• 0

Een pallet importeren vanuit china

Ik heb het forum al redelijk doorgespit, maar vind het moeilijk om hier een goed antwoord te vinden op mijn vraag.

Mijn verhaal en vraag:

Ik wil een pallet met producten importeren vanuit China. De producten op de pallet hebben een waarde van 2460USD. Nu geeft mijn contactpersoon aan dat de pallet CIF verscheept wordt voor 105USD naar Rotterdam. Ik heb de volgende HS-code opgekregen: 8504402000.

Mijn vraag is nu wat moet ik nu nog allemaal regelen? Kan ik mijn order nu plaatsen en wachten op bericht vanuit de haven? Ik ben in het bezit van een vrachtwagen, dus kan de pallet zelf vervoeren als het moet, maar is dit ook mogelijk? En welke extra kosten kan ik nog verwachten? Is het verstandig om hulp van een extern bedrijf in te schakelen hiervoor en hoeveel kost dit mij ongeveer?

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/43653-een-pallet-importeren-vanuit-china/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

• 0

Over goederen LCL kopen vanuit China is echt al veel geschreven. Paar zaken die je moet weten

Ja je kan zelf de goederen in Rotterdam ophalen.

Je zal een extern bedrijf moeten inschakelen om de douane formaliteiten te regelen dit kan je niet zelf doen.

Je zal zeker een rekening krijgen van tussen de 200 en 500 euro voor de afhandeling van de pallet in Rotterdam.

Daarnaast dien je rekening te houden met BTW en invoerrechten. De HS code die je op krijgt is elk geval niet correct maar het zou om iets van een omvormer moeten gaan?

Maarten Versluis

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

• 0

Hoi Frrick,

CIF kopen is bijna altijd duurder dan FOB kopen. Dit klinkt voor een leek waarschijnlijk heel vreemd. Maar je leverancier krijgt waarschijnlijk betaald om de zending te versturen. En dit betaling plus alle normale kosten moet iemand betalen dus dat doet dan de gene die het in Rotterdam wil afhalen.

TIPS:

1) Vraag de coloader in Rotterdam op (die je leverancier gaat gebruiken). En vraag bij deze coloader de lokale kosten op voor CNF/CIF zendingen uit China.

2) Vraag aan je leverancier maar eens of je FOB mag kopen onder aftrek van die 105 USD (negen kans tien dat dit niet kan volgens hem/haar).

3) Vraag aan een lokale (Nederlandse) expediteur wat het kost om je zending te verschepen.

Mocht je nog vragen hebben dan zien we die graag.

Groeten,

Roy

Voor al uw zee- en luchtvracht.

www.merchantlogistics.nl

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar