. Ik zou hem nu kunnen ophalen bij de receptie, maar heb nu al een andere oplossing.

 

Ik heb verder het huurcontract er op nagelezen.

 

Dit is een verwijzing naar mijn (standaard) algemene voorwaarden:

 

Huurvoorwaarden Kantoorruimte

 

Waarbij artikel 18.2 het volgende zegt:

18.2 Telkens indien een uit hoofde van de huurovereenkomst door huurder verschuldigd bedrag niet prompt op

de vervaldag is voldaan, verbeurt huurder aan verhuurder van rechtswege per kalendermaand vanaf de

vervaldag van dat bedrag een direct opeisbare boete van 2% van het verschuldigde per kalendermaand, waarbij

elke ingetreden maand als een volle maand geldt, met een minimum van € 300,00 per maand.

 

Dus denk dat de incassokosten toch wel een juist bedrag hebben (300 euro + dossierkosten)

 

Ben ergens wel blij met het feit dat de DAS heeft geblunderd met mijn opzegging, nu zijn ze verplicht deze zaak te behandelen.

 

Mod edit: tekst en verwijzing veralgemeniseerd

Link naar reactie
  • 0

Hoi Jasper,

 

Met dit type huisbaas kom je niet meer aan ondernemen toe.

Als eerste snel een tegenvordering aangetekend opsturen waarin de extra gemaakte kosten wegens het ongeoorloofd uitlenen van de stapelaar. Niks kosten delen, volle mep inclusief administratiekosten. Andere vordering hierin ook melden.

Verhuiskosten: Eigen beslissing. Kun je niet verhalen.

 

je kunt zelf uitrekenen wat je zou moeten betalen na aftrek van al jouw kosten.

dit bedrag als voorschot over maken. Goede wil tonen ;)

 

Zoals je het omschrijft ben je inderdaad in onderhandeling.

Met het incassobureau zal het zo'n vaart niet lopen. voordat er een dagvaarding komt heeft de rechtsbijstand er al naar kunnen kijken. Naar het incassobureau zou ik niet vriendelijk zijn. Als ze een vordering onterecht proberen te innen valt dat voor zover ik weet onder afpersing. Kun je ze met een mail duidelijk maken zonder verdere worden.

(dat werkte in mijn geval een keer heel effectief ;)

 

succes

Paul

 

Heb jij nog een voorbeeld van deze brief?

 

Is de 14daags melding bij bedrijven ook verplicht? Tijdens de emailwisseling heeft de huurbaas 1 keer aangegeven dt ik 3 dagen de tijd had om het over te maken. Terwijl ik had aangegeven dat ik de facturen betwist en ik eerst een verrekening wil zien in de kosten die ik door hem heb gemaakt.

Daarna geen bericht meer.

 

Is het al slim om andere ondernemers te waarschuwen voor de oplichtingspraktijken van dit bedrijf of kan ik daar beter mee wachten tot het is opgelost?

Link naar reactie
  • 0

Is het al slim om andere ondernemers te waarschuwen voor de oplichtingspraktijken van dit bedrijf of kan ik daar beter mee wachten tot het is opgelost?

 

Gooi je eigen ruiten nou niet in......

 

Alles wat je nu doet maakt het moeilijker om tot een redelijke oplossing te komen. Eerst je geld terug en dan pas kijken wat de mogelijkheden zijn om "wraak" te nemen

Link naar reactie
  • 0

Vervelend Jasper. Gebeurde het vaker dat je verhuurder zo maar jouw spullen gebruikte, dat lijkt me toch een rare zaak, kan me voorstellen dat je daar dan niet wilt blijven.

 

Als ik jouw post lees dan ben je zelf ook niet zeker over wat de verhuurder aan jou verschuldigd is. Ik mag toch aannemen dat je de gemaakt afspraken en de financiële gevolgen op papier hebt. Je hebt de verhuurder toch wel eerder 'aangesproken' op de door jou geleden schade ten gevolge van onder andere het gebruik van jouw spullen. Als je dat toen niet hebt gedaan dan wordt het volgens mij best moeilijk om nu achteraf die kosten te claimen.

