• 0

Online boekhoudprogramma

Beste mensen,

 

Ik ben op zoek naar een online boekhoudprogramma voor mijn webwinkel.

Echter is er zoveel keuze dat ik de bomen door het bos niet meer zien.

 

Nou vraag ik me af; Welk boekhoudprogramma gebruik jij en heb je een webwinkel? en ben je tevreden over dit boekhoudprogramma?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

De eerste vraag die je dient te stellen is wat verwacht je van het boekhoudpakket.

Daarnaast is het erg van belang om te weten hoe je bedrijf werkt.

 

Welke uitkomsten wil je zien? Moet het per artikel in de boekhouding terechtkomen? Heb je verschillende BTW tarieven? Lever je uit na ontvangst van betaling?

Als je deze vragen voor jezelf beantwoord, dan valt er vanzelf een aantal pakketten af of blijkt wellicht dat een koppeling niet wenselijk/noodzakelijk is.

 

 

Met vriendelijke groet,

Hermes Ratgers

Link naar reactie
  • 0

Je zou je ook kunnen afvragen of het per sé online moet.

De webwikel kan jouw facturen gewoon naar een bestand exporteren, die je binnen

een minuut importeert in een offlne boekhoudpakket.

 

Online is vaak duurder en je maakt je op een bepaalde manier afhankelijk van de online softwareleverancier.

Van wie is straks bijvoorbeeld de data. Kan je makkelijk overstappen op een ander pakket etc etc.

 

Succes met de keuze

Leeg

Link naar reactie
  • 0

Je zou je ook kunnen afvragen of het per sé online moet.

De webwikel kan jouw facturen gewoon naar een bestand exporteren, die je binnen

een minuut importeert in een offlne boekhoudpakket.

 

Online is vaak duurder en je maakt je op een bepaalde manier afhankelijk van de online softwareleverancier.

Van wie is straks bijvoorbeeld de data. Kan je makkelijk overstappen op een ander pakket etc etc.

 

Succes met de keuze

 

en kunt u dan ook nog een paar offline boekhoudprogramma's op noemen?

Website laten maken? Wij maken website's voor maar €399!

 

http://www.websitestart.eu

info@websitestart.eu

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Graag wil ik even aanhaken bij dit onderwerp.

 

Ik zoek ook een simpel boekhoudprogramma. Ik hoef hierin geen facturen te maken want deze maak ik in een ander programma.

 

Eisen:

Online

Mogelijkheid tot makkelijk importeren van transacties (verkoop en inkoopfacturen)

Mogelijkheid tot exporteren in Excel

Duidelijk interface met de inkoopboek, verkoopboek, bankboek, memoboek, saldibalans, W&V en B/S.

 

Nice to have:

Winstgevendheid per project.

 

Hopelijk weten jullie een goed betaalbaar pakket.

 

mvg,

Erik Schoor

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Erik,

 

Vanuit mijn recente werkervaring met de pakketten (met e-boekhouden pas sinds kort):

Online: Ja: Kleisteen en E-boekhouden, Semi-online: Afas (terminal-service)

Import verkoop: Ja: Afas, bij Kleisteen kan dit gerealiseerd worden bij E-boekhouden wellicht ook

Import inkoop: Ja: Afas, bij Kleisteen en E-boekhouden nee (voor zover ik weet)

Export excel: Ja: Afas en Kleisteen, bij e-boekhouden niet gezien maar via auditfiles is alles in excel om te zetten

Duidelijke interface: Niet ter beoordeling van mij, het went snel.

Winstgevendheid per project: Ja: Afas en Kleisteen (vanaf Kleisteen Business), bij e-boekhouden kun je alleen uren schrijven op projecten.

 

Dit zijn de antwoorden geschreven vanuit de pakketten waar ik ervaring mee heb, ik hoop dat je er wat mee kan.

 

 

Met vriendelijke groet,

Hermes Ratgers

Link naar reactie
  • 0

Als je je boekhouding opzet speelt budget natuurlijk een grote rol. Daarnaast kun je ook kijken naar tijdswinst die je kan boeken bij bepaalde programma's. Je zult toch een stukje tijd moeten investeren om een programma of excel sheet te leren gebruiken en in het geval van eigen software of sheets zul je misschien ook moeten updaten.

 

Mede daarom hebben heel veel boekhoudpakketten de mogelijkheid om een trial te downloaden of een proefabonnement van 2-4 weken aan te maken. Je zou een short list kunnen maken met programma's in verschillende budgetten gebaseerd op functionele eisen. Vervolgens ga je in elk pakket één klant aanmaken, één factuur versturen, één bonnetje invullen,één bankafschrift inladen en koppelen, rapportage uitdraaien, vraag aan de helpdesk stellen, etc. Het is wat werk maar dan krijg je wel een beeld van de gebruiksvriendelijkheid, rapportages, mogelijkheid tot exporteren, etc.

 

Als je in het begin een programma kiest dat voldoet aan je eisen, dat fijn werkt, dat tijd bespaart en waarmee je een hele tijd vooruit kan bespaar je jezelf uiteindelijk tijd en daarmee ook geld.

Ficsus.nl - Online boekhouden makkelijk én leuk! Vanaf 8,75 per maand.
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 197 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.