ik ben van plan in december mijn bedrijf op te starten. Hierbij twijfel ik nog wel aan mijn rechtsvorm.
werkzaamheden zullen zijn : inkoop en verkoop van auto onderdelen
ik zal mijn inkoop voornamelijk doen via particulieren (margeregeling) en af en toe nieuwe onderdelen leveren die ik zakelijk heb ingekocht dus met btw.
om een beeld te geven van mijn inkoop aan jullie : 85% marge, 15% btw
nou is mijn belangrijke vraag; wat zou volgens jullie verstandig zijn om mee te beginnen? en waarom natuurlijk. ik zou het erg op prijs stellen als ik ook een uitleg erbij krijg.
en een klein vraagje erbij : stel dat een klant 2 artikelen koopt. moet ik dan beide artikelen op 1 factuur vermelden, waarbij 1 met btw en de andere marge? of moet ik 2 facturen maken?
alvast bedankt voor zowel de interesse in mijn onderwerp en de antwoorden.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Hakan_92
Hakan_92
Hallo allemaal,
ik ben van plan in december mijn bedrijf op te starten. Hierbij twijfel ik nog wel aan mijn rechtsvorm.
werkzaamheden zullen zijn : inkoop en verkoop van auto onderdelen
ik zal mijn inkoop voornamelijk doen via particulieren (margeregeling) en af en toe nieuwe onderdelen leveren die ik zakelijk heb ingekocht dus met btw.
om een beeld te geven van mijn inkoop aan jullie : 85% marge, 15% btw
nou is mijn belangrijke vraag; wat zou volgens jullie verstandig zijn om mee te beginnen? en waarom natuurlijk. ik zou het erg op prijs stellen als ik ook een uitleg erbij krijg.
en een klein vraagje erbij : stel dat een klant 2 artikelen koopt. moet ik dan beide artikelen op 1 factuur vermelden, waarbij 1 met btw en de andere marge? of moet ik 2 facturen maken?
alvast bedankt voor zowel de interesse in mijn onderwerp en de antwoorden.
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag