• 0

Wel geld, geen liquiditeit.. buitengebied

Ik heb diverse ondernemingen gehad/opgestart en zit zeker niet verlegen om ideeën ! Die heb ik gelukkig nog genoeg .

 

De laatste 10 jaar echter heb ik mij voornamelijk bezig gehouden met het realiseren van mijn grote droom het bouwen van een "huis en stal" in een perfect buitengebied in twente. Dit is gelukt en heeft inmiddels een flinke overwaarde.

 

Ruim twee jaar geleden echter is mijn (inmiddels ex-echtgente) er tussen uit geknepen, met medeneming van een renderend bedrijf. (op dat moment onderdeel van afspraken, maar voert te ver om daar nu verder op in te gaan)

 

Wat mij momenteel rest is een kapitaal landhuis met mijns inziens nog legio mogelijkheden. Om een indruk te geven: Beneden: 5 vertrekken + hal en toilet waaronder een mega woonkamer. Verdieping: 5 kamers + overloop + badkamer + waskamer. Er is ook nog een zolder. Bovendien zijn eigenlijk alle kamers wel in tweeën op te delen.

Verder een schuur van 21 x 25 met vrije overspanning, dus vrij (opnieuw) in te delen. Ik ben daarnaast ook zelf nogal vrij handig op sommige gebieden. Zijn zelfs machines aanwezig om mee aan het werk te gaan. (nog vanuit de bouw van het huis... lekker handig :) )

 

Alleen: tegen alle afspraken in wil ex opeens geld. De boel zal dus opnieuw gefinancierd moeten worden.

Nu is mijn huidige gedachte als volgt: 50 % van de Nederlanders wil wel graag buitenaf wonen, 99 % kan het niet betalen.

Voor mensen die creatief willen meedenken beschik ik over de mogelijkheid, en waarom dus niet combineren ???? Voor (beginnende) creatieve geesten kan hier vanalles opgezet worden. Uitendelijk moet iedereen wonen/werken/c.q. een werkplek hebben.

 

Ik kom hierop door een gesprek met een tuigmaker met wat problemen en dat zette mij aan het denken. Er zou veel meer mogelijk zijn.

Wat te denken inderdaad van een tuigmakerij, hoefsmederij, beginnende dierenarts enz. Mijn gedachten liggen dus wel in de richting van de paardenwereld. De tijd dringt, en verkopen kan maar één keer toch ?

 

Momenteel ben ik een wanhopige ex-ondernemer die het gevoel heeft dat hij ongewild allerlei kansen laat liggen.

Hoe kom ik snel in kontakt met de juiste mensen/kandidaten ?

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Lageveld,

ik begrijp de redenen die je schetst om creatief te kijken, wat voor zaak je hier mee kunt opstarten. Toch een paar kanttekeningen:

 

1. Succesvol ondernemen betekent dat je je richt op een markt (wie zijn mijn klanten, hoe benader ik ze, welk product bied ik ze en wat zijn mijn unique selling points, waardoor ze bij mijn bedrijf komen/kopen).

 

2. De back-office (in dit geval de opstallen) zijn uiteraard noodzakelijk, maar moeten de marktkant volgen. Als je vanuit de 'productiecapaciteit' rekent, hou je waarschijnlijk onvoldoende rekening met de marktkant.

 

3. Het kan zeker zo zijn dat de aanleiding mooie kanten heeft en dus mooie kansen biedt. Sterker nog, soms komt een mooie kans langs en die moet je direct grijpen.

 

4. Laat je creativiteit loskomen en maak een lijst van diensten/functies die zo'n centrum zou kunnen bieden.

 

5. Voordat je gaat herfinancieren, probeert eerst partners te vinden die met jouw zo'n centrum willen opzetten. Maak gezamenlijk een businessplan en maak vooraf goede (schiftelijke) afspraken over hoe de risico's, de investeringen en de opbrengsten te verdelen.

 

6. LAAT JE NIET OPJUTTEN OF GEK MAKEN DOOR JE EX. Het is overduidelijk dat deze transitie wel even tijd nodig heeft. JIJ bepaalt het tempo en niet je ex.