 

In de alg.vw wordt niet gesproken over waarborgsom maar over bankgarantie. In de alg.vw staat dat er geen verrekening mag plaatsvinden. Ik neem aan dat de bankgarantie is in plaats van de waarborgsom. In dat geval zou je dus niet mogen verrekenen, zelfs niet met de laatste maand huur. Dat maakt jouw positie als je wilt vasthouden aan verrekenen tegen de wil van de verhuurder in volgens mij niet zo sterk.

 

Ik zou een duidelijk overzicht maken met onderbouwing van de kosten die de verhuurder jou verschuldigd is. Waar mogelijk het geheel een beetje oppoetsen voor wat extra onderhandelingsruimte. Daarnaast zorgen dat je duidelijkheid hebt over de onderbouwing en de correctheid van de afrekening van de verhuurder. Dan kan je daarna de verhuurder vragen of hij de beide bedragen wil verrekenen of dat jullie over en weer de kosten betalen. Als je die dingen op papier hebt dan heb je in ieder geval een duidelijk startpunt waarbinnen je wellicht nog wat speelruimte hebt maar wel duidelijk(er) 'in onderhandeling' bent.

 

 

ahqbeheer: participatie, vastgoed, advies en coaching

www.websitevanons.nl leverancier van brand spinazie

Link naar reactie
  • 0

Beste Astrid, alles staat papier, alleen nog niet de extra verhuiskosten en niet het verhuren/uitlenen van onze stapelaar.

Ook weet ik niet of ik moet bij betalen of geld terug krijg van het maandelijkse voorschot van de energie, de huisbaas wil hier geen duidelijkheid over geven.

 

Deze huurbaas, weet zelf niet goed waar hij mee bezig is, dit blijkt uit eerdere niet afgesproken huursverhogingen, extra energiekosten etc etc etc.

Bij het aangaan van de huur, wilde de huurbaas geen bankgarantie, hjij wist niet wat dat was. Dus heb ik de borg betaald ter waarde van 1 maand huur heb (heb hier bewijs van).

 

De huisbaas heeft nooit eerder spullen van mijn uitgeleend, wel heb ik de beheerder er 2 keer op betrapt dat hij een rolcontainer uit onze opslag heeft gehaald. Later zei hij dat deze toevallig ergens in het pand stond. Inmiddels zijn al onze rolcontainers op een mysterieuze wijze verdwenen.

De afspraak was dat de stapelaar in de algemene ruimte mocht blijven staan omdat hij niet door onze deur paste en wij opzoek waren naar een koper. Hij gaf toen aan dat hij hem ergens anders had neergezet, maar dat ik er altijd bij zou kunnen, zolang ik de sleutel van de stapelaar had.

Link naar reactie
  • 0

Jasper,

 

Mischien een open deur, maar: is de huur ook daadwerkelijk opgezegd en beeindigd?

m.a.w. gaat het hier daadwerkelijk om de laatste huurtermijn?

 

 

groet

Paul

 

p.s. DAS blunderd niet! Ze komen altijd keurig hun slogan na: Voor alles waar je niet om hebt gevraagd :)

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

LOL.

 

JA ik heb een schriftelijke bevestiging met eind datum (12 december). Waarin wederom blijkt dat de huurbaas geen idee heeft waar hij mee bezig is, 3 maanden opzegtermijn is in zijn ogen nu opzeggen en over 3 maanden eruit, ipv 3 maanden voor het einde van de overeenkomst aangeven dat je weg gaat.

 

Omdat hij dit zo beschouwt heb ik aan hem een bevestiging gevraagd met einddatum.

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi Jasper,

 

de gehele topic nog eens rustig doorgelezen.

als het bedrag wat hij claimt de huur is moet je die "gewoon" betalen.

sterkter nog, hier mag niets op verrekend worden, zelfs niet de borg.

Je zult dus tot 12 december de huur moeten betalen. Anders heeft de huurbaas een stevige onderhandelingspositie.

(tja de wet beschermd deze gasten goed, alle termijnen moeten volledig betaald worden.)

 

naar mijn idee moet je de huur gewoon overmaken op het rekeningnummer waar dat altijd op gebeurd is. e.v. met een beetje rente wegens te laat betalen. Incassobureau overslaan. Zelf ervoor zorgen dat het volledige bedrag bij de huurbaas terecht komt.

 

groet

Paul

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 238 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.