• 0

Binnen 3 jaar al een nieuwe zakelijke bestelbus kopen.

Hallo, mede HLers, HELP

 

Ik heb even rondgekeken, maar volgens mij vind ik hier nog niet het antwoord op mijn vraag....het volgende:

 

Ik ben ZZPer, bezorger/koerier sinds juli 2010.

In oktober 2011 kocht ik zakelijk een bestelbus, grijs kenteken, Peugeot Partner, (ook prive meer dan 500 km, dus 25% bijtelling).

Omdat deze bus net iets te klein is (en ik het eigenlijk ook heel leuk vind weer eens een nieuwe auto te kopen), heb ik een ander nieuwe bestelbus op het oog, een Ford. De Ford zou ik dan bij de dealer nieuw aan willen schaffen en de Peugeot in willen ruilen.

Zodoende heb ik volgens mij geen "last" van terugbetaling BPM.(BPM doorschuifregeling)

Echter vraag ik mij af: HOE ZIT HET MET DE BTW op de auto's ??

Ik heb van de Peugeot, de BTW terugontvangen destijds, (verrekent).

 

Moet ik deze misschien nu gedeeltelijk terug betalen?

Kan ik de BTW over de nieuw aan te schaffen Ford ook weer gewoon verrekenen?

 

Dit lijkt mij namelijk allemaal best gunstig...

 

Groeten, Hans

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hans,

 

Even naast de BTW, maar niet onbelangrijk voor de investering voor van een nieuwe bestelwagen, ga ook bij meerdere dealers langs voor eenzelfde prijsvoorstel.

Je zult zien dat er nogal verschil in de nettoprijs zit en ook in de waarde van je inruilwagen.

Ze willen allemaal verkopen en elkaar graag aftroeven en drukken zo de prijs. Daarnaast gebruiken autoverkopers ieder hun eigen doorverkoop kanalen voor je inruilwagen. Daar ontstaat los van je aanschaf een verschil in de inruilwaarde.

 

Kortom, hier kun je als koper goed je voordeel mee doen.

Buten Art Gallery

http://www.buten.org

Link naar reactie
  • 0

Dag Hans

 

heb je in 2011 ook de investeringsaftrek toegepast? Let er dan op dat je wegens de verkoop (inruil) van de Peug weer desinvesteringsbijtelling verschuldigd bent omdat de bus binnen 5 jaar verkocht is.

 

Over de nieuwe bus krijg je weer investeringsaftrek uiteraard.

 

groet

Joost

 

Daar had ik inderdaad niet aan gedacht, Bedankt voor de tip !! Ik ga weer eens rekenen....

Link naar reactie
  • 0

Hoe zit dat eigenlijk precies met de desinvesteringsaftrek?

 

Ik heb die zelf ook op mijn auto toegepast vorig jaar, maar gezien het kilometrage verwacht ik hem ook binnen 5 jaar wel weer in te ruilen.

 

Moet je dan de gehele investeringsaftrek weer toepassen als desinvestering, of alleen het percentage van de periode die nog niet om is van die 5 jaar?

Link naar reactie
  • 0

Hallo, mede HLers, HELP

 

Ik heb even rondgekeken, maar volgens mij vind ik hier nog niet het antwoord op mijn vraag....het volgende:

 

Ik ben ZZPer, bezorger/koerier sinds juli 2010.

In oktober 2011 kocht ik zakelijk een bestelbus, grijs kenteken, Peugeot Partner, (ook prive meer dan 500 km, dus 25% bijtelling).

Omdat deze bus net iets te klein is (en ik het eigenlijk ook heel leuk vind weer eens een nieuwe auto te kopen), heb ik een ander nieuwe bestelbus op het oog, een Ford. De Ford zou ik dan bij de dealer nieuw aan willen schaffen en de Peugeot in willen ruilen.

Zodoende heb ik volgens mij geen "last" van terugbetaling BPM.(BPM doorschuifregeling)

Echter vraag ik mij af: HOE ZIT HET MET DE BTW op de auto's ??

Ik heb van de Peugeot, de BTW terugontvangen destijds, (verrekent).

 

Moet ik deze misschien nu gedeeltelijk terug betalen?

Kan ik de BTW over de nieuw aan te schaffen Ford ook weer gewoon verrekenen?

 

Dit lijkt mij namelijk allemaal best gunstig...

 

Groeten, Hans

 

 

 

 

 

Heb je al gedacht aan een Lease auto,

Lijkt me erg gunstig en heb je natuurlijk het geld om ergens anders in te stoppen + een nieuwe bestelbus, Win-Win situatie lijkt me

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 260 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.