 

7. Succes. Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

 

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Het meeste begrijp ik wel, dan wel is in mijn leven wel eens voorbij gekomen :) .... maar toch even een aantal van je punten langs:

 

3) de gelegenheid is er absoluut, nu de kandidaten nog om ze aan te grijpen...hoe vind ik die ? = ook tevens punt 5

 

6) had ik dat twee jaar geleden maar geweten, dan had dit bericht niet eens op dit forum gestaan.

 

7) bedankt !!

 

Groet, Bertus.

Link naar reactie
  • 0

Beste Lageveld,

 

In aanvulling op Venture Capital, nog een kritische kanttekening. Heb jij al gekeken welke ruimte het bestemmingsplan biedt. Niet zelden straffen gemeenten dit soort leuke creatieve plannen af omdat het zich niet verdraagt met het bestemmingsplan. Het zou zonde zijn van alle tijd en energie als achteraf blijkt dat je verwachtingen niet kan waarmaken. Succes in ieder geval.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Daar heb ik zeker al wel aan gedacht (Gemeente), en informeel al wel het een en ander gedaan. Dit is een plattelandsgemeente en met een beetje contacten en een goed praatje kan er veel. Zeker wanneer o.a. de "buren" niet tegen zullen werken.

Die weten nu wat voor vlees ze in de kuip hebben en willen dat zeker weten graag zo houden. De buren zijn goed bij de gemeente te boek staande ondernemningen.

 

Ik heb gewoon iemand nodig die in staat is om een slimme constructie te bedenken met een aantal gegevens in de hand. Dat kan heel flexibel.

Ik heb b.v. contact met een hoefsmid die wel wat wil; een tuigmakerij, en nog zo wel wat ideeën.

Feit blijft dat het woonhuis veeeeeel te groot is voor 1 of 2 mensen, maar momenteel ook niet echt geschikt voor bewoning door meerdere gezinnen. Wel zo te maken vanzelf.

 

Het zou al heel wat zijn wanneer iemand de hele financiering (op een voor hem interessante manier) over zou nemen voor een bepaalde tijd. Dan ia alle sores voor mij even weg en kan ik mij weer op het ondernemen richten. Daar ben ik immers blijkbaar voor geboren ? Ik verzuip nu in allerlei zaken die geen flikker opleveren, terwijl ik in mijn eigen kapitaal woon en daarbij ook nog eens wordt dwarsgezeten door een rancuneuze ex-echtegnote.

Link naar reactie
  • 0

 

Wellicht dat er mogelijkheden zijn om een en ander te herfinancieren met het woonhuis als onderpand.

 

Om hiervan een inschatting te kunnen geven heb ik de volgende gegevens nodig. Deze kun je eventueel via pm verstrekken.

 

- hoogte huidige hypotheek

- kapitaal behoefte

- Woz waarde

- vrije verkoopwaarde

 

 

Groet

 

 

www.camelot-legal.nl

Link naar reactie
  • 0

Wel eens aan gedacht om je woonhuis te verhuren aan groepen:

 

http://www.groepen.nl/start.html

 

Ik ken enkele mensen die dit met een boerderij in drenthe doen.

Meestal zijn dit familie reunies of opa's verjaardag, mensen willen dit niet in een onpersoonlijk pension vieren en kunnen zo een weekend of week samen zijn.

Als je dan ook nog ambachtslieden in je werkplaats hebt, die openstaan voor wat bezoek kan het dubbel werken (win-win ofzo).

Zeker met dit soort ambachten , als je dan nog ergens een paard kunt regelen ben je rond,

Dan trek je voor de ambachtslieden hun klantenkring aan.

 

Succes

Link naar reactie
  • 0

Merkava,

Ik heb al wel aan diverse vormen van verhuur gedacht (kamers.. studenten etc.) terwijl datgene wat jij voorstelt mogelijk wel veel meer voor de hand ligt.

Nu nog even een goed onderbouwd financieël plan, want ex moet nog uitgekocht :)

Maar in principe moet het makkelijk kunnen, ook gezien de verdere praktische mogelijkheden.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 255 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.